Odpoveď byla označena jako užitečná
Klasikem socialistické koncepce mravní. výchovy se stal Anton
Semjoyiovič
Makarenko . Zaměřil se především na výchovu mladistvých provinilců a
bezprizorných dětí.
Výchozím principem je pedagogický optimismus, pedagogovo přesvědčení o účinnosti výchovy a jeho důvěra v žákovy předpoklady k tomu, aby dosáhl zamýšlených výchovných cílů.
K tomu přistupuje jeho pedagogický humanismus, náročnost spojená
s úctou
k žákově osobnosti.
Třetím hlavním principem Makarenkova systému je perspektivnost: účinná
výchova má být vždy „výchovou perspektivních cest", vypěstováním
blízkých, středních i dlouhodobých perspektiv u žáků.
–
Hlavní výchovnou formou je Makarenkovi kolektiv,
Makarenko odmítá autoritu založená na útlaku, na odstupu, na
domýšlivosti, na pedantismu nebo rozumářství, na nezdravé lásce, na
dobráctví, na falešném přátelství nebo na podplácení.
Autorita pedagogického pracovníka má vyplývat z hodnoty jeho práce,
z jeho
zásadovosti, z jeho organizačního mistrovství i z jeho kladného
vztahu
k žákům.
Kázeň chápe Makarenko jako výchovný cíl, ke kterému dospíváme
výchovným režimem jako základním výchovným prostředkem.
Víc v odkazu na s. 21
3 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?led, vagra, johana 56 Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
tak adminkove ziji :)
odpovedeli an. na dotaz ohledne toho " kodexu " :)
an. mi to poslala s tim, ze ona uz to sem nevlozi, ze uz je pozde, ze uz by to
nikdo necetl..ale to ja si zase myslim opak ! :)
tak to sem holt soupnu ja .. i kdyby me to melo stat to nase virtualni
pratelstvi :p
Dobrý den, paní …
dle našeho kodexu, pokud použijete odpověď z nějakého on-line zdroje, je nutné tento zdroj uvést.
Kodex uživatele:
Je naprosto v pořádku používat on-line zdroje pro odpovídání na otázky.
Pokud čerpáte z nějakého zdroje, uveďte tento zdroj a nechte uznání
tomu, komu patří.
Vaše odpověď na otázku uváděnou v odkazu (Co znamená „výchova dle zásad Antona Semjonoviče Makarenka“?) je v rámci kodexu v pořádku.
S pozdravem
Odpovedi.cz
Opsáno z:
Vladimír Juva,
POJETÍ MRAVNÍ VÝCHOVY V SOCIALISTICKÉ SPOLEČNOSTI,
SBORNÍK PRACÍ FILOZOFICKÉ FAKULTY BRNĚNSKÉ UNIVERZITY
STUDIA MINORA FACULTATIS PHILOSOPHICAE UNIVERSITATIS BRUNENSIS
I 18, 1983,
strana 20 – 21
Tak to sa to správne robí:
Ak citát povie viac než množstvo vlastných slov, opíšem ho a dám odkaz na
autora a článok. Zdržím sa hlásania bludov a vydávaním cudzích názorov
za svoje.
Mnohí na to akosi zabúdajú a vydávajú za svoje.
Ano, ivzez má pravdu, že mohla annas opísať aj názov štúdie. Ale ako sa hovorí, koho to zaujíma, či múdremu napovedz, ten si vďaka tomuto citátu a odkazu štúdiu pohodlne v papučkách pri čajíku preštuduje.
Ad led.
Děkuji. Uvedla jsem odkaz, není to v rozporu s pravidly. Někdy napíši
název práce, někdy jen odkaz. Proč zadávat do vyhledávače pro další
informace, když vložit odkaz je snazší.
„Je naprosto v pořádku používat on-line zdroje pro odpovídání na otázky. Pokud čerpáte z nějakého zdroje, uveďte tento zdroj a nechte uznání tomu, komu patří“.
Annas, mýlíte se, pravidla porušujete, a to opakovaně.
Pokud Vám cizí práce stojí za opisování (odkaz na soubor PDF, který si téměř nikdo nestáhne není totéž jako citace), měl by Vám autor práce stát za přesnou citaci.
Zdejší pravidla porušujete opakovaně, někdy neuvádíte zdroj vůbec, jindy odkážete na Google translátor nebo na soubor ke stažení.
Tušíte, že mezi důvody k nahlášení je zde i plagiátorství?
Porušováním zdejších pravidel a autorských práv shazujete nejen sama sebe (to je Váš problém, ten mne nepálí), ale i úroveň Odpovědí.cz A to už mi vadí.
Přeji pěkný den!
Prepáčte, ale musím vás upozorniť na omyl.
1 – Odkaz akéhokoľvek dokumentu si stiahne ten, koho ten dokument
zaujíma
2 – Prečítať pdf priamo na stránke taktiež nie je problém
3 – zhustený výber citácií k danej téme s uvedením autora je bežná
prax napríklad v diplomových prácach a vedeckých pojednaniach, chcete
snáď autorov týchto prác obviniť z plagiátorstva?
4 – na konci odpovede je jasne napísané „Víc v odkazu na s. 21“, čo
každý pochopí, že viac informácií a ucelený text nájde v odkaze
5 – súhlasím, že annas nepresne uviedla strany v odkaze nejde len
o s.21 ale aj o stranu 20, kde v polovici začínajú citované texty
6 – „Zdejší pravidla porušujete opakovaně, někdy neuvádíte zdroj
vůbec, jindy odkážete na Google translátor nebo na soubor ke stažení. "
citácia z tejto diskusie autorka ivzez
Je táto citácia myslená ako vtip? Veď ak sa pozriete spätne, nielen annas,
veľké množstvo odkazov je tejto formy (napríklad grafika). V zmysle
pravidiel tejto stránky tu nejde o ich porušenie. Citujem z kodexu:
"Uvádějte zdroj
Je naprosto v pořádku používat on-line zdroje pro odpovídání na otázky.
Pokud čerpáte z nějakého zdroje, uveďte tento zdroj a nechte uznání
tomu, komu patří.“ odkaz: http://www.odpovedi.cz/kodex
čo sa v tomto prípade stalo.
7 – opäť si dovoľujem vás citovať: Porušováním zdejších pravidel a
autorských práv shazujete nejen sama sebe (to je Váš problém, ten mne
nepálí), ale i úroveň Odpovědí.cz A to už mi vadí. " z vášho
príspevku v diskusii
na toto mám citáciu z kodexu:
„Použtí nenávistné řeči, chvástání se a popuzování
Odpovědi.cz není místem pro ventilování osobních frustrací nebo
chvastounství. Jsme komunita lidí s rozdílnými názory, zkušenostmi a
původem. Respektujte proto prosím ostatní a zdržte se popuzujících nebo
nenávistných komentářů.“
odkaz: http://www.odpovedi.cz/kodex všimnite si, prosím, vety
„Jsme komunita lidí s rozdílnými názory, zkušenostmi a původem.
Respektujte proto prosím ostatní a zdržte se popuzujících nebo
nenávistných komentářů.“, s ktorými plne aj v tomto prípade
súhlasím.
Led, upozornění na chybu/chyby a na porušování kodexu a legislativy není „nenávistnou řečí“, chvástáním ani ničím podobným.
Upozornění naopak míním přátelsky. Pokud by mi šlo o něco jiného, nejednala bych na rovinu …
Nevěřím tomu, že by si Annas nebyla svého nekorektního jednání vědoma a nevěřím ani tomu, že Vy byste je neprohlédla.
Oceňuji, že se zastáváte své (virtuální) přítelkyně, ale obhajoba nečestného jednání není na místě.
toto nie je obhajoba akejsi virtuálnej priateľky, ale uvedenie faktov.
zámerne som citovala celý odsek, aby ma nik neobvinil z plagiátorstva. Preto
som samostatne zopakovala len konkrétne vety, o ktoré mi v diskusii
išlo.
Prosím, vyhnite sa neodôvodniteľnému obvinovaniu, v zmysle vašeho textu by
ste museli obviniť odhadom tisícovku užívateľov s dobrými až výbornými
odpoveďami. Nechceme tu žiadne spory, ale odpovede na otázky.
Souhlasím, spory tu nechceme, spory/hádky nemám ráda. Mám ale ráda korektní jednání a postupy, a to i zde.
Odkaz na soubor PDF nepovažuji za korektní, ani za dotačující, protože si jej ne každý stáhne a ne každý má možnost si jej zobrazit v prohlížeči. Já např. používám staré PC/NB se starším HW i SW. Mám málo paměti (384 MB), snažím se (kde to jde) nepoužívat javascript a doplňky do prohlížečů, které nadměrně zatěžují paměť. Takových uživatelů není málo. Dalším problémem je limit FUP. Většinou s 3 GB na měsíc vystačím, ale občas ne. Domnívám se, že odkazy by měly dostupné (přístupné) pro všechny.
A přestože se nchci hádat, trvám na tom, že pokud použiji cizí text (nemíním zde z diskuze), musím uvést odkud.
Já většinou odpovídám na otázky, kde odpověď znám „z hlavy“ a doplňuji odkazy na zákony, na ČSSZ, portál MPSV, atd. Kdybych ale citovala něčí práci, uvedla bych konkrétně, odkud citace pochází.
Z důvodů, jež Odpovědi.cz nabízejí pro nahlášení odpovědi navíc soudím, že i Odpovědím jde o korektnost.
Nie je dôležité odpovedať vlastnými slovami, vtedy sa človek
najľahšie dopustí nechceného skreslenia, ak použije text iného s odkazom
na tento text. Je to aj právne v poriadku. Človek použijúci tento spôsob
s odkazom, nemôže byť považovaný za plagiátora ako človek, ktorý
vydáva myšlienky iného za vlastné, ako sa su mnohokrát stáva.
Radšej mám rada odpovede, dodržujúce tento kódex (pre neznalých „toto
pravidlo“)
Já to vidím jinak. Odpovídám na to, co vím. Pokud nevím (nebo pokud mne otázka nezaujala), neodpovídám.
Rozhodne-li se někdo odpovědět, přestože neví (jinak by si „nevypůjčoval“ cizí práce), je to jeho problém.
Není ale jenom jeho problém, pokud uveřejňováním takových „odpovědí“ porušuje autorská práva a s nimi i zdejší kodex.
A pokud někdo „odpovídá“ pouze tímto způsobem, necituje autora, neuvádí, odkud si „odpověď vypůjčil“, nedává odkazy nebo dává irelevantní odkazy, je to plagiátorství (jeden z důvodů, které se zde nabídnou po kliknutí na „Nahlásit“).
Podle mne je důležité na plagiátorství a na porušování legslativy i kodexu upozorňovat.
Zde v diskuzi to to zatím míním jako přátelské (smírčí) upozornění.
Bude-li Annas v plagiátorství pokračovat, nechť počítá s důsledky.
Annas tady odpověděla na spoustu otázek. Ale zatím jsem tu od ní „nepotkala“ ani jednu korektní odpověď.
Nesprávným použitím (přesněji vykrádáním) cizích prací se Annas dopouští přesně toho, co píšete – vydává cizí myšlenky za své.
Aj keď sa traduje Makarenková výchova „paličkou –
vychovávateľkou“, táto povesť sa nezakladá na pravde. Makarenko naopak
presadzoval nenásilie pri výchove, viac sa orientoval na vplyv kolektívu na
previnilca.
pre záujemcov o jeho spôsob doporučujem si prečítať jeho knihu Vlajky na
vežiach a Budú z nich ľudia, o jeho skúsenostiach pri výchove detských
„bezprizorných“ t.j. tulákov a iných „vydedencov spoločnosti“.
Vlajky na vežiach je kniha z jedného zberného tábora – polepšovne,
o deťoch, ktoré počas občianskej vojny stratili rodičov, prípadne sa
prosto „stratili“, dostali sa na „ulicu“ a živili sa ako sa dalo
Budú z nich ľudia podobne ako Vlajky… sa zaoberá situáciou detí –
obetí 2.svetovej vojny
Četla jsem ještě jeho Začínáme žít. Dokonce viděla divadelní představení, ale už si nevzpomenu, podle kterého díla byla hra upravena.
Ale u nás se hrála mnohem později – až v 60. letech. Vím přímo od „pramene“. Šlo o Stehlíkovu dramatizaci Makarenkova Začínáme žít.
annas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1427 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1337 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |