Včera mi vynadala průvodčí vlaku, že jsem nezavřela dveře a že musí kvůli mně letět na druhý konec vlaku aby dveře zavřela. Ale já jsem zvyklá, že se dveře vlaku zavírají samy. Dnes jsem je zavřít zkoušela a nešlo to. Kdy je tedy mám a kdy nemám zavírat?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? pe-tr před 5433 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
některé vlaky mají automatické zavírání a některé zase né,pokud se automaticky nezavřou zkus je zavřit pokud ani tohle nepomůže pak se obrat ve stanici na dráhy a zděl jim co se ti stalo že jsi dostal/la nadané že jsi to zkoušel/la zavírat a nešlo to a že si nenecháš nadávat od průvodčí na dráhách pak je tento problem vyřešit
0 Nominace Nahlásit |
S těmi dveřmi to je tak:
V zásadě máme na vozidlech ČD dva typy dveří:
Dveře ad.1) se vždy zavírají samy, dveře ad.2) se zavírají samy jen v menšině případů, a to buďto jde-li o ucelené tzv. „pantografické jednotky“ (netáhne je lokomotiva), nebo u některých souprav rychlíků. Tyto dveře prostě VŽDY zkuste zavřít a když to nepůjde (právě u těch, co s zavírají samy, dveře obvykle neutáhnete), nechte je být.
TAKTO PO VÁS UŽ NIKDO NEVYJEDE
Každopádně toto jednání ze strany vlakové čety není správné, ale zase se jim mnohdy nelze divit, když celý den skoro v každé zastávce musí běhat po někom zavírat dveře. Nehledě na to, že právě nezavírání dveří mnohdy stojí za těmi menšími zpožděními vlaků – obzvláště v pátek a neděli, kdy jezdí mnoho „študáků“, jejichž ježdění provází dva atributy – obvykle dobíhají na poslední chvíli a zásadně za sebou nezavírají. Takto často u k odjezdu připraveného vlaku běhá průvodčí dveře zavírat i několikrát v jedné stanici.
Bohužel stále máme v provozu řadu vozů ze 70., 80. a 90. let, které z výroby zavírání a zajišťování dveří buďto neměly, nebo jim bylo z důvodu šetření finančními prostředky při opravách a nedostatku náhradních dílů odebráno. A i když se v dnešní době tato zařízení na mnohé vozy vrací, funkční může být pouze v případě, že se do soupravy třeba rychlíku zařadí pouze vozy, které mají tato zařízení funkční. Stačí jediný vůz bez něj a celý vlak rázem nemůže ani zavírat, ani mít dveře za jízdy zajištěny…
2Kdo udělil odpovědi palec? inspektorcz, nadrazak, Klarisa
před 5433 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Osobně se o dveře vůbec nestarám. České dráhy neinvestují řádně
do obnovy vozového parku a tak na většině tratí jezdí staré a poruchové
vozy. Při manipulaci s dveřmi můžete způsobit závodu těchto dveří a
tím spoždění vlaku, které vám klidně České dráhy naúčtují.
Odpovědnost za zavřené dveře má průvodčí vlaku.
0 Nominace Nahlásit |
inspektorcz – to jste napsal pěknou hovadinu. Obnova vozidlového parku
ČD probíhá úměrně podfinancovaností této oblasti, ale probíhá. Jenže
těch vozů je tolik, že to není tak vidět.
Uvědomte si, jak je dnes železnice financovaná – výtěžek z jízdného
stačí průměrně jen na jednu šestinu nákladů na jízdu vlaku, zbytek
doplácí kraje a stát. Vy tam vidíte nějaký prostor na nákup
nových vozů?
0 Nominace Nahlásit |
Vyjímám z přepravního řádu ČD:
„Cestující je povinen dbát pokynů pověřené osoby (průvodčí), které směřují k zajištění bezpečnosti a plynulosti přepravy, jeho bezpečnosti nebo bezpečnosti ostatních cestujících.“
Byť to může být někdy sporné, tak pokyn průvodčí „aby cestující zavřel dveře“ splňuje výše zmiňované ustanovení přepravního řádu.
p.s. fakt, že v některých případech je obtížné dveře zavřít, je složité komentovat…, to už je na aktuální dohodě ´účastníků´ tedy průvodčí a cestujícího.
1Kdo udělil odpovědi palec? kenyrts, inspektorcz
před 5433 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek