Dobrý den, lze nějak vyřešit situace, když pošta opakovaně hází moji poštu do schránky souseda se stejným přijímením a naopak jeho poštu do té mojí? Doručovatel je asi negramotný, nebo ho nenapadne, že ve vchodě může bydlet víc lidí se stejným přijímením…Soused taky není úplně spolehlivý, několikrát se ke mně takto nedostaly důležité dopisy, nebo se zpožděním. Lze se nějak bránit? Má cenu ohledně toho kontaktovat poštu a doufat, že se to ke konkrétnímu doručovateli dostane? Děkuji za odpovědi
Zajímavá 0 před 282 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak bránit: spíš smysluplně řešit.
https://www.ceskaposta.cz/sluzby/ostatni-sluzby/p-o-box-zamykatelna-postovni-prihradka
https://www.ceskaposta.cz/sluzby/ostatni-sluzby/zmena-mista-dodani-dosilka-pro-vsechny-dosle-zasilky
III. Opatřením adresáta požádáš poštu o odnášku poštovních zásilek, poukázaných peněžních částek a platebních dokladů SIPO (tzv. výhrada odnášky). Je to služba bezplatná, pokud Tebou zvolený poštovní úřad je Tvým úložním poštovním úřadem. Prostě jde o to, že – až na zásilky, u kterých to výslovně adresát požaduje – pošta nebude vykonávat pokus o doručení, ale zásilky rovnou ukládat na poště. Pro Tebe to znamená nutnost se, alespoň zhruba 1× za týden, na tu úložní poštu dostavit a zeptat se, jestli tam, náhodou, něco nemáš.
IIII. Opatřením adresáta vyloučíš náhradní dodání peněžních zásilek a poukázaných peněžních částek, a zároveň požádáš o dodávání zásilek a poukázaných peněžních částek výhradně jen adresátovi. Obojí je služba bezplatná a, například, znamená, že když nebudeš poštovním doručovatelem zastižen Ty in personam, tak namísto aby rekomandovanou zásilku dodal sousedce, hodí Ti do schránky oznam a uloží ji na poště. A ta pošta ji nevydá nikomu jinému, než Tobě in personam, a to ani na základě Tvý plný moci.
V. Lépe si označíš poštovní schránku. Např. větším písmem, a za svý jméno a příjmení doplníš ročník narození. Prostě dáš tomu větší péči, aby nedocházelo k (zbytečným) omylům.
VI. Každou jednotlivou chybně avisovanou, nebo dodanou, zásilku budeš reklamovat. V tom případě ale budeš muset svá tvrzení také prokázat, takže budeš, ku příkladu, potřebovat součinnost souseda, aby Ti umožnil si Tvou zásilku / Tvůj oznam v jeho schránce vyfotografovat a ideálně Ti ještě podepsal místopřísežné prohlášení, že tam skutečně ta zásilka / oznam byly. Nebo si k tomu vyfocení přibrat nestranného svědka, který Ti to místopřísežné prohlášení podepíše. Pak za to bude poštovní doručovatel potrestán v mezích pracovněprávního vztahu.
VII. Obrátíš se s podnětem na Český telekomunikační úřad. To je správní orgán, který je, podle zákona o poštovních službách pověřen dozorem nad činností držitelů poštovní licence. Ten Tvůj podnět prověří, a bude-li důvodný, uloží České poště sankci. Pokutu, no, třeba tisíc korun. Nebo i dva! 👌😂
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/ceska-posta-pokuta-nedorucovani-zasilek_1806131801_ako
Výčet je demonstrativní, rozhodně ne taxativní. Můžeš, třeba, na každýho doručovatele, který Ti to doručí blbě, objednat „Vasila s Igorem“, aby si s ním „přátelsky pohovořili“, a on potom bude doručovat zásilky správně. Otázka ale je, jestli Ty budeš nadále bydlet ve vlastním bytě. Zase, kdyby Tě VSČR „ubytovala“, postará se Ti i o doručování korrespondence, takže by to Tvůj problém také vyřešilo! 😎😜
Ne, vážně: kdysi byli doručovatelé, co měli svůj okrsek a doručovala ukládací pošta, takže měli místní znalost. Dneska doručují depa a dodejny a většinou jezdí autem. Plus má pošta velkou fluktuaci zaměstnanců na těchto posicích. Výsledek je takový, že doručuje „kdo má ruce a nohy“, takže ve výsledku je reklamace akorát boj s větrnými mlýny.
Musíš se, prostě a jednoduše, debilitě doručovatelů přizpůsobit. Nic jiného Ti nezbude! 🙃
Upravil/a: Filip84
0 Nominace Nahlásit |
V první řadě by bylo vhodné si promluvit přímo s doručovatelem, pokud to je možné. Je ale možné, že se jedná o více doručovatelů a ani jeden si neuvědomuje, že ve vchodě bydlí více lidí se stejným přijímením.
Pokud komunikace s doručovatelem nepomůže, můžete podat stížnost na
Českou poštu. Tou může být třeba e-mailový podnět, případně dopis
poslaný na adresu pošty. Určitě je vhodné uvést konkrétní údaje
o adrese, kde k nekorektnímu doručení dochází, ideálně uvést
konkrétní situace a dopisy, které byly doručeny nesprávně.
Pokud jsou stížnosti bez odezvy, je možné kontaktovat Ombudsmana pro
poštovní služby na webových stránkách Českého telekomunikačního
úřadu. Ten by měl vyřešit stížnosti na neprofesionální chování na
straně pošty.
Další možností je jít přímo na policii a podat trestní oznámení pro maření doručování dopisů (§ 204 trestního zákoníku).
V případě, že Česká pošta ani ombudsman nereagují, můžete též kontaktovat média a situaci veřejně prezentovat. Média se takovými případy často zabývají a mohou tlačit na poštu, aby situaci vyřešila. Mějte prosím na paměti, že chování poštovních doručovatelů by mělo být vždy profesionální a korektní. Je důležité, aby každý dopis dorazil tam, kam má. Pokud se to nedaří, je nutné to řešit.
0
před 282 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To si musíte vyřešit v místě, pomocí pošty a doručovatele, včetně návrhu nějakého rozlišení. Pokud nic takového neexistuje, nemůžete se pak problémům divit.
0
před 282 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zařídila bych si za pár korun měsíčně p.o.box na poště, Nebo bych si přidala u poštovních schránek v domě svou vlastní, velkou plechovou, pro rodinné domy. Označenou jménem, příjmením, a číslem bytu.
0
před 282 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Napsat na schránku červeným písmem " pane pošta já jsem jménem — a přijmení mám stejné se sousedem stačí se správně trefit děkuji "
0
před 282 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ja bych tam dala velky vykricnik a upozornila, ze jsou tam dve stejna jmena. A hlavne bych zduraznila krestni jmeno, treba barevne!
0
před 282 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek