Avatar uživatele
bolak

Zboží za 9,90 Kč a ovlivnitelnost zákazníků

Podle čeho bylo usouzeno, že je pro obchod výhodnější prodávat za 9,90 než za 10? Dělaly se nějaký testy na lidech a pokud jo, jsou někde k dispozici jejich výsledky?

Zajímalo by mě, když dám do jednoho obchodu na rok zboží za 9,90 a druhý rok to samé zboží za rovných 10Kč, o kolik % se bude počet prodaných výrobků lišit.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 9Pro koho je otázka zajímavá? annas, manon, aramah, iceT, johana 56, Georgo2010, Questman, anonym, anonym před 4458 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Odpoveď byla označena jako užitečná

Je to tzv. baťovská cena. (Dnes Kč 9.90 = Kč 10,–-). Ale našla jsem článek, Obecně se má za to, že „baťovské ceny“ fungují a zákazníci si raději koupí stejné boty za 699 korun než za 700 korun. Je tomu ale skutečně tak?

Výzkumníci z Université Européenne de Bretagne tvrdí, že ano.

Ke svému pokusu, jehož výsledky vyšly v časopise International Journal of Hospitality Management, si vybrali malou restauraci pro dvaadvacet lidí v Bretani, ve které nemají zákazníci příliš velký výběr.

Dále je uvedeno, jak se měnily nakupovací návyky zákazníků při úpravě ceny,, která končila 9. Jsou uvedena i procenta.

Pokračování v odkazu
http://aktual­ne.centrum.cz/zah­ranici/evropa/cla­nek.phtml?id=61­1678

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj, vagra Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Takzvaná Baťovská cena má opticky zvýhodněnou cenu,ale když se to zaokrouhlí,tak ta výsledná je …?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Ve výsledku je cena skoro stejná, tak bych raději vzala zaokrouhlenou cenu. Těch několik korun navíc mě nezabije.
Doplňuji:
pusinka50, také zaokrouhluji cenu a raději na celá čísla. Počítáním kolik je 16+8 nebo 4+7 bych strávila hodně času, tak pokud něco stojí třeba 12.90, tak počítám dvacet.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
terry

Je to psychlogický tah.
Nižší číslice budí dojem nižší ceny.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Každý rok to bude jiné, podle kupní síly a také podle počtu zákazníků, kteří přijdou. Tato strategie obchodníků je již hodně stará. U nás ji zřejmě nejvíce rozšířil Tomáš Baťa. Všechny jeho ceny končily devítkou.
Na toto téma zřejmě nebyla zpracována žádná solidní studie s přesvědčivými výsledky a s přesnými čísly.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mapel

Proč testy? Stačí se poučit z historie. Baťovské ceny jsou prověřené časem a fungují.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
pusinka50

Já automaticky zaokrouhluji nahoru, když vidím cenu s devítkou na konci. Ale můj syn i někteří mí známí vidí jen cenu před desetinou čárkou a 90-ti haléřů si nikdy nevšimnou. Takže je to od prodejců dobrý psychologický tah.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
manon

Zodpovězeno to už bylo, jen dodám, že jednoduše a dobře to vystihla pusinka50. Nemusí to fungovat na každého, stačí, že to funguje na velkou část populace.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
bolak

annas: zajímavý, není to sice studie, ale že ty devítky takhle moc působěj na lidi..

to u nás v jednotě se jim tydle ceny teda zrovna dvakrát nevyplácej. zrovna dneska prodávali vokurky za 9,9 a mysleli jak na tom nevydělaj, jenže na pokladně tam byla zrovna nějaká nová prodavačka, tak sem ji je tam schválně položil obráceně, jestli si všimne, a nevšimla…takže 3,3 za kus nakonec tratili..baťa by si ťukal na čelo

před 4458 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Pořád ti zbude koruna, neutratils Kč 1000, al jen Kč 999. Baťa by si i z jiného důvodu ťukal na čelo.

před 4458 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

To je přece jasný na tebe nemůže platit žádná psychologická studie.

před 4458 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek