Přeji pěkné nedělní odpoledne,
pomáhám sestře s matematikou a vůbec mi nevychází tento příklad,
vážně se za sebe stydím, je to ostuda. Prosím poraďte.
Z profilu trasy etapy cyklistického závodu lze vyčíst, že na dvou
pětinách délky etapy trasa
stoupá, na třech osminách klesá a zbytek etapy je v rovině. Kolik km
měří etapa, jestliže délka
stoupající trasy je o 4 km delší než délka klesající trasy.
Uvažovala jsem 2/5× + 4 + 3/8× +9/40× = x
ale to se mi neznámé odečtou a vyjde, že rovnice nemá řešení.
Děkuji.
Doplňuji:
Děkuju moc Alesh! Já pořád hledala, jak přímo zapsat čemu se rovná ta
délka trasy. Ale proč to dělat složitě, když to jde jednoduše, že…
Děkuju. :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Alesh před 3889 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jéžišmarjá, ale je pravda, že ve škole tě myslet nenaučí, stím se člověk narodí. 🙂
(2/5)*t … stoupá
(3/8)*t … klesá
a teď opravdu velmi, ale velmi složitá úvaha: mám dva úseky, jeden delší (stoupající) a druhý kratší (klesající) a vím o kolik (4 km), jak to dám do rovnice? Slovo rovnice je odvozeno od slova „rovnat (se)“.
delší_úsek = kratší_úsek + rozdíl_délek_tras … to dosazení těch správných údajů, které jsem mj. již výše popsal snad zvládneš, ne? 😉
0 Nominace Nahlásit |
V zlomkoch si zjednoťte menovatele a zvyšok je už hračka
Doplňuji:
daná úvaha je chybná, nemožno pliesť jablká so rajčinami.
Upravil/a: led
0
před 3890 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pri takomto počítaní, treba dať počítač bokom a počítať obyčajnými školskými počtami pomocou vlastného rozumu.
skúste aspoň trochu uvažovať
prepokladaná vzdialenosť je v km.
stúpanie=2/5=(28)/(58)=16/40
klesanie=3/8=(35)/(85)=15/40
etapa=40/40
Prosím výsledok napísať aj sem, aj s postupom.
nech to môžme oznámkovať…