Např.
Pokud stojím na vedlejší pozemní komunikaci a dávám přednost vozidlům
zprava, jak daleko musí vozidlo být abych mohl jet.
Nedokážu odhadnout, kdy zbytečně „zdržuji“ a kdy je to nutné.
(Navštěvuji autoškolu)
Zajímavá 0 před 659 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Žádné vzdálenosti stanovené nejsou, ale za mě je naprosto nejvhodnější, v případě že vozidlo užívající modré, případně modré a červené světlo doplněno akustickým znamením vidím z vedlejší pozemní komunikace, již na hlavní nevjíždím, abych zbytečně nevytvářel přítomnost dalších vozidel, mezi kterými by vozidlo s právem jízdy muselo kličkovat.
Ostatní řidiči za tebou si počkají. Vždy má přednost bezpečná a plynulá jízda, než se někam cpát. Vozidla hasičů a záchranné služby jsou rozměrnější, je potřeba vytvářet co nejsnadnější průjezd, aby nemusela brzdit.
Záleží také na okolnostech – den/noc, kolik jízdních pruhů se hl.
PK je, atd.
ale to je zbytečné spekulování, zkrátka, jsem na vedlejší, vidím, že se
blíží po hlavní vozidlo s právem, tak na hlavní už nevjíždím.
Upravil/a: Mravenec
0 Nominace Nahlásit |
V autoškole se nic neučí??? Podle toho to pak dnes na silnicích vypadá. K čemu máš instruktora, když se ptáš zde?
0
před 659 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Musíš si najít dva body, změřit, za jak dlouho mezi nimi to auto projede, pak odhadnout vzdálenost těch dvou bodů, na základě toho si spočítat rychlost pohybu vozidla, na základě toho si spočítat, za jak dlouho ujede jednotku vzdálenosti, následně odhadnout, kolik jednotek té vzdálenosti auto je od Tebe. Následně budeš muset odhadnout adhesní koeficient vozovky, brzdné zpomalení předmětného vozidla podle tabulek a podle tabulek také dosadíš reakční dobu řidiče, budeš muset znát jeho věk. Na základě toho si, snadno, spočítáš, jestli když tam vjedeš, dojde k nehodovému ději, donutíš řidiče nouzově brzdit, nebo jenom brzdit, nebo nebude muset dělat vůbec nic.
Jo, v silničním provozu se dá (téměř) všecko spočítat. Akorát, samozřejmě, ne vždy je to praktické a oučelné. Ale tak když máš jinak problém? Já nevím, já tyhle problémy nemám, na kole jezdím od 6 let a autem od asi 9 (byl jsem malý, neviděl jsem přes volant a nedosáhl na pedály) a tyto problémy prostě nemám. 🤷♀️
0
před 659 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Neřeš: Neřeš, tvl, a furt řešíš takové pakoniny.
„[A]uto s právem předností jízdy“ je co: vozidlo s právem přednostní jízdy, nebo povoz, který má dostat přednost v jízdě? Ono je to asi i jedno, protože vozidlo s právem přednostní jízdy má přednost v jízdě a vozidlo, které má dostat přednost v jízdě na základě práva, nebo značení, má přednost v jízdě, ale, jako, to jsou obraty, jak pojďme někam. To si to nemůžeš opsat přímo ze zákona, tvl!? 🤪🙄
Proč máte potřebu komentovat, když jen rýpete :D Navíc když už na dotaz zodpověděl uživatel Mravenec. Opravdu nechápu, některé uživatele této stranky. Především když tazatel napíše nějaký nelogismus* či oxymoron a někdo je schopný řešit pouze to a nezodpovedet na dotaz. Zbytečné.
A proč mi to píšeš? Mne Tvůj názor, přeci, ani v nejmenším nezajímá, já jsem se na něj neptal, ne? 🙄😂😂😂
Aha, doplňuji, nevšiml jsem si, že jede zprava, bral jsem to tak, že je na hlavní. A zároveň jsem právo přednostní jízdy pochopil ve smyslu vozidla IZS… Zřejmě jsi myslel vozidla, s právem přednosti v jízdě.
Tak definice je jednoduchá – Dát přednost v jízdě, je to výkladové ustanovení v § 2, zák. č. 361/2000 Sb. – povinnost řidiče nezahájit jízdní úkon, nebo v něm nepokračovat, jestliže by řidič, jenž má přednost v jízdě, musel NÁHLE změnit SMĚR, nebo RYCHLOST jízdy. (píšu to z hlavy, nevím jak to je přesně do slovíčka, dohledej si)
Takže záleží na tvých schopnostech. O nedání přednosti se bude jednat, pokud řidič bude muset NÁHLE změnit směr/rychlost. Takže pokud si nejsi jistý, že to stihneš/zvládneš, prostě počkej, až přejede. Bezpečnost především!