Některé jeho schopnosti znám – neviditelnost, dlouhověkost, částečné ovládání mysli. To všechno je pozoruhodné, ale v Pánovi prstenů se několikrát mluvilo o tom, že má jít o nějakou mocnou zbraň. V jedné chvíli tam myslím nějaká postava přímo říká, že je to zbraň, která změní průběh války. A tomu nerozumím. Výše zmíněné schopnosti jsou jistě zajímavé, ale pro jednotlivce. Do války by na lidské straně nijak podstatně zasáhnout nemohly. Proč ho tedy někteří lidé chtěli jako mocnou zbraň? Měl snad ještě nějakou schopnost, která ve filmech zmíněna nebyla (knihy jsem nečetl, nudily mne)? Nebo už to, že v něm někdo viděl mocnou zbraň, byl projev jeho schopnosti ovládat mysl a svádět k mocichtivosti? Pokud ano, jakou představu pak dotyční měli? Co mysleli, že s prtstenem udělají? Jak by pomohl třeba tomu pošahanému správci, když mu jej jeho synové pořád chtěli nosit? Tak by mu ho přinesli na stříbrném podnosu, on by si ho vzal… A? Díky. :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 3176 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud si to dobře pamatuji, tento prsten vůbec neměl vzniknout. Původně bylo zamýšleno vytvořit prstenů moci 19 – tři pro elfy, sedm pro trpaslíky a devět pro lidi. Sauron však tajně vyrobil ještě jeden, nejmocnější, což dokazuje ono známé: „Jeden prsten vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny přivede, do temnoty sváže“. Díky němu mohl Sauron nahlížet do myslí nositelů ostatních prstenů a kontrolovat je. Podařilo se mu však ovlivnit jen lidi, trpaslíky nebylo možno jeho mocí ovládat a elfové je pro jistotu nepoužívali. Zkázou pro Saurona byla skutečnost, že do svého prstenu vložil i svou vůli.
4Kdo udělil odpovědi palec? Drap, Luxx, AmazedWolf, loruen
před 3176 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
Zkuste si pročíst článek v odkazu. Zde je zajímavý a podrobný rozbor,
autor Zdeněk Tesner .
http://fantasy-scifi.net/jrr_tolkien/knihy/knihy.php?cl=283
„Tři prsteny pro krále elfů pod nebem,
Sedm vládcům trpaslíků v síních z kamene,
Devět mužům: každý je k smrti odsouzen,
Jeden pro Temného pána, jenž dlí na trůně
v zemi Mordor, kde se snoubí šero se šerem.
Jeden prsten vládne všem, Jeden jim všem káže,
Jeden všechny přivede, do temnoty sváže
v zemi Mordor, kde se snoubí šero se šerem.“
Autor zmiňuje několik variant významu Jednoho prstenu.
Ať již Jeden prsten symbolizuje cokoliv, podle příběhu je negativní a je ho třeba zníčit. Veškeré možnosti a naděje na zníčení či jakéhokoliv jiného řešení byly souhrně probírány na Elrondově radě, která zasedala na podzim roku 1418 krajového letopočtu (3028 obecného počítání let) v Roklince, kam byl Prsten donesen Frodem Pytlíkem.
Tady bylo navrženo šest +/- alternativních způsobů,
Např.
„Jeden prsten by také mohl ztělesňovat nějakou duševní poruchu nebo
nemoc spíše "psychiatrické“ povahy, případně příliš silný invazní
materiál či negativní archetyp, jehož je třeba pro běžné žití se
zbaviti. Není duležité, co v tomto případě Prsten přesně představuje,
ale je důležitá potřeba se ho zbavit, ať už to je cokoliv.
Tato „nemoc“ nemá svou, pro Tolkiena tak obvyklou, paralelu v jeho životě, který tou dobou probíhal, až na druhou světovou válku, celkem normálně zjistitelnou v životopisech. Prsten měl být neutralizován, což nešlo provést vytěsněním do moře, a proto se přistoupilo na obvyklé řešení psychologických problémů, totiž na jejich uvědomění si, které představuje vítězná varianta Orodruina. Orodruina, Hora Osudu byla ohnivá hora, sopka, tedy protiklad moře.
Obecně sopka je spojením ohnivého a zemského elemetnu, tyto elemetny
představují na psychologické úrovní funkce myšlení a vnímání, které
jsou v dnešním světě nejčastějšími nástroji vědomí západního
člověka. Toto také podporuje konečný důkaz o totožnosti Prstenu
provedený Gandalfem ve Dni Pytle, kde byl Jeden prsten rozpálen v krbu a
tehdy se na něm objevily tyto verše, které mimo vší pochybnost prokazují
jeho identitu: (verše jsou psány elfím písmem starodávného druhy, ale
jazyk patří zemi Mordor.
Text uvedený výš – jde o verše – Jeden prsten vládne všem…
Při čtení Pána Prstenů nikdo nepochybuje, že je svědkem souboje sil
Dobra a Zla, ale to jsou jen lidské kvality. Celý děj souboje je střetnutím
dvou vůdců, Gandalfa Bílého a Saurona Rudého oka. Gandalfa můžeme
považovat za archetypovou postavu vědomí a Sourona za totéž nevědomí. Pak
celý duel bude jakýmsi stabilizačním či kompenzačním procesem v duši,
přičemž Prsten bude jen nástrojem tohoto boje, i když zároveň platí
i ostatní výklady o něm."
atd.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4602 | |
led | 2997 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2238 | |
zjentek | 1643 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1296 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |