Avatar uživatele
SabčaElis

Jak často cvičit na hudební nástroj? (trubka, pozoun, baskřídlovka)

Jak často a dlouho se má denně cvičit na hudební nástroj, aby se z vás stal " druhý mozart "? Nic se nemá přehánět, ani zanedbávat..

Zajímavá 0 před 2998 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Nuk nuk

Záleží hlavně na tom, jak daleko chcete dosáhnout. Pokud budete chtít hrát v nějaké amatérské (i třeba hodně dobré) kapele, asi Vám bude stačit hodina denně, a když to občas vynecháte, nic moc se nestane.
Pokud chcete hrát na profesionální úrovni nebo se dokonce vyšplhat na úroveň virtuózní, budete tomu muset obětovat maximum – i třeba 3 – 6 hodin denně.
Jestli se nepletu, chcete se hlásit na konzervatoř. POkud se Vám to podaří, oni Vám poví, kolik který nástroj potřebuje, protože i ten rozhoduje svou náročností o tom, jak dlouho musíte cvičit, aby z Vás byl opravdu vrcholový muzikant.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Katy81

takto – určite ti je jasné, že ak sa chceš stať „druhým Mozartom“, musíš makať jak fretka. To znamená niekoľko hodín denne. Na internete určite existujú rozhovory so známymi svetovými hudobníkmi, či už hrajú na husle, klavír, trúbku alebo čokoľvek iné, kde sa dočítaš, že drú niekoľko hodín denne 5 alebo aj 6 dní v týždni.
A takto je to so všetkým – s hudobnými nástrojmi, športom, tancom, spevom,…
Záleží fakt na tom, na akú úroveň sa chceš dostať, tomu musíš potom podriadiť aj svoj tréningový program. Ale ak sa chceš stať fakt dobrá profesionálka či dokonca „virtuózka“ (okej, ženská verzia tohto slova je divná 😁), povedala by som tri štyri hodiny MINIMÁLNE.

Upravil/a: Katy81

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
xxx3

tak Mozart byl znám především jako fenomenální skladatel, k tomu bohužel žádná zaručená cesta nevede.
Jakýkoli nástroj, pokud ho má člověk ovládat opravdu dobře, vyžaduje mnoho tisíc hodin hraní k tomu, aby člověk měl šanci stát se dobrý. Už několik let se mluví o tom, že k tomu, aby člověk mohl v něčem (nejenom v hudbě) dosáhnout excelence, tak musí dané věci věnovat cca 10 tisíc hodin. V hudbě to rozhodně platí. Stačí si uvědomit, že u běžného konzervatoristy se počítá s tím, že denně cvičí na svůj nástroj cca 4 hodiny. Když to vynásobíš šesti lety, tak se dostaneš něco přes 8 tisíc hodin. To ale ještě nic nezaručuje. Existuje cvičení, které má smysl, a „cvičení“, které nikam nevede, i kdyby tím člověk strávil víc času než ostatní.
V jiné otázce jsi se ptala ohledně toho pozounu a konzervatoře. Já bych to viděl asi takhle, rok je strašně krátká doba k tomu, aby ses dostala na solidní úroveň (třebaže zkušenost s jiným žesťovým nástrojem je nepochybně výhodou), ALE pozounistů je opravdu málo, takže to nemusí být bez šance (v klavíru by to bez šance bylo), v každém případě je ale cvičení minimálně 2 hodiny denně naprostou nutností (ale to záleží na tom, jak na tom jsi a jestli víš, jak správně cvičit). Přijímačky jsou za cca pů roku, to je strašně málo, žádný jednoduchý recept nemůže fungovat. Prostě cvičit a cvičit (nebo to odložit o rok).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Neni na to stanovena žádná norma. Nejlépe každý den a pokud se chceš přiblížit takovým velikánům tak nejméně 3–4 hodiny. Ovšem i tak je výsledek nejistý.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek