Tak jsme nakupovali v Kauflandu a měli tam vánoční kolekce za 150 Kč, původní cena 300 Kč. A po Vánocích to ještě zlevní třeba na 50 Kč. Když to Kaufland koupí za velkoobchodní cenu odpovídají těm 300 Kč a lidé to koupí za 59 Kč, tak to bude mít Kaufland třeba v prodeji vánoční kolekce obrovské ztráty. Jak to vlastně funguje? Děkuji.
Zajímavá 0 před 18 hod |
Sledovat
Nahlásit
|
Vetsina lidi si neuvedomuje, ze kazdy obchod ma tzv. smisenou kalkulaci. Ceny
u neceho snizi, u jineho zbozi navysi. Dulezite je, nalakat zakaznika do
prodejny!
Takze to, co jsi usetril na kolekci, vydas zase nekde jinde!
Koupis treba levne mandarinky, ale za zeli das o tretinu vic, za okurku
dvojnasobek! Jenze kdyz uz jses v obchode, koupis to. Nevyplati se chodit nekam
jinam.
Malokkdo jde do obchodu a odchazi pouze s tim zlevnenym produktem.
0 Nominace Nahlásit |
Doplním cappuccino v tom, že nevíme, jaká byla ta velkoobchodní cena kolekce: ale skoro určitě ne 300 Kč. Tipuji někde kolem 220–250 Kč – větší marže je tam proto, že je omezené období prodeje a prodejci buď zboží dojde (což nechce) nebo část (zbytek) prodá ve výprodeji pod nákupní cenou. Ale v součtu zůstane v plusu.
0 Nominace Nahlásit |
Neboj se, Kaufland nezchudne. Kolekce už zaplatili celé ti, kteří si koupili ty drahé.
0 Nominace Nahlásit |
Pro obchod, jako je Kaufland, je důležité optimalizovat prodej zboží a minimalizovat množství nesprodaného zboží. Vánoční kolekce jsou sezónní zboží, které se prodává jen omezenou dobu, takže obchod má zájem je prodat co nejrychleji, i když to může znamenat prodej s nižší marží nebo dokonce se ztrátou.
Cena, za kterou obchod nakoupí zboží, neodpovídá vždy původní cena 300 Kč. Obchod často nakoupí zboží za velkoobchodní cenu, která je výrazně nižší než maloobchodní cena. Maloobchodní cena pak zahrnuje nejen náklady na nákup zboží, ale také provozní náklady obchodu (nájem, platy zaměstnanců, náklady na dopravu aj.) a zisk.
Když obchod prodává zboží se slevou, stále může dosáhnout zisku, pokud je sleva menší než marže (rozdiel mezi nákupní a prodejní cenou). Nicméně, pokud se zboží neprodá a je třeba jej vyřadit, obchod může mít ztrátu.
Po Vánocích obchod často dále snižuje ceny, aby se zbavil zbylého zboží a uvolnil prostor pro nové zboží. I zde platí, že pro obchod je lepší prodat zboží se ztrátou, než jej vůbec neprodat.
Obecně lze říci, že cenová strategie obchodu závisí na několika faktorech, včetně nákladů na nákup a udržování zboží na skladě, očekávané poptávky a konkurence na trhu. Obchod si může dovolit prodat některé položky se ztrátou, pokud to vyváží zisky z prodeje jiných položek.
0
před 18 hod
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek