Odpověděl/a – 24.červenec 15:06
Zkuste si přečíst článek Data narození a ukřižování Ježíše Kristam, snad se doivít víc.,
https://kalendar.beda.cz/data-narozeni-a-ukrizovani-jezise-kristav odkazu
"Za života Ježíše se na římském trůně vystřídali dva císaři: Augustus vládl v letech 27 př. n. l.—14 n. l. a Tiberius vládl v letech 14—37. Tato data nikdo nezpochybňuje a můžeme se o ně s důvěrou opřít.
Historický kontext
Králem římské provincie v Palestině Judsko byl Herodes Veliký od roku
37 př. n. l. do roku 4 př. n. l., kdy zemřel. Dle Flaviuse to bylo po
zatmění Měsíce (v roce 4 př. n. l. bylo jen částečné) a před
Pesachem.
V šedesátých letech minulého století se objevila teorie, že mohl zemřít
až v roce 1 př. n. l. (viz práce W. E. Filmera „The Chronology of the
Reign of Herod the Great“). Tento rok sice také splňuje podmínku
o zatmění Měsíce (dokonce úplné), ale s ohledem na ostatní události
té doby se to jeví jako velice nepravděpodobné. Jeden z jeho synů Herodes
Antipas byl později u procesu s Ježíšem jako tetrarcha (vládl čtvrtině
království) Galileji. V evangeliích je tedy třeba rozlišovat Heroda otce,
který je zmiňován u narození Ježíše a Heroda syna, který je zase
zmiňován při procesu s Ježíšem.
Jeden z mála důvěryhodných a relativně přesných časových údajů jsou verše Lukáše 3,1–2:
V patnáctém roce vlády císaře Tiberia, když Pontius Pilát spravoval
Judsko a v Galileji vládl Herodes, jeho bratr Filip na území Itureje a
Trachonitidy a Lyzanias v Abiléně,
za nejvyššího kněze Annáše a Kaifáše, stalo se slovo Boží k Janovi,
synu Zachariášovu, na poušti.
Které jsou o začátku působení Jana Křtitele (předchůdce Ježíše),
píší z kontextu o době kolem roku 28/29. Tyto verše až na výjimky nikdo
nezpochybňuje.
Ještě jeden verš lze považovat za celkem důvěryhodný, a to vyprávění Jana o rozhovoru, který se odehrál před Velikonocemi, viz Jan 2,20:" atd.
Odpověděl/a – 24.červenec 15:43
Zkuste si přečíst článek Data narození a ukřižování Ježíše Krista, snad se deovíte t víc.,
https://kalendar.beda.cz/data-narozeni-a-ukrizovani-jezise-kristav odkazu
"Za života Ježíše se na římském trůně vystřídali dva císaři: Augustus vládl v letech 27 př. n. l.—14 n. l. a Tiberius vládl v letech 14—37. Tato data nikdo nezpochybňuje a můžeme se o ně s důvěrou opřít.
Historický kontext
Králem římské provincie v Palestině Judsko byl Herodes Veliký od roku
37 př. n. l. do roku 4 př. n. l., kdy zemřel. Dle Flaviuse to bylo po
zatmění Měsíce (v roce 4 př. n. l. bylo jen částečné) a před
Pesachem.
V šedesátých letech minulého století se objevila teorie, že mohl zemřít
až v roce 1 př. n. l. (viz práce W. E. Filmera „The Chronology of the
Reign of Herod the Great“). Tento rok sice také splňuje podmínku
o zatmění Měsíce (dokonce úplné), ale s ohledem na ostatní události
té doby se to jeví jako velice nepravděpodobné. Jeden z jeho synů Herodes
Antipas byl později u procesu s Ježíšem jako tetrarcha (vládl čtvrtině
království) Galileji. V evangeliích je tedy třeba rozlišovat Heroda otce,
který je zmiňován u narození Ježíše a Heroda syna, který je zase
zmiňován při procesu s Ježíšem.
Jeden z mála důvěryhodných a relativně přesných časových údajů jsou verše Lukáše 3,1–2:
V patnáctém roce vlády císaře Tiberia, když Pontius Pilát spravoval
Judsko a v Galileji vládl Herodes, jeho bratr Filip na území Itureje a
Trachonitidy a Lyzanias v Abiléně,
za nejvyššího kněze Annáše a Kaifáše, stalo se slovo Boží k Janovi,
synu Zachariášovu, na poušti.
Které jsou o začátku působení Jana Křtitele (předchůdce Ježíše),
píší z kontextu o době kolem roku 28/29. Tyto verše až na výjimky nikdo
nezpochybňuje.
Ještě jeden verš lze považovat za celkem důvěryhodný, a to vyprávění Jana o rozhovoru, který se odehrál před Velikonocemi, viz Jan 2,20:" atd.