Avatar uživatele
hanysicek

Vrácení peněz za náramek

Dobrý den, mám malý obchůdek s dásmským oblečením,kde prodávám i dřevěné náramky, před dvouma dnama tady byla paní,koupila si náramek ( 110,–kč) dneska přišla, že jí náramek padá z ruky, jestli by se dal vyměnit, zkoušela jiné seděli, jen se jí třeba nelíbil odstín, nebo tvar. Po 10minutách mi řekli jestli jí můžu vrátit peníze, řekla jsem že nemůžu, že si může vybrat jakýkoliv jiný, nebo vyměnit třeba za naušnice. Paní na mě vyjela, že jsem hrozný obchodník. že podle zákona je že jí peníze musím vrátit, když se jí to nelíbi, že všude jinde to tak je – lhuta prej 30 dní..Peníze jsem jí vrátila po 5 minutovém rozhovoru, kdy na mě paní ječela, a urážela.
Doplňuji:
Chtěla jsem se zeptat, jak to teda je?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? iceT, pokazdejinak před 4756 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Podle mne peníze vrátit můžete, ale nemusíte.Taková povinost nikde nenio stanovena. Pokud zboží nevykazuje žádnou vadu, nejedná se o reklamaci a oboustraná kupní smlouva byla uzavřena tím okamžikem, kdy si paní vybrala a zboží zaplatila.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
uznevim8

V pripade,ze byste zamitla vratit penize, postupovala byste spravne. Pokud si dobre vzpominam, v obcanskem zakoniku o takovem pripade neni zadna zminka a duvod „zbozi se mi uz nelibi“ nepatri mezi reklamace. Navic zbozi nevykazuje zadne vady. To, ze pani pada naramek z ruky, nelze povazovat za rekl.duvod, pani mela dostatek moznosti a casu si naramek vyzkouset.

Ted to ale vemte z pohledu zakaznika a dalsiho obchodu. Vy nevratite koruny, pani zustane naramek. Co myslite, ze pani udela? Bude na vas neopravnene nastvana, ze jste ji nevratila penize. Ona si bude myslet, ze je v pravu, nikdo ji nevysvetli, ze se plete. Pani vam udela reklamu a u svych znamych vas pomluvi jaka jste hrozna obchodnice.
Ted si predstavte, ze ta pani bude tuhle prihodu vypravet u kafe byť jen 5 lidem ze sveho okoli. A tech 5 lidi to povi dalsim 5 lidem. A vite urcite sama jak je to, kdyz si lidi vypravi historky, kazdy si neco primysli,atd… Co myslite, jakou radou bude postupovat povest o vasi firme, obchodu, kvalite, vstricnosti, ochote…?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
pokazdejinak

pokud si paní ten náramek koupila osobně a jen se jí přestal líbit, tak nemá nárok na nic. kdyby to byla reklamace kvůli nějaké vadě, tak jasně – oprava nebo vrácení peněz, ale ona přišla s tím, že si bohužel vybrala špatnou velikost a je to její chyba… vy jste jí už tak vyšla vstříc, že jste nabídla výměnu, ale ani na tu neměla nárok, natož na peníze

ta lhůta se týká pouze nákupů přes internet a ze zákona je to jen 14 dní… když obchod nabízí víc, je to zase jen jejich extra výhoda

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek