Dobrý den, chtěl bych se zeptat, odpojil jsem baterii v autě (jenom +, mínus – zůstalo připojené) a následně zase připojil +, auto vyhodilo na palubní desce chybu airbagu- diagnostika ukázala spoustu chyb řídící jednotky. Je možné že jsem zničil řídící jednotku pouze oním napolo rozpojením a zapojením ?
Zajímavá 0 před 1947 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpojení a připojení plus pólu není „špatné zapojení“. Normálně by se nemělo nic stát.
0 Nominace Nahlásit |
Pravděpodobně nikoliv, je to velmi odolný kus elektroniky.
Mám ale příhodu, kdy ke zničení řídící jednotky skutečně došlo.
V Fabii se pokazil regulátor alternátoru. Napětí neřízeného alternátoru
stoupá až ke 100V. Nějaký čas držel napětí v palubní síti brutálně
přebíjený akumulátor, když se vyvařil elektrolyt tak napětí vyletělo
nahoru a byla zničena podstatná část elektroinstalace – řídící
jednotka, relátka, žárovky…
0 Nominace Nahlásit |
Není. Tímto způsobem se běžně resetují některé řídící jednotky.
Řídící jednotka se pak sama nastavuje podle další jízdy. Samozřejmě,
jsou i jiné algoritmy resetu.
Zkus to odpojit ještě jedenou a nech to odpojené alespoň minutu. Potom to
připoj a pro jistotu před nastartováním zapni klíček do polohy ON vyčkej
alespoň 5 sekundu a znovu ho bez nastartování vypni. To udělej 3×, potom
auto nastartuj. Pokud se to nenapraví musíš do servisu aby udělali reset ŘJ
softwarově. Některá auta to takto mají, aby jsi musel s každým prdem do
servisu. Vím že to měli dříve Škodovky. Jak to mají nyní nevím.
U takto vybavených aut, se to, na př. při výměně baterie, dělá tak že
se nejdříve připojí jakákoliv baterie alespoň 5V( 2× 4,5 V a pod.) a
potom se teprve AKU odpojuje. Připojená baterie drží řídící jednotku po
dobu odpojení AKU v provozu. Po připojení nového AKU se přidaná,
baterie odpojí
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Jak už zde zaznělo, ke zničení ŘJ nebo jiné elektroniky by prostým
odpojením akumulátoru dojít rozhodně nemělo. Ale u některých vozů dojde
k vymazání paměti závad, což může být někdy velmi nepříjemné.
Obzvláště při pozdějším vyhledávání závad objevujících se krátce a
nepravidelně. Něco podobného jsem zažil po nechtěném vybití akumulátoru.
Jeden známý musel po výměně autobaterie vlastními silami dokonce volat
servisáka, který přifrčel s notebookem a zprovoznil mu to doma v garáži.
Pryč je doba, kdy jsme si takovéto ptákoviny dělali běžně sami a bez
problémů. Dnes i vyměnit si sám prasklou žárovku ve světlometu je
u některých vozů docela fuška.
Ještě jsem zapomněl na důležitou věc: doufám, že jsi neodpojil +
akumulátoru za chodu motoru. To by pak mohlo platit to, co říká dubraro.
Upravil/a: orwell
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek