Avatar uživatele
anonym

Co se děje s adresátem, pokud si nevyzvedne doporučený dopis. Dopis se potom vrací odesíateli?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5202 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
standa

Už přes rok platí nová pravidla pro doručování, a to že po 10ti dnech uložní lhůty se doporučený dopis (se zeleným pruhem) NEVRACÍ odesílateli, ale VHODÍ SE DO SCHRÁNKY ADRESÁTA !

http://odchazim­.cz/ostatni/no­ve-dorucovani-doporucenych-zasilek/

Zdroj: http://www.cpos­t.cz/cz/nastro­je/uzitecne-informace/zmena-ve-zpusobu-dodavani-doporucenych-zasilek/zmena-ve-zpusobu-dodavani-doporucenych-zasilek--vlozeni-do-schranky-id27766/

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
GM

Pokud si adresát nevyzvedne doporučený dopis nebo zásilku určenou do vlastních rukou (s červeným pruhem), vrací se odesílateli, tato zásilka je považována za doručenou. Pouze zásilky se zeleným pruhem vhazuje pošta po uplynutí doby k vyzvednutí do schránky.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Gollumek.88

ano vrací se odesílateli

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Záleží na disposicích odesílatele a okolnostech:

Dotaz byl na „doporučený dopis“, tj. vyjadřuji se pouze a jen k zapsaným zásilkám:

  • na zapsané zásilce musí být vždy uvedena adresa odesílatele, v opačném případě podnik zásilku nepřijme.

Jde-li o zásilku vnitrostátní, pak:

  • standardní postup je takový, že po uplynutí úložní doby (standardní, zkrácené, či prodloužené) se zapsaná zásilka vrátí odesílateli,
  • to neplatí, opatřil-li odesílatel zásilku poznámkou „NEVRACET“, v takovém případě podnik zásilku odesílateli nevrací a zachází s ní, jako by se jednalo o zásilku (zpravidla nezapsanou), u které není odesílatel znám, s tím rozdílem, že podnik nekoná kroky ke zjištění odesílatele zásilky (zpravidla otevření zásilky z rozhodnutí podniku), a takovou zásilku může hned, z rozhodnutí podniku, otevřít, je-li obsah jakkoli cenný, pokusí se jej podnik zpeněžit a peněžní náhrada pak patří odesílateli, a nepodaří-li se jej zpeněžit, smí zásilku podnik zničit,
  • zvolil-li odesílatel doplňkovou službu „NEVRACET, VLOŽIT DO SCHRÁNKY“, případně použil-li speciální dodejkovou obálku se zeleným pruhem a neopatřil jí poznámkou „NEVKLÁDAT DO SCHRÁNKY“ NEBO „S VYLOUČENÍM VLOŽENÍ DO SCHRÁNKY“, podnik zásilku při nejbližší pochůzce vloží do domovní schránky, nebo jiné schránky, užívané adresátem, nebo o které se lze důvodně domnívat, že náleží adresátovi. Není-li takové schránky, zásilka se bezodkladně vrátí odesílateli. Nevyzvedne-li adresát ze schránky zásilku do 15 dnů (standardní úložní doba podniku), podnik zásilku ze schránky vyjme, je-li toto možné, a bezodkladně jí vrátí odesílateli.

Jde-li o mezinárodní zásilku,

postup se řídí Řádem listovních zásilek UPU, který je přílohou č. 4 k Mezinárodní poštovní úmluvě UPU, Addis Abeba 2018.

Poštovní správa země určení, která se pokusila o dodání zásilky, je povinna zásilku vždy vrátit poštovní správě země, pomocí které byla zásilka předána k poštovní přepravě, přitom je povinna na zásilce vyznačit důvod nedoručení zásilky nálepkou „CN 15 RETOUR“ v světle červené barvě.

Pokud vrácení není přímo možné, například proto, že odesílatel zásilky není uveden, poštovní správa země určení je povinna vykonat kroky potřebné ke zjištění totožnosti odesílatele, zpravidla zásilku otevře z rozhodnutí poštovní správy. Není-li ani tak totožnost odesílatele známa, poštovní správa země určení naloží se zásilkou podle práva země určení.

Nový příspěvek