Avatar uživatele
band of brot

Jak často jezdily linkové autobusy za socialismu?

Slýchám, jak za socialismu jezdili linkové autobusy často. Ale jak často? Každých pět minut vyjížděl z vesnice autobus do města nebo jak? Chtěl bych to znát na nějakém konkrétním příkladu z vašeho okolí, jak často a kam odjížděl a přijížděl autobus z vaší vesnice nebo města. A porovnejte to s dneškem, protože jinak to je k ničemu. Děkuji vám.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? dudu před 3261 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Mohu říci, že jak bylo potřeba. Pracoval jsem ve velkém podniku a vliv ROH (předchůdce odborů) byl tak silný, že zažádal spolu s obcemi na ČSAD, aby byl jízdní řád upraven tak, aby se zaměstnanci z přilehlých obcí dostali na pracoviště i zpět a to i z odpoledních směn. Podobné to bylo i se svozem dětí do škol. V případě změny pracovní doby (jeden čas se pracovalo i od 5:45 hod. jindy od 6:15 hod a nástupy úředníků na 7.00 hod). Spoje navíc na sebe při přestupu navazovaly, ne jako dnes, kdy to vypadá, že si dělají vzájemně naschvály.O slevách ani nemluvím.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

U každé obce to bylo jinak. Autobusy jezdily podle potřeb dané obce. Časy bývaly nastavené tak, aby se lidé dostali pohodlně do práce a z práce. Linkové autobusy mívaly i lepší časové napojení na železnici než dnes.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
lukas.zmizik

http://www.zmi­zik.com/wp-content/upload­s/2016/01/jiz­dnirad.jpg

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

U nás z vesnice jezdil každý den v týdnu autobus ČSAD pravidelně 3 krát denně podle toho, jak začínaly směny v Poldovce na Kladně. Odjezdy byly cca v 4:40, 12:40 a 20:40. V pracovní dny jezdil ještě jeden někdy okolo 7:00, ale ten nejezdil během školních prázdnin a další cca v 10:00. Celkem pět spojů.

Dnes k nám linkový autobus v prac. dny jezdí 3 krát denně, o víkendu 2 krát denně, ale už pár let k nám jezdí i linka MHD, v prac. dny 6 krát denně, o víkendu 4 krát, takže u nás je nyní spojení o něco lepší.

Jezdí i vlaky , cca 6 krát denně, to bylo stejné i za komunistů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Dřív se jezdilo podle potřeb strany, dnes se jezdí podle potřeb většiny. Nevidím důvod vypravovat autobus na dvacet kilometrů (deset tam, deset zpět) pro jednoho topiče. Proč to mám z daní platit já? Ať si to zaplatí ten, kdo potřebuje.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

U nás jezdily autobusy ČSAD asi 8–10 krát, o víkendu to bylo o trochu slabší. Dnes k nám jezdí dvě linky MHD, ve všední den 27 spojů, o víkendech 16.

Obcí vede i železnice, ale ZLATÍ KOMUNISTI zastávku v roce 1970 zrušili. Kapitalistické zrůdy jí v roce 1994 obnovily, takže zase můžeme jezdit vlakem.

Upravil/a: Emefej

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Autobusy jezdily nejen včas,ale jejich řidiči měli čistou uniformu a byli upraveni.Mládež vždy uvolnila místo starším občanům.

http://s23.pos­timg.org/fs1zp9j7v/­bus_rto.jpg

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

když jsem viděl, že se přítelkyně nemůže dostat vlakem z Ostravy večer po deváté do Prahy, pak až ráno cca. ve čtyři, tak jsem nevěřil. tenkrát jsem jezdil Žilina Praha Beroun a na téhle trase se jezdilo i v noci tak po dvou hodinách. dnes je vše přizpůsobeno „potřebám“, aby to stálo co nejméně a co nejvíce se na tom vydělalo. jestli se pár lidí nemůže někam dostat, jejich problém. to jsou výhody kapitalismu. doprava se musí dotovat městy, obcemi a když má městská rada nově postavené domy, nemůže zbýt na ostatní

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

Určitě nejezdil každých 5 minut autobus z vesnice do města.
Dnes v obci, ve které jsem bydlel jezdí autobus častěji. Nikdy nejezdil o víkendu, dnes jezdí i v so a ne.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

U nás jezdily autobusy na KAŽDOU SMĚNU, čili ráno v 5,30 odpoledne 13,30 a večer 21,30.Zrovna tak přijížděly autobusy ze směn, 14,30…22,30…6,30.
Mezi tím jezdily autobusy ještě 3× za dopoledne (ráno o půl osmé s dětmi do školy) a třikrát za odpoledne.To jezdily autobusy na vlakové spojení ( nemáme vlak, tak zajížděly na nádraží 10 km vzdálené) a do okresnīho města.V neděli jezdily tak, aby se mohlo jet do nemocnice na návštěvu.
A jak jsem již několikrát psal, autobus z odpolední rozvážel lidí ještě do dalších tří vesnic, v poslední měl řidič místnost na přespání a teplou večeři ( o to se starala důchodkyně) a ráno bral lidi zase na ranní směnu.
Dnes ze směnových autobusů není nic, ráno akorát děti do školy, pak za dopoledne jeden autobus a odpoledne také jeden.
Do nemocnice a na nádraží nejezdí nic.
Ano, možná byly tyto autobusy prodělečné, ale komunisti se snažili aby lidi na vesnicích byli spokojení, čili vše pro blaho lidí.
Dnes se na lidi nekouká, přednější je zisk a ne spokojenost občana.
Ve městě jsou fabriky zlikvidované a jediné co umějí v tomto režimu je STĚHUJTE SE ZA PRACÍ.A tak se vesnice vylidňují a vymírají.A TOMUTO REŽIMU TO VYHOVUJE.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Hodnotím-li kvalitu autobusového spojení v obci /zhruba se 400 obyvateli/ kde chalupaříme, pak objektivně konstatuji, že už za komunistů byla díky dvěma linkách dopravní dostupnost na Brno a Blansko díky tzv. dělnickým spojům velmi slušná. V současné době spojení zprostředkovává IDS JMK a občas mám pocit, že se stát chová až marnotratně, neboť denně na každé lince v obci staví v hodinových taktech 12 spojů. O svátcích pak jen čtyři. Málokdo si uvědomuje, že z ceny jízdenky hradíme z kapsy pouhých 40 procent.
Místo našeho trvalého bydliště leží na hlavním vlakovém tahu Praha – Břeclav, takže třeba do Brna máme k dispozici každou čtvrt hodinu osobák nebo rychlík.

Upravil/a: dudu

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Na trase Plzeň – Písek – ČB jezdilo několik spojů denně, dnes nejede nic.(pouze vlak).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek