Dobrý den, chtěl bych se zeptat, co by měl umět každý podnikatel, resp. o co by se měl zajímat. Vždycky jsem si myslel, že je to takový nedostižný cíl mít velkou prosperující firmu, ale změnil jsem názor, když jsem četl příběh třeba Marka Zuckerberga. Myslím že on-rozhodně ne že začátku- neměl hromadu znalostí, přečteno hromadu knih atd. Ale evidentně zná nebo umí něco, co ostatní ne.
Zajímavá 0 před 1880 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Měl by mít čich na podnikatelské příležitosti, měl by umět bojovat s lenivostí (nejlépe nemít tuhle vlastnost vůbec vrozenou), mít odvahu a být přísný na své zaměstnance.
Zuckerberg ze začátku vůbec neměl páru o tom, že dělá díru do světa. Přesto to včas vycítil a spojil se s lidmi, se kterými to dotáhl tam, kde je dnes.
2Kdo udělil odpovědi palec? anonym, Herjulfson
před 1880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to popsáno v knize "Myšlením k bohatství " a jinde. Ono to není jedna věc, je jich více, ale vždy je tam ještě něco navíc, co není nikde napsané a co je neopakovatelné a jedinečné. Když budu kopírovat úspěšného podnikatele, budu dělat stejné věci, tak vždy mám nějaké časové zpoždění a ten podnikatel vidí dopředu. Takže koupě nějakého stroje v pondělí nebo v pátek je rozdíl podobně.
0 Nominace Nahlásit |
Být ochoten pracovat, chtít to dokázat, mít dobrý nápad co, protože vše se prostě „neprodá“, být ve správném čase na správném místě a obklopit se těmi správnými lidmi a mít třeba také trochu štěstí.
0 Nominace Nahlásit |
Uplatňovat zásadu, že každá vložená koruna mu přinese nejméně haléř zisku a ten obratem reinvestuje.
Upravil/a: dudu
0 Nominace Nahlásit |
u zuckerberga je znát že leckdy je ke vší píli potřeba i hodně štěstí. On nebyl vůbec první kdo sociální síť toho typu realizoval, před ním existovaly obdobné projekty jako Friendster nebo MySpace, facebook vlastně nepřišel s ničím novým, jen, jen to co už bylo známé nasadil do školního prostředí, ze kterého se podařil jakousí náhodou ohromně rychlý virální rozmach služby i mimo tuto školu, po lokalizacích prostředí pak i mimo zemi původu. Možná v tom sehrál stežejní roli dobře zvolený název „xichtotéky“, kdo ví, jisté je že friendster i myspace přesto, že nebyli horší, nejen že nezaznamenali takový úspěch, ale stali se naprostým fiaskem. My si tyto dva příběhy se špatným koncem už nepamatujeme (většinou) pamatujeme si ten jeden s dobrým. V IT o úspěchu nerozhoduje primárně kvalita, to už víme dávno … Používali bychom na spoustu věcí úplně jiný software než používáme dnes kdybychom se primárně zajímali o kvalitu, bohužel o té to není, není to ani cena, kupodivu, často používáme software dražší a méně kvalitní. … Velkou roli sehrává marketing, štěstí, špetka té neuchopitelné náklonosti ze strany uživatelů kteří mezi sebou šíří doporučení, kdo ví …
Upravil/a: anonym
1Kdo udělil odpovědi palec? Herjulfson
před 1880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek