Avatar uživatele
anonym

Zaslání zboží na dobírku

Dobrý den, mám dotaz ohledně zaslání zboží na dobírku.
Jedná se o použitou věc v záruce, kterou po tel. i písemné dohodě /SIM/ zasílám osobě dle jejího přání na adresu podniku, kde pracuje.
Prosím o sdělení všech podmínek, které souvisí s touto záležitostí – tj. práva a povinnosti příjemce i odesílatele.
Děkuji.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5414 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
standa

Podmínky, na které se ptáte, nesouvisí ani tak s tím, že zboží posíláte tzv. „na dobírku“, ale souvisí obecně s pojmem KUPNÍ SMLOUVA, který je upraven v občanském zákoníku v ustanoveních § 588 a dále (viz zdroj níže)

Pokud se přeci jenom ptáte na samotný akt předání/převzetí zboží, které je odesláno tzv. ´na dobírku´, tak zde platí tyto principy:

  • přepravce (Pošta nebo jiný právnický subjekt, který zajišťuje přepravu) doručí zásilku na určenou adresu a zásilku vydá až teprve poté co příjemce uhradí dohodnutou kupní cenu
  • pokud má příjemce pochybnosti o obsahu zásilky (nebo je zásilka zjevně poškozená) má právo vyzvat přepravce, aby byl přítomen rozbalení zásilky
  • pokud obsah zásilky bude vykazovat vady, které prokazatelně souvisí s případným poškozením při přepravě, tak je oprávněn požadovat na přepravci, aby byl sepsán ´reklamační´ protokol (na povinnosti příjemce zaplatit přepravci kupní cenu se nic nemění)
  • pokud obsah zásilky vykazuje vady (ať již zjevné nebo zjištěné až při používání), je právem příjemce věc ´reklamovat´

Problematiku takovéto ´reklamace´ (kdy obě smluvní strany jsou nepodnikatelské subjekty) v tuto chvíli neřeším…, je to trošičku složitější

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/obcanzak/cas­t8h2.aspx

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek