Uvedu příklad. Zajdu do Tesca a abych měl kam dát své zboží, zakoupím
si za 2 Kč nákupní tašku. Taška se mi cestou domu protrhne. Můžu takovou
tašku donést na prodejnu a reklamovat ji?
Nebudu zde polemizovat, zda jsem v tašce měl něco hodně ostrého či
nikoliv, jde mi zde o princip.
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, JájsemRaibek, Slecna 007 před 2717 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud jsi zakoupil tašku, jedná se o klasický případ obchodu a tudíž
i zde lze uplatnit záruku.
V tomto případě však nesmí být zboží – taška mechanicky poškozena,
musí být použita tak jak výrobce určuje, tedy maximální zatížení
atd.
Nedokážu si však reálně představit řízení této reklamace a případný
soudní spor.
Bylo by však zajímavé sledovat soudní spor nebo reklamační řízení
v případě, že si zakoupím v obchodě tašku (igelitku) a do ní vložím
zakoupenou velmi drahou vázu a ta se díky tomu, že se ucho tašky utrhlo
rozbila a škoda by byla značná.
Pokud bych tašku obdržel při nákupu, myslím si, že na tu se reklamace
nevztahuje – nejde o obchod, ale o dar.
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.