U lepších (vybavenějších) typů letadel se zatahovacím podvozem,lze brzdit pravé nebo levé kolo,nebo samozřejmě obě („vykopnuím“ (sešlápnutím levého pedálu doleva a naopak.Sešlápnutím obou směrových pedálů brzdí obě kola). U ostatních se používá směrové kormidlo. Je to stejné jako u lodí. Odpor klade voda i vzduch. Knipl ovládá pohybem doleva/doprava, balanční křidélka,umístěná na křídlech(naklánění letounu kolem podélné osy), a pohyb od sebe/k sobě, výškové kormidlo.
0 Nominace Nahlásit |
Jako tank.
Přibržďováním levého nebo pravého kola. V praxi zmáčkne ruční brzdu,
která je na kniplu nebo volantu a vyšlápmutím pravé nebo levé směrovky
pouští vzduch buď do pravého nebo levého kola ( nebo obou, při poloze
směrovky rovně)a tím přibrzďuje levé nebo pravé kolo a díky tomu
zatáčí na zemi.
Pokud brzdová páka není stisknutá vyklápí se pouze směrovka , ale takto
se zatáčí pouze za letu při vysokých rychlostech. Na zemi pomocí směrovky
nezatočíš.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek