Avatar uživatele
ratava

Vyrizuji obchodnici reklamace v techto dnech rychleji nez obvykle?

…tak aby se reklamovane zbozi-darek mohlo objevit pod stromeckem…? Mate nekdo zkusenost?

dekuji


Možná štěstí, možná náhoda, k dnešnímu dni reklamace vyřízena, dodán náhradní výrobek. Všem, co budou řešit podobný problém, přeji stejnou zkušenost s prodávajícím… a nejen v předvánočním ča­se…

(i přesto díky za odpovědi…)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3302 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Nic je nenutí k tomu, aby tento proces zrychlili.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
McArthur

Ne. V předvánočním chaosu jsou všichni vytížení na 100 % a prostě obchodníci nestíhají.

Pro Drap a jmhad:
Zákon říká, že obchodník musí vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu a informovat zákazníka o způsobu a termínu vyřízení reklamace ve lhůtě 3 pracovních dnů od data přijetí reklamace. 30 dní od data přijetí reklamace má obchodník na to, aby splnil úkol sobě daný ve lhůtě tří dnů. Takže když rozhodne o výměně zboží, může tak učinit ihned nebo nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace. Když rozhodne o opravě zboží, musí tak stihnout do 30 dnů od přijetí reklamace. Když rozhodne o vrácení kupní ceny, musí tak učinit do 30 dnů od přijetí reklamace.

Toto samozřejmě neplatí, pokud je reklamace uplatňována ve lhůtě 6 měsíců od data prodeje (ze strany zákazníka koupě) zboží, kdy zákazník má právo určit, zda-li si přejem výměnu, opravu nebo odstoupení od kupní smlouvy (tj. vrácení peněz).

Pokud zákazník podepíše reklamační protokol bez přečtení, tak je to prostě hlupák. Vždy si má každý přečíst to, co podepisuje. Obchodník ale nesmí prodloužit lhůtu na opravu zboží, pokud to nevyžadují specifické vlastnosti zboží. Je-li to tedy naprosto běžná věc (mikrovlnka, notebook, hrnec, boty,…), tak je 30 dnů na vyřízení reklamace „svatá“ lhůta (nepřekročitelná). Po překročení této lhůty platí odstoupení od kupní smlouvy a právo zákazníka na vrácení kupní ceny.

Ochodník nemusí informovat zákazníka o vyřízení reklamace. To může udělat již v reklamačním protokolu textem, že reklamace bude vyřízena ve lhůtě 30 dní od data přijetí reklamace. Je potom na zákazníkovi, jak bude naléhat a na obchodníkovi, jak to bude snášet.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jmhad

Ono nezáleží na obchodnících ale na opravářích. A když vezmeme logiku, tak je potřeba věc z obchodu dopravit k opraváři a zpět. Takže v předvánoční zvýšené přepravě zásilek bude hranice 30 dnů na hraně. K tomu bych chtěl dvě zkušenosti
 – někteří prodejci napíší do reklamačního protokolu lhůtu k vyřízení místo 30 dnů dnů 60 i 90. Zákazník nečte, podepíše a už nic nezmůže.

  • někteří prodejci mají /i záměrně/ starší reklamační protokoly, kde je předtištěno „zákazník je srozuměn s tím, že reklamace bude vyřízena do 30 dnů a on si po této době zboží vyzvedne“ NEEXISTUJE! Rozhodnutím Nejvyššího soudu musí obchodník VŽDY informovat zákazníka o vyřízení reklamace. Pokud tak neučiní, jde o závažné porušení smlouvy a je možné od ní odstoupit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Drap

McArthur : to je sice pravda, ale nikde se nic neuvádí a ani ty jsi nic podobného neuvedl, že by v období před Vánocemi se toto mělo zrychlit.

před 3302 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování