Co mám dělat, když ze mě má náš pes akorát srandu? Je mu rok a půl, už umí základní povely(sedni, lehni, ke mně, zůstaň, vstaň, k noze) i pár jiných, který jsme ho naučily jen tak, třeba dej pac nebo vyskoč. Všechny tyhle povely chápe a umí je, když s ním je venku táta, tak ho poslouchá úžasně, ne přivolání hned přiběhne, prostě z něj má respekt, ale když s ním jsem já někde venku, kde ho pustím na volno a přivolám ho, rozběhne se proti mně a já už ho začínám chvílit, jenže když je tak metr ode mě, zničehonic prutce zatočí a běží pryč, potom kolem mě běhá a když se k němu přiblížím, tak uteče, protože ví že nesplnil povel, nebo se mu asi nechce na vodítko, nevím no, ale má ze mě strašnou srandu. Nakonec když ho chytím a vynadám mu, chvilku se chová dobře, chodí u nohy, ale po chvilce znovu. Když ho občas volám, vlastně skoro pokaždé, ani se na mně neotočí a dělá jako by mě neviděl ani neslyšel, kdyžuž se otočí, dělá jakoby mě přehlídl a nevšímá si ani když na něj křičim a utíkám od něj…Už nevím co s ním mám dělat, ve psí škole nám doporučili, aby za sebou tahal vodítko, jenže za měsíc dělá zkoušky ZOP, na kterých nesmí být vodítko ani pamlsky, s tátou by to bylo bez problému, ale se mnou… Stejně takl,. když chci aby si lehnel, tak chvíli kouká, jestli si to nerozmyslím, znovu mu dám povel a on dá níž hlavu a pomalu si lehá, tak mu dám povel ještě jeden a on si až pak lehne. Nevím, proč to dělá, podle kamarádky by to mělo jít přes „jelita“ s tresty, jenže do toho se mi moc nechce, podle někohio jhiného se mi zas dostatečně nepodřídil, ale to miyslím, že podřídil, protože když mu sahám na jídlo nebo kost, tak už na mě nevrčí…
Nemáte s takovýmhle psem zkušenosti? Už nevím co mám dělat, na
cvičení mám ale pouze dva týdny, protože odjíždím na tábor a pak jsou
ty zkoušky…
Doplňuji:
No právě že už jsem zkoušela mu vynadat a pořádně ho plesknout – je
to veliký pes, bolí mě to víc než jeho – chvilku je v pohodě,
poslouchá, ale pak mi znova zdrhne…
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: samicek333
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? anonym, Adula.57 před 4911 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jak píše -iv-.. Tón, řekl bych spíš intonace hlasu je pro zvíře
veledůležitá ! Zkus na něj zavolat (pokud to umíš) důslený a
nekompromisní povel (sama o tom musíš být přesvědčena) a uvidíš
výsledek ))
Trestáš ho, (promiň) a zvíře asi neví za co..
Zkušenost, nejen se psem..
0 Nominace Nahlásit |
Tady je tezka rada … pejskove jsou tak chytri , ze i kdyz ho plesknete ,
nebo mu vyhubujete … on stejne z tonu hlasu pozna , ze prisnost asi neni vasi
silnou strankou … ja to take vzdala. Fenku mam " s papirama " , ale ke
zkouskam jsem ji take nikdy nedovedla. Bud to v sobe mate nebo ne.
🙂 -iv-
0 Nominace Nahlásit |
Všetko záleží na vzájomnej spolupráci. ako píše -iv- na psa netreba
kričať (niekedy až vrieskať, ako často počujem), ale hlas treba intonačne
farbiť. Podľa zafarbenia hlasu pes vie, či sa hráte alebo nie. Súčasne je
dobré pri tom robiť posunky.
Napríklad, keď volám psa k sebe, ukážem si prstom zem pred seba. Keď
kážem zastaviť, čakať, ukážem otvorenú dlaň.
PS.
pes plne poslúcha a rešpektuje vodcu svorky. U vás je to asi otec.
0 Nominace Nahlásit |
beer a hanulka11 mají pravdu, chce to důslednost, podle hlasu musí pes
poznat zda jde o hru nebo to myslíme vážně (obvyklá rozkazující,
zakazující, povzbuzující – tři základní intonace. Motivace psa je
též důležitá, proč to mám udělat? Protože bude – pamlsek, hračka,
přetahování se o něco …
Zavolám na psa jménem a ZAVELÍM ! Ke mě! Jakmile pes přibíhá, už musí
vidět pamlsek (hračku) hned jak přiběhne, tak pamlsek dostane, později
dostane pamlsek hned jak přiběhne a sedne si .. Pracovat od jednoduchého ke
složitému.
Doporučil bych přečíst si něco o teorii výcviku psa, podněty, reflexy
… Je to takový základ ze kterého se vychází a větví další metody.
(Metody výcviku: chuťově dráždivá, napodobovací, mechanická,
kontrastní, elektrická ..)
Držím pěsti, termín ZOP je dost blízko k upevnění reflexů.
Zdroj: www.kkjaromerice.xf.cz
0 Nominace Nahlásit |
Podle všeho zatím, jak píš led, uznává jako vůdce smečky pouze tátu
a k ostatním si vztah teprve vytváří.
Vzhledem ke krátkosti do konání zkoušek se naskýtá operativní řešení,
ať s ním na zkoušky jde táta, jehož uznává a poslouchá.
A pak bude čas, abyste ho postupně a trpělivě, ale zároveň důsledně
naučili jeho patřičné postavení v rodině včetně zásadních
návyků.
0 Nominace Nahlásit |
když mu dáš povel musí ho splnit dokud ho nesplní nedávej mu další , zřejmě jsi mu víckrát prominula a on z tebe má bžundu, myslí, že si s ním chceš jen hrát. Ty ale musíš být autorita a on tě musí poslechnout, tak ho prostě pleskni, když neposlechne .On si to podruhé rozmyslí.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek