Avatar uživatele
Rokio

Co si myslíte o tomto mém článku, který pojednává o tom, jak ošálit smrt?

Utopistický sen – Žití v GTA San Andereas

Až budu starý a bude mě čekat za pár let přirozená smrt, tak bych si moc přál, aby se moje mysl nahrála do počítače, konkrétně do hry GTA San Andreas, abych ošálil smrt.

Jsem totiž názoru, že po smrti není nic. Žádné nebe, ani peklo, či očistec. Žádná reinkarnace, ani jiný způsob posmrtného života. Posmrtný život je oxymóron neboli protimluv. Jedná se o nesmysl. Jedná se o zbožné přání, které si vymysleli lidé.

Zajímavé je, že posmrtný život je určen pouze pro lidi. Alespoň tak to minimálně vnímají křesťané. Pro zvířata po smrti nečeká nic. Člověk je tak namyšlený tvor, že podle něj duši mají pouze lidé. Zvířata naštěstí nemají tak moc rozvinuté abstraktní myšlení, že by měli svého zvířecího Ježiše, věřili v nadpřirozeno a již zmíněný posmrtný život. Proto je nic takého netrápí a je jim to jedno.

Zpátky k mé utopii. Mému nesplnitelnému snu. Moc bych chtěl, abych mohl dál žít alespoň v nějaké podobě, a jiná cesta mě nenapadá než nahrání mého mozku do virtuálního prostředí. Tohle ale bude možné nejdříve za několik století a 100 let se nedožije ani průměrný zdravý člověk, natož nemocný jako jsem já.

V té hře bych chtěl dělat činy, které dělám obvykle v této hře, jako jsou kupříkladu vykonávání povolání, vykrádání obchodů, jízda automobilem, let letadlem, dobývání území gangů, či obchodování.

Proč bych nechtěl jinou formu „posmrtného života“? Protože tenhle se mi jeví jako to nejmenší sci-fi. Taková kryogenika má daleko více nedořešených prvků, které teprve čekají na to, aby byly odstraněny a zajistila skutečně lidem nesmrtelnost.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? EKSOT123, Filip84 před 688 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

Treba žiť pre život. Kým zostarneš pretečie ešte veľa vody v riekach. Pozri sa, mám o niečo viac rokov, ale napriek tomu nemyslím na smrť, ale na budúcnosť. Jednoducho, myslieť na (svoju) smrť nemám čas.
Len nedávno si vyrástol z detských nohavíc. Skús aj ty myslieť pozitívne, mysli na svoju budúcnosť. Hlavne nezabudni, tvoja budúcnosť bude taká, ako si ju sám spravíš.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kelt

Tak papír snese všechno. Tu hru neznám. A proč bys to dělal? Navíc při tvém mládí, bys měl být plný elánu a pozitivních myšlenek , dokonce na vrcholu. Ale když uvažuješ jako puberták, a myslíš si, že všechno je počítačová hra, tak nevím.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
EKSOT123

Víš, že mám úplně jiné přesvědčení a ne bez důvodů. Také křesťanství netvrdí, že zvířata po smrti končí. Občas s tím sice někdo vyrukuje, ale to není oficiální učení. Ale k tvé, docela zajímavé myšlence. Už na toto téma bylo natočeno dost sci-fi. Vlastně je to taková umenšená verze lidského snu na sestrojení života. Kdyby se totiž podařilo nahrát vše, co tě dělá živým tvorem, který si uvědomuje sám sebe, je tvůrčí, svobodný,…, tak by nebyl problém to analyzovat a sestrojit bytost úplně novou.
Jsem názoru, že s vývojem programů se roboti mohou živým tvorům čím dál víc podobat, ale to je vše. No jestli by se to povedlo, tak Bůh nás ochraňuj… Jinak, osobně bych si takové pokračování života asi nevybral, co bych z takové existence měl? Kde jsou tělesnými orgány způsobené pocity, uspokojení, radost, odměny, odpočinek. Myslíš, že pouze na bázi vědomí by tě např. pohled na ženu nějak potěšil? Atd. O ničem. Kromě toho, nespočet mystiků i obyčejných křesťanů prošli nepopsatelně sladkými zážitky spojení s Bohem. Zdá se, že toto spojení s Bohem je zakódované přímo do lidské duše. Pokud by duše byla oddělena od těla, nic kromě Boha ji nemůže uspokojit. Peklo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Slátanina, jako většina tvých literálních děl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Disraeli

Že jediný, kdo ošálil smrt, byl Sisyfos.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Směšuješ, sice, hrušky s jabkama, ale tentokrát to až tak neni na závadu. Pouze to konstatuju, jako factum.

Křesťanské (instituciona­lisované) pojetí eschatologické perspektivy je opravdu velmi, velmi nepravděpodobné. Ta vysoká míra nepravděpodobnosti je dána účelovostí a schematičností (konstruktu) a tím, že se tento konstrukt, za ty dva tisíce let, vyvíjel a vyvíjí.

Je to klasika, jak s dětmi ve školce: tady máš „kodex uživatele“, když se podle něho budeš chovat, tak půjdeš do nebíčka. A když se podle něho chovat nebudeš, půjdeš do pekla. Stricto sensu dogmatika nebe, ani peklo, nepopisuje, pouze peklo definuje jako místo, kde duše trpím úplným a permanentním odloučením od boha. To nevadí, všelidová tvořivost si s tím poradí! Však to známe, jak, třeba ve středověku, líčili peklo, že?

První věc je očistec. O tom v prvním století nikdo ani nevěděl. Druhá věc je, že s dá gumově přizpůsobit situaci tvrzení o tom, kdo bude spasen. Teda asi, že jo, protože boží vůli nikdo nezná. Ve středověku to byl, často, ten, kdo zaplatil odpustek, dneska budou spaseni, pomalu, všichni.

Ale křesťanský konstrukt eschatologické perspektivy nemá nic společného s reinkarnací. Reinkarnace je starší thesis, a hlavně není tak exklusivistická, netvrdí to jenom jedno náboženství. Faktem je, že my nevíme, jestli má člověk nějaký jiný zdroj energie, nějakou jinou podstatu, než která vychází z té biologické. Pokud ne, tak máš pravdu, pokud ano, tak se reinkarnace jeví jako racionální možnost. Ona také dává odpověď na spoustu oprávněných otázek. Tím neříkám, že pravdivou, pouze možnou.

Jestliže ale po smrti nic není, k čemu Tobě bude, že budeš v nějaké hře? Moc mi to hlava nebere. Nebylo by lepší žít v paměti lidí, než nějakého velkokapacitního harddiscu? Myslím tím blízkých lidí, ženy, dětí, nebo, co já vím, přítele?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Eksot: To, že „zvířata po smrti končí“, tedy podle tradiční křesťanské eschatologické theologie, vyplývá z materie lidské duše e contrario.

Pouze člověk byl stvořen „k obrazu božímu“ (ať už to znamená cokoli, výklad tohoto pojmu nepatří k nejsnazším), což se, inter alia, projevuje tak, že jenom člověk má nesmrtelnou duši, ergo, jestliže jenom člověk má nesmrtelnou duši, jenom z člověka má „co“ putovat, po klinické smrti, do jinam, proto, e contrario, jestliže zvíře nebylo stvořeno „k obrazu božímu“, potom ze zvířete nemá „co“ putovat, po jeho klinické smrti, do jinam, eo ipso, „zvíře po (klinické) smrti končí“.

Nový příspěvek