annas
Intelekt – rozumová schopnost člověka, vztahující se především
k řešení teoretických problémů.
Vývoj intelektu
- senzomotorické stádium – od narození do 18 až 24 měsíců, dítě
nepracuje se symboly a znaky, schémata, která si dítě vytváří o světě
jsou založena jen na přímé percepci a motorické odpovědi na ní, svět
považuje za součást sebe sama, neodlišuje mezi já a ne-já,
- preoperační období – od 2 do 7 let, dítě začíná používat
symboly, jazyk a grafické symboly, pracuje s představivostí, připravuje se
na možnost používat formální operace a abstrakci,
- konkrétní období – od 7 do 11 let, možnost aplikace abstrahovaných
zkušeností, schopnost pracovat s operacemi kvality věcí (objem,
váha. čas),
- formální období – od 11 let, člověk je schopen kombinovat
formální operace mezi sebou a aplikovat je na předpoklady, tím vzniká
schopnost hypoteticko-deduktivního myšlení
Třídění podle stupně IQ
- průměr – IQ 90 – 110, vyšší a nižší
- nadprůměr – IQ nad 110, lehký 110 – 120, zjevný 120 – 130,
vysoký 130 – 140, nad 140 hovoříme o genialitě, pro úspěšné
absolvování vysoké školy se předpokládá intelekt kolem 120, jen lidé
s IQ nad 130 jsou schopni ve vědecké práci vytvářet novou metodiku a
originální koncepce,
- podprůměr – IQ 70 – 90
- mentální retardace – lehká: IQ 50 – 69, středně těžká: IQ
35 – 49, těžká: IQ 20 – 34, hluboká: IQ méně než 20.
Další informace na s. 7 na citované stránce
Zdroj:
http://www.psycholousek.cz/downloads/miska/pojmy_psychologie,%20s%2016.pdf
Otázka nemá žádné další odpovědi.