Co je ideálnější , řadit v nízkých středních nebo výšších
otáčkách , jelikož v nízkých nemusí mít motor dostatečnou sílu na
zdolání byť i malého kopečka ale zas díky nízkým otáčkám by měl
méňě paliva spotřebovat , a co z kopečka je dobré tam dát N nebo ne
každý řiká něco jiného ale je fakt že na N motor točí od 600–800
otáček což by mělo méně žrát , samozdřejmě je neco jineho když jedu
kdyz prsi nebo je namraza to samozdrejme neni dobre ryskovat , ale tak proste
jen co je asi nejlepsi ???
Pro "admini " toto neni anketni otazka 😉…
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? KdoSiOdJinud před 4672 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Co se týče neutrálu, novější auta při vyřazení mají danou spotřebu i při nesešláplém plynu, narozdíl od situace kdy je zařazená rychlost a motor je neustále hnán a nepotřebuje palivo.
Tzn. u novějších aut je lepší nejezdit na neutrál co se spotřeby týče :)
0 Nominace Nahlásit |
davat z kopce neutral povazuji za barbarstvi, jednak chceme setrit brzdove desky a za druhe uz nejezdime v ziguliku ani stare skodovce, aby nam to zralo vic nez v neutralu, u aut nad 3.5 tuny je to dokonce zakonem zakazano…ale zase pozor na pretoceni motoru
jinak plati, co motor, to jina krivka krouticiho momentu, benzin je treba rozjet, klasicky diesel to umi vytahnout i z nizkych otacek
0 Nominace Nahlásit |
Nejblíže pravdy je KdoSiOdJinud.
je také třeba rozlišit jestli má auto ještě karburátor nebo
vstřikování ( mluvím o benzínu)
Auto s karburátorem má při vyřazení stejnou spotřebu jako když nechám
rychlost a dám nohu z plynu.
Auto se vstřikováním naopak má větší spotřebu pokud
vyřadím rychlost a jedu na neutrál.
Tato auta při jízdě se zavřeným plynem, zařazenou rychlostí a otáčkách
1500!!! a více nemají žádnou spotřebu !!!! Spotřebovávají 0!!!!
Takže ekonomické je nevyřazovat z kopce.
Je zpodivem kolik řidičů tomu nevěří přesto že se to dá velmi dobře ověřit na palubním počítači. Pokud ho samozřejmě auto má.
Při přeřazování je dobré se řídit otáčkoměrem ( dá se i citem) tak aby otáčky neklesaly pod 2000 – 2500 ot a pohybovaly jsme se ještě v nějakém solidním kroutícím momentu.
Velmi dobře a snadno vás ekonomicky naučí jezdit již zmíněný palubní počítač.
2Kdo udělil odpovědi palec? KdoSiOdJinud, Jikra
před 4672 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Řadit je dobré až je třeba, což opravdu různé podle výrobce.
Orientačně se dá mluvit o řazení při 1500 –2000ot., dle situace.
Věřte, že řazení v nízkých ot. a ještě do kopečka Vám zcela jistě
spotřebu nezlepší, mnohdy i naopak,je spotřeba větší. Řadit při
vysokých otáčkách? To ne, proč? Jste závodník? spotřeba je samozřejmě
vyšší.
Ptáte se a co z kopečka? Já jen dodám, že klidně i na rovince…. To
máte asi tak, v době kdy frčela škoda 110,120 a jiné auťáky, bylo
lepší vyřadit, spotřeba tím byla menší, ale v dnešní době tomu tak
zdaleka není. Trochu Vám to přiblížím, opět jen orientačně ± 15%.
S novým, či novějším autem pojedete z kopce při N za 1–2l/ 100Km,
ovšem při zařazeném rychlostním stupni za 0,1–0,3l/100Km což je
razantní rozdíl. Opravdu jen na povrch celé této věci kolem dnešních
motorů je to, že při zařazeném stupni, nemusí motor hnací sílu
vytvářet a vše pracuje trochu jinak než u starších modelů aut.
0 Nominace Nahlásit |
Kolegové mají pravdu.Logika sice říká-nízké otáčky=nízká spotřeba.Jenže ta čára otáček a spotřeby není rovná,ale hyperbola.Když se podíváš na otáčkoměr,tak tam zpravidla bývá zeleně označený rozsah otáček,kdy motor pracuje ekonomicky.A logicky bude nejnižší spotřeba někde uprostřed označeného.V praxi by to ovšem znamená jezdit po městě zpravidla na trojku.Čtyřka už jde pod zelené pole.A u nových aut,tedy s řídící jednotkou či počítačem by se měl člověk vyhnout jízdě či stání na volnoběh.Neboli vypínat při každém stání na křižovatce,což už nejmodernější vozy dělají.Dá se to vypnout i při jízdě s kopce,pokud mám vyzkoušený posilovač a terén mi říká,že nebudu muset brzdit.Ale to nedoporučuji.
0 Nominace Nahlásit |
Kolegové už podstatné řekli, ale ještě jednu poznámku. Když
vyřadíte z kopce a zhasne motor (nedej bože ho vypnete), tak přestanou
pracovat veškeré posilovače a když budete potřebovat zabrzdit, tak to
neubrzdíte. Kdo má v autě zabudovaný počítač, tak vidí, že při
zařazené rychlosti je spotřeba O a při neutrálu jak už bylo řečeno
předepsaná spotřeba výrobce pro neutrál. Tudíž při neutrálu
nešetříte.
Při malém kopci je ideální nejvyšší převodový stupeň, nikdy
neutrál.
1Kdo udělil odpovědi palec? KdoSiOdJinud
před 4672 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Strašně záleží na charakteru výkonové křivky motoru a na situaci kdy
chci řadit. logicky do kopce motor víc rozotočit, z kopce klidně přeřadit
i na úrovni volnoběhu.
na rozdíl od všech ostatních napíši, že vyřadit z kopce který není
prudký, je suchá vozovka a auto po vyřazení si bude udržet svoji rychlost,
je lepší vyřadit. Je to logické – tím, že vyřadíte odpojíte
brzdící sílu motoru. protože často jedeme z kopce, kde pokud máme
zařazenu, musíme čas od času přidat, aby motor auto nezastavil, výazně
nezpomalil atd.
Záleží na situaci – nelze to brát jako dogma
0
před 4672 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek