Takové obecné klišé, kterému věří hodně lidí, že je individuální automobilová doprava neekologická, jak to tedy je a jsou výpočty dokládající pravy opak liché?
A to si představte, že vlak ani nemusí být zaplněn, pak to vyjde ještě hůř.
http://dfens-cz.com/zeleznice-je-zelena/
--
Nezapomínejte, že před „než“ se v daném kontextu
nepíše čárka.
…méně ekologicmká, než individualní automobilová?
Zajímavá 0 před 2699 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
tento web nelze považovat za zdroj věrohodných informací. Pod jejich články pro jistotu ani není připuštěna diskuse aby náhodou nebylo možné fakticky oponovat.
Kolejová doprava musí být energeticky efektivnější než silniční. To je prostá fyzika. Ve prospěch kolejové hovoří hned dva fyzikální jevy: TŘENÍ (tření pneumatik o vozovku bude vždy mnohonásobně větší než tření koleje o ocelová kola, proto bude i vždy třeba mnohem více energie pro přepravu stejné hmotnosti na silnici než na kolejích) a AERODYNAMIKA (stovka automobilů musí dohromady rozrážet mnohem mohutnější vzdušnou hráz než jeden vlak a to jim opět zvyšuje energetickou náročnost pro dosažení stejného pohybu)… samozřejmě je pravda, že ne vždy se podaří vlaky plně obsadit, to je ovšem chyba managementu, nikoliv vlaků jako takových, management musí nastavit spoje tak, aby jejich obsazení bylo optimální, pokud to nedělá, pak nedělá dobře svou práci.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Na tom d-fensu je pár problematických věcí…
V čem má pravdu:
0 Nominace Nahlásit |
Dovolil bych si připodotknout, že všechny tyto kalkulace padají v prach,
pokud začátek i konec cesty není u nádraží velkého železničního
uzlu. Pokud, jak je poměrně obvyklé, to máte k nádraží nějakých
20 – 30 km a začátek či konec cesty je v nočních hodinách, nezbývá
vám než použít taxík, který ekonomiku i ekologii cestování postaví na
hlavu.
Jinými slovy: Individuální dopravní potřeby nelze řešit jinak, než
individuálními dopravními prostředky.
0 Nominace Nahlásit |
Co má vyšší spotřebu na osobu: autobus se 40 cestujícími, nebo osobní auto se čtyřmi cestujícími? Stačí prostá aritmetika.
Upravil/a: quentos
0
před 2699 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
také je třeba si uvědomit že zatímco automobilový průmysl teprve zvolna elektrifikuje a plýtvá kvůli tomu bateriemi a těží po celém světě lithium tak vlaky si prostě po trase natáhnou troleje takže žádné baterie ani lithium nepotřebují a přesto jsou stoprocentně elektrifikovány to je další velká výhoda na straně vlaků …
Mě šlo o to, jestli je v tom výpočtu chyba tedy o to, jestli kouřící komín elektrárny nevyprodukuje na množstevní energetickou jednotku paradoxně víc zplodin CO2, než individuální automobil. Dráty co je nutné k vlaku tahat (pokud to nebude zrovna diesel lokomotiva), nehrají v tomto případě roli.