Našel jsem tento článek na Seznamu. Souhlasíte s tímto názorem? Nebo je to podle vás blábol a o žádné násilí na ženách se nejedná?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Filip84 před 268 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nesouhlasím s tímto názorem
Především slavení Velikonoc není o pomlázce …
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor
Mrskačka neslouží k násilí, ale je to podpora plodnosti ženy. Pak už tradice.
0 Nominace Nahlásit |
Nesouhlasím s tímto názorem
Že se najdou hovada, co si to mrskání fakt užijí, neznamená, že je to
násilí. Že se najdou slepice, co tradici považují za násilí, je bohužel
fakt. Nedávno jsem četla příběh ženy, které vadí, že její
muž raději maluje s dětma kraslice, a že by radši, kdyby pletl pomlázku.
Že prý není dost chlap.
Že jednomu vadí zvon, co zvoní 150 let a nebo jedna považuje fotku z konce
války, kde týpek políbil cizí paní na ulici, za sexuální útok, je už
zhovadilost lidí a současné doby.
Někdo vymyslel, že i děti mají práva, ale už jim nikdo nepřipomněl, že
mají i povinnosti, ale to už jsem někde jinde, ale opět u toho, že je to
zhovadilost dnešní doby.
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor
Nechťsi každý (ne)slaví, co chce.
Křesťanské svátky neslaví mnozí lidé v zemích, které mají Velikonoce
zavedeny, jako státní svátky.
Nesouhlasím.
Zdá se, že autor této věty, vůbec nechápe o čem tato velikonoční
tradice, vůbec je 😉
„Velikonoce nejsou jediný den v roce, kdy se může žena beztrestně
seřezat“.
„Pomladit“ je třeba symbolicky. Nikoliv v alkoholovém opojení, či
necitelnou rukou, bolestivě „vymrskat“., zmlátit do modřin… 😛
Tuším (jen mlhavě), že tato tradice v českých zemích, pochází, snad
z 15. století.
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor
Zajmá mě, kdo tato slova řekl,. Z odkazu jsem zjistila, že jde o ojedinělé, nikoliv obecné názory, Z odkazů, které jsem našla, vyxplývá, že že nrjede tedy o obecný názor, ale názor nkolika našich jedinců. Pohled cizinců mě nezajímá, také neřeším jejich tradice.
Proč ojedinělé názor zevšečobecnujete?
Jak vidí české Velikonoce v zahraničí? Sadomasochistické, barbarské a hulvátské
Jinak Velikonoce jsou nejvíce spjaty s židovským svátkem Pesach, který připomíná odchod Izraelitů z egyptského otroctví. Právě na začátku Pesachu se podle Nového zákona mělo odehrát Ježíšovo ukřižování, událost klíčová pro zformování pozdější křesťanské věrouky. Na Velký pátek, je státní svátek, který se se začal slavit asi před 5 lety.
Na Velký pátek byl podle tradice Ježíš odsouzen k smrti a dopoledne
ukřižován.
Den spojený s řadou pověr, tedy lidové tradice. Bohoslužby na Velký
pátek v kostele – křížová cesta, utichnou zvony, protože odletěly do
ˇŘíma. . Na venkově si absenci zvuku zvonů lidé připomínají průvody
malých chlapců s řehtačkami. Nahrazují informaci o času, který dříve
hlásily právě kostelní zvony.
V minulosti byl Velký pátek vůbec dnem mnoha tradic a pověr. Vstávalo se před východem slunce, jedla se jen bezmasá jídla připravená den předen, nesměly se dělat žádné domácí ani zahradní práce otvíraly se skály s pokladem. Svědčí o tom i Erbenova balada Poklad. Šlehání dívek proutkemm symbolické., souvisí s tím, že Velikonoce jsou jarním svátkem, kdy se všechno v přírtodě zelená a raší, . Tedy i dívky vyšlehání rády přijmou, protože vědí, že je má omladit a zkrášlit. Zkrátka jak se říkává: „Komu se o Velikonocích vyšlehá, nedostane prašiviny.“
Pokud někdo šleháním ublíží, je gauener a násilník, který si neváží tradice a ukazuje svou moc. či se chde nějak dívce pomstít. Záleží na každém jedinci, jeho úhlu pohledu. Jako vždy platí- všeho s mírou
Kromě toho výraz pomlázka není od slovesa mlátit, ale mladit, tedy pomlázka omlazujel.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Nesouhlasím s tímto názorem
Velikonoce jsou největší církevní svátek v roce, takže se slavil vždycky. Jeho různé podoby jsou v různých zemích různé, u nás spíše krajové, někde se ženy a dívky polévají vodou z kýble. O žádné násili nejde, ženy se vždycky mohou schovat nebo zamknout, ale nebude legrace.
Upravil/a: Ametyst
2Kdo udělil odpovědi palec? Savier, cappuccino
před 268 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nesouhlasím s tímto názorem
Jednak je to tradiční tradice.A za druhé většina to dělá opravdu jemně.Jsou i vyjímky to neříkám.
Upravil/a: jirka F
0 Nominace Nahlásit |
Nesouhlasím s tímto názorem
Kocar používám jen symbolicky, potom trošku voňavky ve spreji.
Upravil/a: paul1
0 Nominace Nahlásit |
Nesouhlasím s tímto názorem
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor
Oslava bohyně plodnosti a tradice provázející oslavu Velikonoc nemají s křesťanstvím nic společného. Kdybyste chtěli vědět, jak si mají křesťané připomínat Ježíšovu památku (na Ježíšův pokyn), je dobré si přečíst evangelia a dopisy apoštolů (konkrétně list Korintským).
Nutno dodat, že to, co bylo ekumenickou radou církví pojmenováno jako „Velikonoce“ je ve skutečnosti původní židovský svátek Pesach, kterým si židé jednou ročně 14.nisanu připomínali vysvobození z egyptského otroctví. Je zavádějící jakkoliv tento původní židovský svátek spojovat s pohanskými oslavami jiných božstev.
Upravil/a: Roman71
0 Nominace Nahlásit |
Nesouhlasím s tímto názorem
Nějaký hloupý Seznam nesleduji a tradiční pomlázka se vším co k tomu patří není žádné násilí.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
Pepo,
"především slavení Velikonoc není o pomlázce "… Jedna připomínka.
Jde o nečeský patvar přeložený z ANJ. Říká se tomuto spojejní
otomismus. Vyvětlovala jsem u otázky – odkazkníž. Nevhodný 6. p. se
slovesem být.. není to o…, ale jde o tradi ci,
či ikvůli tradici apod. souvisí s tradící. a pod. Možností je daleko
víc bez slovesa být.
Velikonoce jsou jsou nejvýznamnějším křesťanským svátkem, oslavou zmrtvýchvstání Ježíše Krista. Také obdobím lidových tradic spojených s vítáním jara, které s náboženským svátkem souvisejí jen volně.
https://www.odpovedi.cz/otazky/jaky-mate-nazor-na-otomismus
Jistě často slýcháte slova, která jakoby nic neznamenají, jsou
vyprázdněná, častým užíváním ztratila obsah. jakási plevel. Souhrnně
je můžeme pojmenovat jako floskule.
annas | 5913 | |
Drap | 4653 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1664 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1339 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |