Avatar uživatele
Kric.ouwner

Vysoké vs Nízké Otáčky ???

Co je ideálnější , řadit v nízkých středních nebo výšších otáčkách , jelikož v nízkých nemusí mít motor dostatečnou sílu na zdolání byť i malého kopečka ale zas díky nízkým otáčkám by měl méňě paliva spotřebovat , a co z kopečka je dobré tam dát N nebo ne každý řiká něco jiného ale je fakt že na N motor točí od 600–800 otáček což by mělo méně žrát , samozdřejmě je neco jineho když jedu kdyz prsi nebo je namraza to samozdrejme neni dobre ryskovat , ale tak proste jen co je asi nejlepsi ???
Pro "admini " toto neni anketni otazka 😉…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? KdoSiOdJinud před 4719 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
KdoSiOdJinud

Co se týče neutrálu, novější auta při vyřazení mají danou spotřebu i při nesešláplém plynu, narozdíl od situace kdy je zařazená rychlost a motor je neustále hnán a nepotřebuje palivo.

Tzn. u novějších aut je lepší nejezdit na neutrál co se spotřeby týče :)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
lukas.zmizik

davat z kopce neutral povazuji za barbarstvi, jednak chceme setrit brzdove desky a za druhe uz nejezdime v ziguliku ani stare skodovce, aby nam to zralo vic nez v neutralu, u aut nad 3.5 tuny je to dokonce zakonem zakazano…ale zase pozor na pretoceni motoru

jinak plati, co motor, to jina krivka krouticiho momentu, benzin je treba rozjet, klasicky diesel to umi vytahnout i z nizkych otacek

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Nejblíže pravdy je KdoSiOdJinud.

je také třeba rozlišit jestli má auto ještě karburátor nebo vstřikování ( mluvím o benzínu)
Auto s karburátorem má při vyřazení stejnou spotřebu jako když nechám rychlost a dám nohu z plynu.

Auto se vstřikováním naopak má větší spotřebu pokud
vyřadím rychlost a jedu na neutrál.
Tato auta při jízdě se zavřeným plynem, zařazenou rychlostí a otáčkách 1500!!! a více nemají žádnou spotřebu !!!! Spotřebovávají 0!!!!
Takže ekonomické je nevyřazovat z kopce.

Je zpodivem kolik řidičů tomu nevěří přesto že se to dá velmi dobře ověřit na palubním počítači. Pokud ho samozřejmě auto má.

Při přeřazování je dobré se řídit otáčkoměrem ( dá se i citem) tak aby otáčky neklesaly pod 2000 – 2500 ot a pohybovaly jsme se ještě v nějakém solidním kroutícím momentu.

Velmi dobře a snadno vás ekonomicky naučí jezdit již zmíněný palubní počítač.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mike78

Řadit je dobré až je třeba, což opravdu různé podle výrobce. Orientačně se dá mluvit o řazení při 1500 –2000ot., dle situace. Věřte, že řazení v nízkých ot. a ještě do kopečka Vám zcela jistě spotřebu nezlepší, mnohdy i naopak,je spotřeba větší. Řadit při vysokých otáčkách? To ne, proč? Jste závodník? spotřeba je samozřejmě vyšší.
Ptáte se a co z kopečka? Já jen dodám, že klidně i na rovince…. To máte asi tak, v době kdy frčela škoda 110,120 a jiné auťáky, bylo lepší vyřadit, spotřeba tím byla menší, ale v dnešní době tomu tak zdaleka není. Trochu Vám to přiblížím, opět jen orientačně ± 15%. S novým, či novějším autem pojedete z kopce při N za 1–2l/ 100Km, ovšem při zařazeném rychlostním stupni za 0,1–0,3l/100Km což je razantní rozdíl. Opravdu jen na povrch celé této věci kolem dnešních motorů je to, že při zařazeném stupni, nemusí motor hnací sílu vytvářet a vše pracuje trochu jinak než u starších modelů aut.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jmhad

Kolegové mají pravdu.Logika sice říká-nízké otáčky=nízká spotřeba.Jenže ta čára otáček a spotřeby není rovná,ale hyperbola.Když se podíváš na otáčkoměr,tak tam zpravidla bývá zeleně označený rozsah otáček,kdy motor pracuje ekonomicky.A lo­gicky bude nejnižší spotřeba někde uprostřed označeného.V praxi by to ovšem znamená jezdit po městě zpravidla na trojku.Čtyřka už jde pod zelené pole.A u nových aut,tedy s řídící jednotkou či počítačem by se měl člověk vyhnout jízdě či stání na volnoběh.Neboli vypínat při každém stání na křižovatce,což už nejmodernější vozy dělají.Dá se to vypnout i při jízdě s kopce,pokud mám vyzkoušený posilovač a terén mi říká,že nebudu muset brzdit.Ale to nedoporučuji.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mapel

Kolegové už podstatné řekli, ale ještě jednu poznámku. Když vyřadíte z kopce a zhasne motor (nedej bože ho vypnete), tak přestanou pracovat veškeré posilovače a když budete potřebovat zabrzdit, tak to neubrzdíte. Kdo má v autě zabudovaný počítač, tak vidí, že při zařazené rychlosti je spotřeba O a při neutrálu jak už bylo řečeno předepsaná spotřeba výrobce pro neutrál. Tudíž při neutrálu nešetříte.
Při malém kopci je ideální nejvyšší převodový stupeň, nikdy neutrál.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Strašně záleží na charakteru výkonové křivky motoru a na situaci kdy chci řadit. logicky do kopce motor víc rozotočit, z kopce klidně přeřadit i na úrovni volnoběhu.
na rozdíl od všech ostatních napíši, že vyřadit z kopce který není prudký, je suchá vozovka a auto po vyřazení si bude udržet svoji rychlost, je lepší vyřadit. Je to logické – tím, že vyřadíte odpojíte brzdící sílu motoru. protože často jedeme z kopce, kde pokud máme zařazenu, musíme čas od času přidat, aby motor auto nezastavil, výazně nezpomalil atd.
Záleží na situaci – nelze to brát jako dogma

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek