Dnes jsem šel po městě v době nočního klidu bez reflexních prvků. Zastavil jsem se před přechodem pro chodce, rozhlédl se a uviděl jsem řidiče bílé dodávky, jak jede po silnici zleva. Byl minimálně 70 metrů daleko a absolutně ho nenapadlo dát mi přednost.
Pokud řidič nedá chodci přednost na přechodě, přičemž chodec dá jasně najevo, že hodlá zebru přejít, je to přestupek.
A co kdybych na ten přechod pro chodce vstoupil, i když ten řidič nezastavil, ani nezpomalil? Nejednalo by se o vstup na přechod před bezprostředně přijíždějícím autem. Byl více než 70 metrů daleko.
Platí, že:
dodatek: To, že by mě srazilo auto, by mi nevadilo. Moje rodina by se s řidičem začala soudit. Peníze na právníka mám. Chodím téměř vždy po po přechodě pro chodce a nevstupuji autům přímo pod kola. Když se dopravní nehoda stane na zebře, tak je to téměř vždy vina řidiče. Chodec je nejzranitelnější účastník silničního provozu.
Zajímavá 0 před 436 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Hele Roki i když máš přednost vždy odhadni zda jí můžeš uplatnit,
třetina pilotů za volantem má špatný zrak / nejdou k lékaři / tudíž
nemají brýle, každý desátý je nabumbaný mezitím ještě fetky, dále
piloti co za jízdy telefonují anebo píší SMS, baští svačinu a pod., nebo
některé dámy se za jízdy i šlechtí.
Pokud některý písálek napíše že máš absolutní přednost, tak jí
můžeš mít případně s odvozem černým baronem.
0 Nominace Nahlásit |
Když jedu já, koukám po ženských a jak tě mám asi registrovat bez těch prvků? Kdo jsi nebo co jsi, abych tě reflektoval? Blikej mně do očí laserem nebo tak něco jinak seš pro mě úplně marný, neviditelný! Nikdy nezapomínej, já jsem ČECH!
0 Nominace Nahlásit |
Těžko říct. Ty tvrdíš, žes byl před přechodem a dával najevo že
chceš přejít. Ale viděl (mohl Tě vidět) ten řidič?
Ano, správně píšeš, že v obci nemusíš mít reflexní prvky. Ale sám
musíš dbát o svou bezpečnost a za snížené viditelnosti musíš počítat
s tím, že Tě řidič uvidí pozdě.
Osobně se snažím pouštet chodce, když je vidím včas. Ale často jsou schováni za zaparkovanými vozy, nebo opticky splívají např. se sloupem, který je u přechodu a opravdu je uvidím pozdě. Zastavit bych stihl jen za cenu nouzového brždění – v takovém případě dál chodce sleduju a pokud vidím, že se zdá být rozumný, se zvýšenou opatrností projedu. (se zvýšenou opatrností – tj. jemně zpomalím a dál sleduju a uvažuji o případných možnostech pro úhybný manévr)
0 Nominace Nahlásit |
Za špatné viditelnosti by měl chodec mít na oděvu reflexní prvky.
0
před 436 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, řidič by se v takovém případě dopustil přestupku, pokud by chodci nedal přednost na přechodu pro chodce, i když ten jasně signalizoval záměr přejít. Dle zákona má chodec přednost před motorovým vozidlem vždy, když vstupuje na přechod pro chodce a není to bezprostředně před přijíždějícím vozidlem, nebo když již na přechod vstoupil.
Nicméně je důležité si uvědomit, že jsou situace, kdy by mohl být vykládán jako bezprostředně přijíždějící i vůz jezdící rychlostí 50 km/h, který je od přechodu vzdálený 70 metrů. Důležitý je tedy nejen faktický odhad vzdálenosti a rychlosti vozu, ale také zohlednění konkrétních okolností, jako například špatné viditelnosti za tmy.
Je také dobré si uvědomit, že v případě nehody na přechodu pro chodce nemusí být automaticky vždy viněn řidič. Pokud chodec vstoupí na přechod před bezprostředně přijíždějícím vozem a je schopno se prokázat, že řidič nestihl bezpečně zastavit, může být vinou za nehodu obviněn i chodec. To ale v žádném případě neomlouvá nezodpovědné jednání řidičů. Bezpečnost na přechodech pro chodce je záležitostí obou stran – chodců i řidičů.
0
před 435 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dochy: Tehdy u mě zaparkované vozy nebyly. Byla to hlavní silnice a parkovací místa u zebry nebyly.