Už přes rok platí nová pravidla pro doručování, a to že po 10ti dnech uložní lhůty se doporučený dopis (se zeleným pruhem) NEVRACÍ odesílateli, ale VHODÍ SE DO SCHRÁNKY ADRESÁTA !
http://odchazim.cz/ostatni/nove-dorucovani-doporucenych-zasilek/
0 Nominace Nahlásit |
Pokud si adresát nevyzvedne doporučený dopis nebo zásilku určenou do vlastních rukou (s červeným pruhem), vrací se odesílateli, tato zásilka je považována za doručenou. Pouze zásilky se zeleným pruhem vhazuje pošta po uplynutí doby k vyzvednutí do schránky.
0 Nominace Nahlásit |
Záleží na disposicích odesílatele a okolnostech:
Dotaz byl na „doporučený dopis“, tj. vyjadřuji se pouze a jen k zapsaným zásilkám:
Jde-li o zásilku vnitrostátní, pak:
Jde-li o mezinárodní zásilku,
postup se řídí Řádem listovních zásilek UPU, který je přílohou č. 4 k Mezinárodní poštovní úmluvě UPU, Addis Abeba 2018.
Poštovní správa země určení, která se pokusila o dodání zásilky, je povinna zásilku vždy vrátit poštovní správě země, pomocí které byla zásilka předána k poštovní přepravě, přitom je povinna na zásilce vyznačit důvod nedoručení zásilky nálepkou „CN 15 RETOUR“ v světle červené barvě.
Pokud vrácení není přímo možné, například proto, že odesílatel zásilky není uveden, poštovní správa země určení je povinna vykonat kroky potřebné ke zjištění totožnosti odesílatele, zpravidla zásilku otevře z rozhodnutí poštovní správy. Není-li ani tak totožnost odesílatele známa, poštovní správa země určení naloží se zásilkou podle práva země určení.