Avatar uživatele
SvatýPetr

Co způsobuje boule v asfaltu, z nichž nevyrůstá žádná rostlina? Například v Praze na Lužinách na mostě pro pěší přes Arc

Doplňuji:
Dodávám, že ty bubliny mají tvar a velikost, asi jako kdyby byly pod asfaltem tenisové míčky. Můstek byl vybudován asi před 20 lety.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? anonym, anonym před 4143 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
honza19hk

Odpoveď byla označena jako užitečná

vedro. pokud je někde vzduchová biblina v affaltu,teplem se nafoukne a asflat vytvoří bouli.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?SvatýPetr Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
fcoop

Zjednodušeně – vedro.

Jak podotýkají cestáři, závady, které kvůli horku potkaly D5 či Pražský okruh, se stávají nejčastěji na kontaktu dvou různých povrchů, například betonu a asfaltu. To je právě případ dálničních mostních konstrukcí. Beton a asfalt totiž mají rozdílnou tepelnou roztažnost. (Net)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Tento stav způsobuje bacil zvaný „boulovec asfaltový“. Ještě existuje jeho příbuzný „trhavec silniční“ a „děrovač komunikační“. Všichni tři mají společného prapůvodce a tím je „prošustrovávač finančně nákladový“.

Chce to vědět, že silnice se u nás doslova lepí. Nepoužívají se kvalitnější asfaltové koberce, protože je to drahé. Vzhledem k tomu, že u nás dokážeme i s levnými materiály vybudovat metr silnice za dvojnásobnou cenu než třeba Němci, kteří v té své poloviční ceně mají i kvalitnější materiál, tak se potom nemůžeme divit, že onen námi vybraný matroš se chová jinak, než by měl.
Díry na silnici se lepí buď zimní, nebo letní směsí, takže se nepočítá s tím, že jejich oprava bude mít dlouhodobé trvání.
Levný materiál je méně stabilní a více v důsledku změny povětrnostních podmínek pracuje.
Když se nebudou u nás řešit opravy tak, jako „most ve Studénce“, kde bylo rozhodnuto, že se provede stavba a zadavatel jí pověřil Správu silnic a dálnic, ta si na to najala firmu, která si najala firmu a ta zadala zakázku jiné firmě, tato firma už u nás nenašla další firmu, tak pověřila slovenskou firmu, která tu zakázku nakonec udělala. No a když most „žuchnul“, tak nastalo správné české: „já nic, já muzikant“. Roztomilé bylo, že viník se nakonec hledal na správě silnic, do jehož regionu stavba patřila, ačkoliv ten měl jediné právo – jít si občas prohlédnout, jak stavba pokračuje.
No, jak já miluju český Kocourkov!!! Jen je třeba si uvědomit, že každá z těch firem, která si na zakázku našla „dodavatele“, to neměla zdarma. Všichni ti darebácii si nechali „zaplatit“ to, že někomu „dali“ práci.
Joj, to se bude huxa divit, až se jednou setká v běžném životě se šlendriánem, který tu vládne.
Legrační je třeba také to, že správy silnic vykonávají jen dílčí opravy, rozmisťují dopravní značky, v zimě odhrnují sníh a solí vozovky a asistují u nehod, ale zakázky většího formátu se „musí“ řešit dodavatelsky. Jenže ty správy silnic na to měly lidi a vybavení…
To nám jde od matičky stověžaté velmi ekonomický způsob řízení, že? Zdůvodnění?
Prý se ušetří.....

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jsemtady

Vlada to zpusobuje. Kradou penize a chteji uplatky a tak na kvalitni vystavbu neubude a tim se stavi dost nekvalitne a proto to poruznu praska, jednoduse z tepla/zimy. Materialy se roztahuji a smrstuji pri zmene teploty.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

to způsobuje nekvalitní, ošizená, zfušovaná práce

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek