Otázky na eschatologickou perspektivu se tu opakují, docela, často, tak nebo tak, z toho nebo toho úhlu pohledu.
Tato otázka nesměřuje na to, má-li někdo eschatologickou perspektivu, věří-li někdo, že po smrti půjde za převozníkem k řece, do věčných lovišť, na poslední soud, zatočit si za Buddhou kolo štěstí, či něco podobnýho. To je věcí každýho, taky podle vkusu každýho soudruha, že.
Otázka je vcelku banální: nedávno jsem se tady https://www.aazdravi.cz/posmrtny-zivot-skutecne-existuje-vedci-to-zjistili-na-zaklade-unikatniho-pokusu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu (odkaz na článek byl v otázce tady https://www.odpovedi.cz/otazky/existuje-posmrtny-zivot-2) dočetl, že „[j]edna otázka fascinuje a zároveň děsí lidstvo odnepaměti. Existuje posmrtný život? Jestli ano, tak jak vypadá? A pokud ne, tak jak se s tím máme vyrovnat? Lidé jakoby nebyli ochotni si připustit, že jejich existence je časově omezená a smrtí skončí.“
Mne existence, nebo neexistence, něčeho po fysické, klinické, smrti ani nefascinuje, ani neděsí. Jednoduše řečeno: jsem tady a teď, tady a teď je toho dost k jezení, pití, práci, souložení, pozorování, etc. etc., aby mne to zaměstnalo (pokud, samozřejmě, chci) natolik, aby mne opravdu a skutečně nezajímalo, co bude po tom, až natáhnu brko. Důvod má, samozřejmě, i poněkud hlubší důvody, než pouhé carpe diem: ať už skutečně lidi tato otázka fascinuje a zároveň děsí (což asi ano, jinak by kolem toho nebyl takový „humbuk“), nebo je to pouze dobrý nástroj manipulace těch, co vědí s těmi, co nevědí (protože ani vědět nechtějí, že?), faktem je, že čtením nějakých nábožných knih, nebo něčím podobným, na tu otázku nikdy odpověď nedostaneme. S tou může přijít, případně, až věda, a, aniž bych tvrdil, že to není rámcově možné, obávám se, že „zejtra“ to věda nerozlouskne. Jinými slovy: problém buďto má řešení, pak je třeba aplikovat řešení, starosti nepomohou. Nebo nemá řešení, pak je se s tím potřeba, prostě a jednoduše, smířit, naučit se s tím žít, starosti rovněž nepomohou. Já jsem s tím, že prostě nevím, co bude, až natáhnu brko, docela v klidu smířený. A taky jsem měl „těžký momenty v životě lidským“, taky mi bylo blbě, že jsem ani neměl tužku, a ani tehdy to se mnou, v tomto ohledu, nepohnulo.
Jsem výjimka? Opravdu je to pro lidi tak důležité, fascinující, případně děsivé? Jak to máte vy?
Odpověď je formována formou ankety, a to velmi jednoduše: 0% znamená, že vás to nechává ledově klidnými, prostě vás to nezajímá (a o důvodech se můžete rozepsat). 100% znamená, že vás to zatěžuje, děsí, zajímáte se o to, je to jeden z vašich hlavních zájmů, životní cíl – zjistit, co bude po smrti, atp. Jde spíše o emocionální vztah k otázce, než cokoli jiného, o vnitřní prožívání otázky, a z toho, samozřejmě, vyplývající další kroky, konání (nebo nevyplývající: o tom už se, pokud chcete, můžete rozepsat v odpovědi).
P. S. Na obrázku soudruzi nesou zakopat soudruha, který natáhl brka. Ani soudruzi z Korejský strany práce (fakticky) nevědí, co bude po smrti.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone, Savier před 269 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
20%
Tak BYLY doby, kdy mě to celkem zajímalo. Jen pomysli – naivně jsem přemýšel „co bude“, když po smrti přijdou do nebe (!!! jj, tenkrát jsem měl ještě méně sebereflexe, než dnes, jakkoliv to vypadá, že méně snad ani nejde). 🙂
Křesťané to u mě projeli na celé čáře (žabaři). Celý den na
obláčku kvílet HOSANA! a k tomu žrát nebeskou manu? 😮 Už jen to mi
přišlo dosti monotónní a s ohledem na očekávanou dobu (věčnost) ZCELA
NEPŘIJATELNÉ.
BTW – kdo ví JAK vlastně ta nebeská mana chutná? To, že vyhladovělým,
z Egypta prchajícím (pronásledování!) Izraelitům šmakovala NIC
NEZNAMENÁ. Hlad je VYNIKAJÍCI kuchař, dej mu šanci a uvidíš jaký
nepředstavitelný hnus dokážeš sežrat. 😁
Kdepak, křesťanské nebe (i kdyby se spletli a vzali mě tam) NENÍ NIC
PRO MĚ!
Jo to samopalláhové, to jsou JINÍ kabrňáci. Hurisky – ojojoj!
🙂
Každý den 40 panen, chápeš, že TOHLE už mě bralo. Všeho do času.
😐
S postupujícím věkem a přibývajícími zkušenostmi prvotní nadšení
ochladlo. No TWL, představa, že bych je měl každý den všechno učit od
začátku (panny!) VĚČNĚ, to není nebe/ráj, ale spíše PEKLO! 😕
Dnes se tedy podobným mudrováním zabývám naprosto minimálně. Pragmatický úsudek je, že nebude to trvat dlouho a ZJISTÍTM SI TO SÁM. Inu nad vlastní zkušenost není, že? Šedá je teorie, zelený strom praxe. 🙂
Tradičně chybí „jiná odpověď“, protože nenacházím možnost
„více než nula, méně než 1 procento“. Tedy rozsah je v oboustranně
otevřeném intervalu (0,1) a Dochy je GANGSTER, protože má harém
sexuálních otrokyń JIŽ TEĎ!! 😁 😁 😁
Takže volím dvacítku, mladá, ale již zkušená. 😉 🙂
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Filip84 Nahlásit |
60%
Také si myslím, že je nejpravděpodobnější, že po smrti není nic. Byl bych ale rád, kdyby nějaký posmrtný život byl a nejlépe pokud by na něj měly vliv skutky vykonané za pozemského života.
Docela mě to proto znepokojuje.
0 Nominace Nahlásit |
100%
Na „stopro“, nezajímá, protože už o tom nebudu vědět.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
0%
Anketa (hlasování), mi příliš nevyhovuje 😉
Nemám se, asi kam „zařadit“…
Nezabývám se tím, hlavu/starosti, si z toho nedělám! Nespekuluji. Strach
nemám.
Protože „vím své“. Troufá si říci, že tuším, jak to „funguje“.
Co se děje s duší, v jakém časovém horizontu (více variant). Kam
odchází, pokud odejde včas, jk může (a „nezasekne se zde“, i pak se
jí může pomoci odejít a jak, když se odhodlá). Vím, kde je tady u nás,
to správné místo…
Vím víc, než bych potřebovala/chtěla vědět…….
0 Nominace Nahlásit |
0%
Teď zrovna jsem pozoroval sýkoru, jak sezobla nějakého bruka, ohavného, předčasně tu lezoucího. Zajímalo by mě, jestli ten bruk má taky duši. A zajímalo by mě, jestli ta duše má třeba na cokoli vliv. Jestli, třeba, skrze to svý tělo, to svý maso, teď může ovlivŇOVAT růst tý sýkory, třeba. A tímto způsobem ji jaxi třeba přizpůsobovat svý podobě, udělat z ní na př. tlamu nevídanou, jako byl on, ještě než ho sezobla, prostě ohavu, před kterou se už nikdy nebude naparovat žádný sýkorák. Anebo zařčídit, aby už nikdy nevzlétla a jenom se plazila a lezla, jako on! 🤷♂️
BTW, osobně si myslím že o tom se každý den rozhoduje (tedy pokud máme zatím tu duši ještě v sobě), jak bude vypadat každý náš následující okamžik a my v něm. 😉 Tím myslím, že to dělá ta duše, ale… Možná jsem úplný mimoň a fakt to ovlivňují všechny ty duše okolo (jestli jo tak já mám okolo samý neviditelný sffině, určitě ohavný slizský a plazící se a především závidějící můj úžas, skvělost, moudrost a především pakl KRÁSU! 💁♂️
Co se týká „po smrti“. Požádal jsem (no, nařídil jsem) jednoho (nevím jistě zda spolehlivého) člověku o „rozptyl“ a ukázal mu místo (určitou rozlohu), kde mě má rozptýlit s tím, že to myslím SMRTELNĚ vážně a pokud tak neučiní, jeho život že se obrátí v peklo na zemi, kdy ho budu chodit strašit a dělat mu to samý, co ty „sffině“ dělají mně teď. A aby tuto „skutečnost“ fakt nepodcenil, dodal jsem, že pokud zklame, nebude umět s tím žít (to jistě chápeš) , nedokáže to a proto ho dřive či později stejně trefí šlak! Děkuju.
(Takže, vlastně, jsem zaškrtl stejně pitomě, jako i elkon, protože, jak plyne z obsahu, MĚ HODNĚ ZAJÍMÁ, co se se mnou stane po smrti.)
Upravil/a: zjentek
0
před 270 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
100%
Synu, Philippe, já vím, co se po mé smrti stane, ty to jistě již víš též: stanu se spirituálně nesmrtelným a stanu se skutečně velikým, největším človkěkem, co kdy žil. Stanu se součástí vesmíru, v podstatě samotným vesmírem. Svým způsobem se na to těším, neboť budu pak vysvobozen z hmotných spárů světa a budu volný. Ovšem, zatím je zde mým úkolem spirituálně očišťovat lidi, abych je mohl naplnit stejným osudem.
Je krásné mít nějaký životní cíl a být užitečný.
0
před 270 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
0%
KAZATEL 9:10 – Cokoli můžeš dělat, dělej ze všech sil, protože
v hrobě, kam odcházíš, není ani práce, ani plánování, ani poznání,
ani moudrost.
Nezajímá mě názor člověka,co člověk,to jiný názor,respektuji názor
Božího slova- bible,a ta jasně říká,že člověk po smrti si není vědom
naprosto ničeho. Takže po smrti není NIC.
Upravil/a: pizlicka
0
před 269 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
pizlicka: Je mi líto, ale v tý části spisu, který cituješ, nic o hrobě není; cituji:
כֹּ֠ל אֲשֶׁ֨ר תִּמְצָ֧א יָֽדְךָ֛
לַעֲשׂ֥וֹת בְּכֹחֲךָ֖ עֲשֵׂ֑ה כִּי֩ אֵ֨ין
מַעֲשֶׂ֤ה וְחֶשְׁבּוֹן֙ וְדַ֣עַת
וְחׇכְמָ֔ה בִּשְׁא֕וֹל אֲשֶׁ֥ר אַתָּ֖ה
הֹלֵ֥ךְ שָֽׁמָּה׃
Je mi líto, ale já tam čtu Šeol.
Konec konců, Vulgata to překládá velmi správně:
Quodcumque facere potest manus tua, instanter operare, quia nec opus, nec ratio, nec sapientia, nec scientia erunt apud inferos, quo tu properas.
poněvadž Šeol Israelitů je, buďto, místo, kam sestupují všichni mrtví, podsvětí, Hádes (karaitský výklad), nebo, prostě a jednoduše, jakýsi židovský nebe (talmudický výklad), rozhodně to není hrob.
A taková nuance, že tzv. kniha Kazatel je spis, tzn. beletrie, nemá žádnou doktrinální závaznost, ani u Israelitů, ba ani podle křesťanský theologie, je to prostě Dášeňka čili život štěněte, tak prima, no, dobrá kompulse na obsessi. 👌🙃🤪
Ono se to chce vzdělat, nečíst překlad pro Československý klub pacientů s hlavou. 🤷🏽♀️ Ale chápu, je jednodušší nevědět, pohodlnější.
https://www.sefaria.org/Ecclesiastes.9.10?lang=bi
https://www.drbo.org/lvb/chapter/23009.htm
aliendrone: Ono když si přečteš kanonická evangelia, aniž bys cokoli hledal, no a ještě ideálně alespoň latinsky ve vulgatě, protože český překlady stojej za vyliž prdel (a, arciť by protestanté nesouhlasili, protože v ní nejsou viklefismy a lutherismy, vulgata je vynikající překlad, dokonce má – jakž takž – použitelný i Tanach!), pak si k tomu přečteš ještě nějakou tu epištolu, abys si tak jako učinil kvalifikovaný úsudek, jak to asi v tý prvotní římský církvi chodilo v každodenní realitě, no tak Ti z toho musí vyplynout jednoznačný závěr, že jde o náboženství otroků. Jasně, krom toho je to kult smrti, tlačící svý ovce do apatie, absolutní poslušnosti, ale to prvořadé (však, v Django Unchained, Calvin J. Candy taky říká „nejprve to prvořadé!“ a Stephen to po něm opakuje, a já jsem „odchovanec“ Quentina Tarantino, tak to musí bejt pravda! 😜😂), tak je to to, že to je náboženství mířící na otroky. Nebo nevolníky, však japonští nevolníci, už za 安土桃山時代, periody Azuči-Momojama, se toho docela chytali, a i když tomu, následně, 徳川家康,, Tokugawa Ieyasu, učinil přítrž, tak některým to vydrželo i dva sta roků, takže koncept byl, zjevně, úspěšný. Však co je křesťanskýho moru po světě, pořád, a to máme 21. století!
No ano, ale pokud nejsi beta, Fantozzi Ugo, nebo někdo podobný, tak Tě ten koncept nemůže oslovit, leda by Ti bylo blbě, že bys ani neměl tužku. To jo, to se pak mohou nastat takové okolostojíčnosti, i v lepších rodinách. No, prosím, nastat mohou, nicméně, podle zásady „tiež som mala žltačku: ako prišla, tak odišla!“, to je jenom dočasné, a pak je nějaká představa nebe nevolníků, poněkud, naprosto irrelevantní.
A nebo možná ani není, ale, tak nějak, zapadá do celkovýho konceptu: budeš tam sedět, na těch nebesích, budeš mít pořád co do huby, žádná bolest, žádná práce, žádný vejprask karabáčem, žádný dereš, žádný „tady máš potravu, posedlý, posilni se dosytosti, zejtra bude outrpný vejtaz!“, prostě: nic. Jenom sedět, nic nedělat, žrádla dost, vody dost, žádný bolesti, strasti. Sakra, to není život, to je opravdu peklo, i na rok, ne tak na věčnost (což je domněnka, že?). To otravuje, co otravuje, tím by šlo strašit fakany, aby nekušnili a nedělali burdel!
Musulmanský nebe, tož to je jiný Kaffee: tam zamrdáš, vlastně to není až tak špatný: je tam teplo, voda (to víš no: „čo, Aladin, neštartuje, neštartuje?“ se myli pískem (víš, jak pak musely ty opice smrdět!?), tak – víš co – „každý svou oasu!“, to byl ráj, Echt ráj!, no.
No dobře: tak máš nějakou tu oasu, tam máš „chutný“ jídlo, no, chutný, no: arabače jídlo, no, prostě navařej podle kuchařky dědy Aladina, no, vodu tam máš, pozor – nezachlastáš, bo Arabače chlastat nesmějí, no a teďka tam máš každej den obdělat čtyřicet panen.
Tak vem to tak: je to na slunku v teple. Nažrat tam dostaneš, ono to tak strašný to žrádlo nebude, jak ta „mana nebeská“ pro otroky. Být pořád o vodě, to už je horší, i kdyby byla sebekvalitnější, pívo je pívo. No a teďka těch čtyřicet panen denně. To je docela mlata i na mladýho, ne tak když Tě klepne, že jo. Jako jo, pár dnů by mne to, asi, bavilo, ale – sakra – copak jsem píchací Maschine!? To tě taky přestane bavit, ok, někoho za den, někoho za hodinu, někoho za rok, někoho za dvacet let. Ale přestane! Ne, že by chlapa přestalo bavit bab obdělávání, to je zase jiný příběh, ale tak chceš si i vytvořit nějaký intimní vztah, i s ní sdílet čas i jinak, než jenom, že bude frajerka trainovat hluboký hrdlo, a Ty jí píglovat. A to, poněkud, ti dědci s ručníkem na hlavě nedomysleli.
Já bych ještě vzpomněl jehovistický pozemský ráj. To, jako, natáhneš brka, normálně tě pohřběj, jehovova organisace, a.s., teda už povolila i kremaci, no a jednoho krásnýho, nebo nekrásnýho, dne tě vytáhne banda kravaťáků z hrobu, kde ti bylo tak dobře, abys si hrál se lvem, tygrem a kobrou čínskou, no a všude kolem tebe bude banda jehovistů.
Těžko říct, takhle z hlavy, co je horší, ale tohle mi připadá nejhorší: hej, poslouchat ty jejich kydy věčně!? Nedej bože, že ještě začnou zpívat! Teďka tam se ani pořádně nenažereš, protože mi vysvětli, jak tříletému dítěti, jak chceš uvařit hadí polévku, když nemůžeš picnout hada? Nebo vepřový, toho já potřebuju kolem třech metráků na rok a kde ho vezmu, když nebude zabíjačka? Úděsná představa: žrát „ptačí zob“, a do toho banda jehovistů všude, kde se podíváš!
Holt, nemaj to domyšlený, nějaký to universální nebe, takový jako katholický, pro všecky vhodný. To se jim, holt, nepovedlo! 😂😂😂
Jinak mě by STRAŠNĚ ZAJÍMALO co bude se světem v jeho mně známé podobě napříč miliony/miliardami let a mám docela u prdele jestli jsem u toho člověk nebo cokoli jiného, hlavně tedy MOCI TO VNÍMAT A CÍTIT!!!!!!! KÉŽ BY MI TOHOTO BYLO DÁNO coby pozorovateli (jinak nemám potřebu tady cokoli konat/měnit/„zlepšovat“…). Děkuju.
dany: Však jsi odpověděla správně, nemáš se na co stěžovat! 🤷🏽♀️😎
Ono to, totiž, moc jinak udělat nejde. Ta procenta se, arciť je někteří nepochopili (s tím ale nic nezmohu), minule osvědčila.
Don Rokio de la Kaufland y Znojmo, presidente del Club de autistas de Czecoslovaquia y patrón de los pasos de peatones y controlador de maquina de cafe y bandido de monedas de los carros y el dueño de una tableta plana y lenta: U Tebe tomu i, docela, rozumím.
A jsi srozuměn s tím, že se to, s největší pravděpodobností, stejně do svý smrti nedozvíš, co bude po ní? A jak jsi, s tímto faktem, srovnaný?
Don Rokio de la Kaufland y Znojmo, presidente del Club de autistas de Czecoslovaquia y patrón de los pasos de peatones y controlador de maquina de cafe y bandido de monedas de los carros y el dueño de una tableta plana y lenta: Budeš muset se s tím nějak srovnat. Někdo se přimkne k institucionalisovanýmu náboženství, no a ta víra mu stačí. Někdo má „vlastní víru“, zkrátka nějak věří, ale neztotožňuje se s žádným institucionalisovaným náboženstvím. Možností je …
Drap | 8206 | |
led | 4067 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2713 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |