Odpověděl/a – 13.duben 16:48
Zkoušej nově věci; aktivity, záliby – dle druhů/typů dovedností a
schopností a chvíli se jim věnuj. Zkoumej nové aktivity, či spíše sebe
při těch nových aktivitách.
Obecně se uč a rozšíř si obzory – zjsiti jaké oblasti existují a co
zahrnují. Jaká činnost, co zahrnuje, co si žádá (za schopnosti, znalosti,
dovednost, intelekt, vlastnosti).
Ponoř se do sebe a poslouchej (naslouchej) intuici, vnitřnímu hlasu. Tzn.
taky poznej sebe sama. Člověk většinou ví, čeho je schopný, co by mohl a
co by ho mohlo bavit. A o tom to taky je. Je třeba vzbudit nadšení, zájem
a pak se tomu věnovat. Cokoli jde docela snadno, má-li k tomu člověk
pozitivní vztah a má pro to nadšení. Případně se jen musí najít cesta.
Třeba i pro matematiku, logiku atd., nemít na to buňky je nesmysl. Je to
většinou jen o špatném přístupu.
1-Talent nikdy není všechno (myslím přirozený, zděděný). 2-Talent se
dá vybudovat, rozvíjet (tzn. od schopnosti k talentu). Chce to jen oddanost a
pracovat na tom.
Kdo své (přirozené) nadání necvičí, tak ho brzy ten bez nadání
překoná. V hudbě, jazycích, matematice, sportu, umění (jako třeba
kreslení, malování), vědecký výzkum a desítkách dalších věcí. Je
třeba se tomu věnovat, cvičit/trénovat.
Zásadní pravda je v tomto: „Všichni, ať už je jejich přirozené
nadání pohotové, nebo pomalé, se musí vzdělávat a cvičit v tom, v čem
chtějí vynikat.“
Odpověděl/a – 13.duben 16:50
Zkoušej nově věci; aktivity, záliby – dle druhů/typů dovedností a
schopností a chvíli se jim věnuj. Zkoumej nové aktivity, či spíše sebe
při těch nových aktivitách.
Obecně se uč a rozšíř si obzory – zjsiti jaké oblasti existují a co
zahrnují. Jaká činnost, co představuje, co si žádá (za schopnosti,
znalosti, dovednost, intelekt, vlastnosti – a co to pro tebe znamená, zda ti
to vyhovuje).
Zhodnoť, jestli už v něčem dobrý jsi, zamysli se nad tím, čemu ses kdy
věnoval (čemukoli) a jesli si v tom byl něajk/něčím úspěšný.
Ponoř se do sebe a poslouchej (naslouchej) intuici, vnitřnímu hlasu. Tzn.
taky poznej sebe sama. Člověk většinou ví, čeho je schopný, co by mohl a
co by ho mohlo bavit. A o tom to taky je. Je třeba vzbudit nadšení, zájem
a pak se tomu věnovat. Cokoli jde docela snadno, má-li k tomu člověk
pozitivní vztah a má pro to nadšení. Případně se jen musí najít cesta.
Třeba i pro matematiku, logiku atd., nemít na to buňky je nesmysl. Je to
většinou jen o špatném přístupu.
1-Talent nikdy není všechno (myslím přirozený, zděděný). 2-Talent se
dá vybudovat, rozvíjet (tzn. od schopnosti k talentu). Chce to jen oddanost a
pracovat na tom.
Kdo své (přirozené) nadání necvičí, tak ho brzy ten bez nadání
překoná. V hudbě, jazycích, matematice, sportu, umění (jako třeba
kreslení, malování), vědecký výzkum a desítkách dalších věcí. Je
třeba se tomu věnovat, cvičit/trénovat.
Zásadní pravda je v tomto: „Všichni, ať už je jejich přirozené
nadání pohotové, nebo pomalé, se musí vzdělávat a cvičit v tom, v čem
chtějí vynikat.“
Dělat můžeš, co chceš; možností je spousta. Všechno ostatní jsou
většinnou výmluvy.