Kupovala jsem dárek, kožený pásek do kalhot. Nejen, že mě šokovala cena 500 Kč !? (chtěla jsem odejít), ale na míru 102 cm přes pas mi prodavačka nedovedla poradit, jakou optimální délku pásku koupit. V obchodě, kde prodávají pouze kabelky, peněženky a pásky do kalhot, bych očekávala radu??
Upravil/a: Odpovědi.cz
Zajímavá 11Pro koho je otázka zajímavá? led, annas, johana 56, Drap, redy, zjentek, marci1, da ny, wendyX, gecco, Odee před 2831 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pracovníkov v obchode delím na predavačov a podavačov, okrem iných
oficiálnych zaradení.
Predavač (s veľkým P) – pozná tovar, ktorý predáva, vie poradiť
v prípade potreby (nemýli si pojmy), má ľudský prístup ku kupujúcemu a
nenechá sa vyviesť z rovnováhy jeho neznalosťou, neskúsenosťou, alebo
náročnosťou (nemyslím tým preháňanie pracovníkov obchodu), prípadne
odbornosťou zákazníka (veru niekedy zákazník má o požadovanom tovare
väčšie znalosti a skúsenosti)
podavač – nemá znalosti o tovare, opakuje nanajvýš namemorované
informácie z letáku (ak vôbec pozná)
Dodatok:
platí to aj pri nákupe v samoobsluhe priamo z regálu. Predsa tí
zamestnanci tam nie sú na ozdobu.
v kocke jeden prípad z nemenovaného obchodného domu v Prahe…
Po zakúpení digitálneho fotoaparátu z regálu ale s pomocou predavača(?),
ktorý ho v nerozbalenej krabici odniesol k pokladni (aká krásna obsluha!)
som ho v ten istý deň niesla reklamovať naspäť do predajne. Začali na
mňa obvyklé finty, reklamačné konanie 30 dní a podobne. A vymeniť
nemôžu, bol to posledný kus! V tom momente som v zmysle zákona chcela
využiť právo odstúpiť od kúpy a vrátiť peniaze. Tvrdili, že to nie je
možné. Uozornila som ich, že nemám čas na ich humor. Tak som vytiahla
tromf, museli zavolať „najvyššieho“ a toho som informovala o chybnom
spôsobe predaja – tovar mi nebol v zmysle obchodných predpisov predvedený
(veru tak, aj v priamom regálovom obchode máte nárok na predvedenie tovaru),
okamžite bola vykonaná náprava, z „tajných zásob“ bol nájdený nový,
ktorý mi bol predvedený a skontrolovaná jeho funkčnosť. To je tak, ak
poznáte svoje práva a trváte na nich.
PS. ak myslíte, že to bolo pre moju slovenčinu, tak sa mýlite – celé
jednanie prebiehalo v češtine.
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
😉
Konkrétně opasky si nechávám dělat na míru přímo u výrobce –
takový, který by mne v butiku stál litr+ mne u výrobce stojí 100–150
Kč (masivní kožený).
😉
Jinak – já většinou to, čemu nehovím, kupuju s někým
vzdělanějším – a to, čemu hovím, si nějakým ´bambulou´ nenechávám
okecávat…
Ale ano – máš pravdu, úroveň některých prodavačů svědčí o tom,
že jsou pouzí podavači (zboží z regálu)…
0 Nominace Nahlásit |
Na prodavače nespoléhám.
Pobavil mne před časem prodavač v elektru při popisu funkcí a
výhod/rozdílů mezi 2 sporáky. Nekoukl se ani do brožury.....
Věděla jsem více než on (díky internetu), , přesvědčovala jsem ho, že
ten, který jsem si vybrala má shodné funkce, bez rozdílu a že na té
údajně chybějící stejně nebazíruji 🙂.
0 Nominace Nahlásit |
Z takových obchodů většinou rychle odcházím. Jsou ale i obchody se značně širokým sortimentem, třeba s elektronikou. Tam ani není možné, aby i Pan prodavač měl vyčerpávající přehled. Takže v takovém případě si nejdřív najdu informace na netu, případně i recenze. Takže do takových obchodů jdu už s konkrétním požadavkem. Prodavač ti většinou nakecá všechno možné, jen aby prodal.
0 Nominace Nahlásit |
Kožený pásek v této délce a za pět stovek? Seš si jista, že byl kožený a nebyla to „koženka“?
Možná jsi slyšela o tom, že lidé jsou dnes rozmazlení, čili líní. Já bych pro jistotu šel do toho krámu připravenej:
Upravil/a: zjentek
0 Nominace Nahlásit |
Ano, stává se ti téměř při každém nákupu. Kde jsou ty doby, kdy prodávali prodavači ten sortiment v kterém byli cvičeni. Dnes prodává většina neprodavačů,
0 Nominace Nahlásit |
Vadí, ale svým způsobem chápu, proč to tak je. Dneska se lidi na těchto pozicích mnohem víc točí a také sortiment se mění doslova během týdnů. To se netýká tolik zmiňovaných pásků do kalhot, ale stoprocentně se to týká elektroniky. V minulosti také nebývalo běžné, aby zákazníci chodívali do obchodu tak dobře informováni, jako je to možné dnes.
0 Nominace Nahlásit |
Neskutečně mi to vadí.hlavně co se týká výběru řemeslníků.najít spolehlivého,který poctivě poradí,co je nejlepší,je velmi těžké.
0 Nominace Nahlásit |
Narozdíl od většiny si myslím, že tato situace se velmi zlepšila a vůbec ji nelze srovnávat s dobou předrevoluční.
0 Nominace Nahlásit |
Jo,pusinko,dneska neumí poradit ani lékaři(ve státním zařízení),když se zeptáte,zda je váš problém životně nebezpečný,tak se vám dostane odpovědi,že nebezpečné je i chodit po ulici.Co to je za úroveň ???
0
před 2823 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když vezmeme v potaz že práce prodavače není práce za kterou by lidé
trhali ruce, tak se zaměstnavatelé uchylují i k tomu že vezmou kohokoliv
kdo se ruce nohy domluví česky. Druhá věc je že je to spíš vina
zaměstnavatelů pokud chtějí aby se prodavač dokázal o zákazníka
postarat tak jak se to má tak ho nutí aby se naučil o zboží info, ale
většinou to dapadá tak že prodavač je jen mašina na prachy. Já byla na
pozici prodavače a hlavní co bylo v zájmu zaměstnavatele abych uměla byla
práci s kasou a přemlouvání zákazníka ke koupi. Když jsem mi oznámila
že to už umím že bych se ráda naučila něco o produktech a psychologii
zákazníků, koukali na mne jak na vola.
Mně nevadí když prodavač neví, jen požaduju aby se choval slušně, ale to
by měl každý – ne jen prodavač. Věci na míru si zásadně nakupuji
přímo u lidí kteří je vyrábějí, mám jistotu že mi dobře poradí a
hlavně co si domluvím to získám.
Z vlastních zkušeností i z doslechu vím že často dělají
zaměstnavatelé z prodavačů de*ily. No a tak pak vypadají i na place, ale
co mají dělat když nemají přístup k informacím? Délka pásku dejme tomu
by se dala naučit z netu, ale jsou věci které na něm nenajdete.
0
před 2816 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jo, no, podavači, přesný název, bohužel:-(( Jenže to zboží si z regálu podám sama. Dnes mi už nikdo v obchodech opravdu fundovaně neodpoví. Teď jsem kupovala jako dárek Smoothie Maker. Na internetu. On-line poradce mi na mé dotazy napsal odkazy na 3 tipy výrobků, v poměru kvalita-cena, i s výkladem nespokojenosti zákazníků s jedním z nich . Chtěla bych vidět tutéž službu v kamenném obchodě, kde mě nebudou obsluhovat mladí brigádníci, ale lidé vyučení v oboru. Ale ta doba je už v nenávratnu.
Není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Lidé v kamenném obchodu, byť i ti vyučení se ve škole naučí jen v umění obsluhy zákazníka a souvisejících dovednostech, včetně obsluhy pokladny a jak postupovat při prodeji. Internetové prodejny žádné prodavače nepotřebují, protože mají vše nalinkované předem (informace) a nic víc z nich většinou nevyrazíš. Naštěstí je i něco málo takových, kde je možno zjistit vše co potřebuji a jedině takoví mají u mně důvěru.
Kepler: ale nejde o to, co je naučí ve školách. Přece je známo, že škola nenaučí nic:-) Člověk se učí praxí a celý život. Já, kdybych prodávala pouze 3 druhy z boží (kabelky, peněženky, opasky), tak si o tom zboží zjistím co nejvíc, abych uměla poradit !! 🙂