Když jsem byl malý, tak těch rozličných sovětských aut jezdila hromada: Žiguly, Lada Samara, občas, samozřejmě Moskvič, občas i ZAZ, arciť se u nás nikdy neprodávaly.
Nebyla to všecko špatná auta, ale, tak jako celkově, byla koncepčně pojata úplně jinak, než auta imperialisticko – kapitalistická. Vlastně něco, jako první hnědý Favorit a poslední černý Favorit z nějaké „line“ edice – na tom ten rozdíl je docela dobře illustrovatelný.
Já vidívám běžně jenom dědka ve VAZu 2101, on ho má od novoty, no a potom Lady Niva, tj. Żigul turystyczny. Żigul turystyczny je docela rozšířené auto, asi je za tím relativně příznivá cena. A není to o tom, že by se u nás auta z bývalého SSSR přestala v devadesátkách prodávat, ne, ne, furt se něco prodávalo: ZAZ Tavria, vynikající auto, které se neobtěžuje s žádnou bezpečností: při jakémkoli čelním nárazu usekne posádce hlavy, má silonová ložiska, takže kvalitní vůle je v ceně, a rychloměr, který šetří sovětské silnice, protože pokud jedete podle rychloměru 90 kmph, tak jedete něco těsně přes 70 kmph. Potom ty novější Lady, starý Žigul už nedal emise, takže takové ty kulaté Lady, s nějakým poetickým názvem, jako třeba VAZ 2128976315.27, nebo tak něco. Jo, a teďka se k nám vozí, dokonce, UAZ Buchanka, nebo Patriot.
Znáte někoho, kdo má auto z bývalého SSSR a běžně s ním jezdí? Staré, nové, jakékoli?
P. S. Na obrázku ukazuje dealer zájemci o vůz ZAZ 968, že jeho nové auto je dokonale připraveno na typické sovětské dálnice!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, paul1, Mravenec, bobi12, penny21, smaragd22 před 658 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Mám krásný GAZ 69, občas s ním vyjedu na ryby a vozím v něm v zimě krmení zvěři do lesa.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Filip84 Nahlásit |
Soused má Ladu Nivu, ideální, skoro nezničitelné auto do našich kopců a lesů. Když je hodně sněhu a ledu, půjčuje ho manželce do práce. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Neznám. Kdyby mi ale někdo nabídl toto (jako dar, nebo symbolickou cenu) https://www.google.com/search?q=gaz+21+volha&tbm=isch&ved=2ahUKEwidr8HX7uX8AhUlmicCHfwRA5gQ2-cCegQIABAA&oq=gaz+21+volha&gs_lcp=CgNpbWcQAzIGCAAQCBAeOgQIIxAnOgUIABCABDoGCAAQBxAeOgQIABAeOgcIABCABBAYOgYIABAFEB5QoANYrAhg6whoAHAAeACAAVOIAcEDkgEBNpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=V8bSY92nDaW0nsEP_KOMwAk&bih=625&biw=1366&hl=cs
tak bych si to na volnočasové letní poježdění líbit nechal.
😁😁😁
Inspirace ze seriálu Polda, kde herec David Matásek měl toto auto jako
jediné možné vozidlo pro službu. 😃
0 Nominace Nahlásit |
Ano, znám. Kamarád (80 let) má přes 40 let žigulíka a furt s ním
jezdí.
Nedávno se mu stalo, že ho nenatočil, myslel si, že se mu „tam dostala
voda“, ale nakonec to prý byla baterie. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Po Prajzské jezdí oranžový žigulík 1500 (občan se toho vůbec nebojí). 🤷♂️
0 Nominace Nahlásit |
Jedno jsem viděl v nedalekém městě, byla to Lada Niva. Na obrázku je tzv. Záporožec, vídávali jsme je v CCCP, když jsme tam kdysi jezdili.
0 Nominace Nahlásit |
Rocker: Ty jsi někde tam ze severu Čech, že, hory, a tak? Pak mne to nepřekvapuje, co píšeš! 😀
Zjentku, nezačínej s rychločetbou, ať neděláš ukvapené závěry. 😁 Jsem na kluky. Soused je na holky, proto má Ladu Nivu a manželku. 🙂
Ametyst: Ano, já myslel Ladu Nivu, jako Żigul turystyczny, nevím, jak jsem se mohl upsat na Samaru. Pak to opravím. 😅
Emefej: Na normálních značkách, nebo na veteránských? Ptám se, čistě ze zvědavosti, protože jsem – kdysi – četl na nějakém GAZ fóru, že to je na ty normální značky problém dostat
Na „normálních“, kupoval jsem ho z armádních přebytků v roce 1994 a žádný problém se značkami tenkrát nebyl. Kdyby tě zajímala cena, tak stál 18 000 Kč.
Emefej: Ne, v roce 1994 tomu věřím, tak víš co, na mne je rok 1994 už relativně dávná historie. 😅
To byla dobrá cena, i na tu dobu!
Mravenec: GAZ M21 Volga byla, opravdu, první Volga, nahradila GAZ M20 Pobyeda.
To Ti rozhodně nikdo „za korunu“ nedá. Kdybys to koupil jako šrot, prostě na generální repasi, tak se vlezeš klidně i do sto tisíc, ale moc jich není. Zachovalá stojí něco mezi Kč 200,000.00 – Kč 500,000.00, no a v TOP stavu nad toho půl millionu.
Dá se to realisovat tak, že si dovezeš jetou Volgu z některé země bývalého SSSR. Ale počítej s tím, že bude jiná, protože AvtoExport nás bral jako „západ“, ale třeba DDR jako „východ“. Tak, v DDR, se prodával Záporožec, zatímco u nás ne, no a Žiguly z DDR měly, pořád, startovací kliku. V každém případě tam můžeš koupit Volgu M21 klidně i za desítky tisíc v původním, zachovalém, stavu.
Proč píšeš „Pobyeda,“ ty už jsi taky zblbnul? Pro transkripci slova „победа“ máme v češtině lepší písmenka než angličtina.
Drap | 8222 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2723 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |