Avatar uživatele
zjentek

Jak je to vlastně ve skutečnosti s nákupem zboží za akční ceny, v právním ohledu?

Musí kvalita zboží za akční ceny taktéž odpovídat stejné kvalitě téhož zboží za ceny obvyklé?

Totiž pokud by například ze zboží za akční cenu prokazatelně vznikly zdravotní problémy a člověk by později u soudu vymáhal plnění za újmu zdravotní, tak zda v ohledu na kvalitu konkrétního zboží bude u téhož zboží nahlíženo stejně jak u zboží za cenu akční, tak u zboží za cenu obvyklou.

Anebo se začnou objevovat rozdíly a na př. precedens nám ukáže, že určité zboží za akční cenu není totéž zboží, jako totéž zboží za cenu obvyklou. Děkuju.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Ametyst před 3 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Deklarovaná kvalita je stejná jako zboží bez akce. Stejně tak platí reklamační řád.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Disraeli

Nijak jsem se v tom detailně nenimral, ale akce by měla být prostě akční cena, kde kvalita produktu je stále stejná, ale je to prostě levnější. Důvod marketingový.. můžou si dovolit prodávat za lepší ceny, jde o přilákání zákazníků a větší odbyt, důvod pro reklamu/sebepro­pagaci. Důvodů pro akce může být víc.
Naopak třeba sleva nemusí být stejné kvality, jako při normální ceně. To se dává třeba u spotřebního zboží, kde kvality klesá, kde je to blízko konce spotřební lhůty atd.
Takže akce vs sleva…

De facto se to ale dá brát za synonyma, a význam to má dle kontextu. Jsou navíc různý druhy slev/akcí, z různých důvodů. I třeba pro určité skupiny/zákazniky, pro předplatile, v rámci nějaké odměny, aplikace atd. Pro studenty, seniory, stálé zákazníky, ty, co nakoupili nad určitou cenu, dohodnutá cena/akce (individuální) aj.

Spíš je podle mě problém s falešnými cenami a čarováním při akcích. Kdy je zboží za normální cenu ve skutečnosti nadcenou (než to prodávají jinde) a „akční“ cena je da facto obvyklá cena – nebo kolem ní.
Nebo když záměrně dávají zboží pod cedulky s označením akce, ale v akci nejsou – to si pak člověk musí přečíst, že akční cedulka odpovídá názvu výrobku (což plno lidí nedělá). Často tam dají podobný, ale trochu jiný produkt. Třeba i stejná značka, ale jiný druh (který není ve slevě, oproti tomu druhému, který je buď vyprodaný nebo je jinde v regálu).
Taky když zboží, které není v akci, dají do akční zóny a „zapomenou“ tam uvést (která je třeba jinde, kde se to zboží taky nachází – mimo akční zónů).
Nebo falešné procentuální označení jako slevněno o 50 %, ale ve skutečnosti třeba jen o 35 %. Apod.

Tady to máš dle pohledu inspekce, která vychází ze zákonů aj. https://www.co­i.gov.cz/slevy/

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Absolutně nesmyslná otázka, dokonale nesmyslné úvahy. Nestačí chtít, ono se musí nejprve umět! 🤪🙄😂

Jestliže je zboží, jakkoli, snížené kvality, musí se o tom být zákazník prokazatelně informován. Není-li, považuje se snížení kvality za vadu, tj. rozpor s kupní smlouvou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek