Musí kvalita zboží za akční ceny taktéž odpovídat stejné kvalitě téhož zboží za ceny obvyklé?
Totiž pokud by například ze zboží za akční cenu prokazatelně vznikly zdravotní problémy a člověk by později u soudu vymáhal plnění za újmu zdravotní, tak zda v ohledu na kvalitu konkrétního zboží bude u téhož zboží nahlíženo stejně jak u zboží za cenu akční, tak u zboží za cenu obvyklou.
Anebo se začnou objevovat rozdíly a na př. precedens nám ukáže, že určité zboží za akční cenu není totéž zboží, jako totéž zboží za cenu obvyklou. Děkuju.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Ametyst před 3 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Deklarovaná kvalita je stejná jako zboží bez akce. Stejně tak platí reklamační řád.
0 Nominace Nahlásit |
Nijak jsem se v tom detailně nenimral, ale akce by měla být prostě
akční cena, kde kvalita produktu je stále stejná, ale je to prostě
levnější. Důvod marketingový.. můžou si dovolit prodávat za lepší
ceny, jde o přilákání zákazníků a větší odbyt, důvod pro
reklamu/sebepropagaci. Důvodů pro akce může být víc.
Naopak třeba sleva nemusí být stejné kvality, jako při normální ceně. To
se dává třeba u spotřebního zboží, kde kvality klesá, kde je to blízko
konce spotřební lhůty atd.
Takže akce vs sleva…
De facto se to ale dá brát za synonyma, a význam to má dle kontextu. Jsou navíc různý druhy slev/akcí, z různých důvodů. I třeba pro určité skupiny/zákazniky, pro předplatile, v rámci nějaké odměny, aplikace atd. Pro studenty, seniory, stálé zákazníky, ty, co nakoupili nad určitou cenu, dohodnutá cena/akce (individuální) aj.
Spíš je podle mě problém s falešnými cenami a čarováním při
akcích. Kdy je zboží za normální cenu ve skutečnosti nadcenou (než to
prodávají jinde) a „akční“ cena je da facto obvyklá cena – nebo
kolem ní.
Nebo když záměrně dávají zboží pod cedulky s označením akce, ale
v akci nejsou – to si pak člověk musí přečíst, že akční cedulka
odpovídá názvu výrobku (což plno lidí nedělá). Často tam dají
podobný, ale trochu jiný produkt. Třeba i stejná značka, ale jiný druh
(který není ve slevě, oproti tomu druhému, který je buď vyprodaný nebo je
jinde v regálu).
Taky když zboží, které není v akci, dají do akční zóny a
„zapomenou“ tam uvést (která je třeba jinde, kde se to zboží taky
nachází – mimo akční zónů).
Nebo falešné procentuální označení jako slevněno o 50 %, ale ve
skutečnosti třeba jen o 35 %. Apod.
Tady to máš dle pohledu inspekce, která vychází ze zákonů aj. https://www.coi.gov.cz/slevy/
0 Nominace Nahlásit |
Absolutně nesmyslná otázka, dokonale nesmyslné úvahy. Nestačí chtít, ono se musí nejprve umět! 🤪🙄😂
Jestliže je zboží, jakkoli, snížené kvality, musí se o tom být zákazník prokazatelně informován. Není-li, považuje se snížení kvality za vadu, tj. rozpor s kupní smlouvou.
0
před 2 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek