Jedním ze stěžejních bodů NKM je Lucasova koncepce křivky agregátní
nabídky. Tato koncepce vychází
jednoznačně z tradičních neoklasických základů. Agregátní nabídka je
dána nabídkou výstupu jednotlivých
firem, která je výrazně ovlivněna nabídkou práce domácností. Nabídka
výstupu ze strany firem i nabídka práce
ze strany domácností odráží jejich optimalizační chování.
Nabídka firem je určována relativními cenami. Jestliže firma
předpokládá, že roste současná relativní cena
její produkce v závislosti na reálném růstu poptávky po této produkci,
bude reagovat zvýšením výstupu. Jestliže
je růst současné relativní ceny produkce pokládán za dočasný (reálný
růst poptávky po této produkci je pokládán
za dočasný), firma bude zvyšovat výstup intenzívnějším využíváním
stávajících kapacit. Jestliže je však tento
růst považován za trvalý, firma bude investovat do nového fyzického
kapitálu a zvyšovat tak svou výrobní
kapacitu.
0
před 4978 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek