Například prodám něco na Aukro.cz a odešlu to jako balík na poštu nebo doporučený balík, potvrzený podací lístek si schovám, ale adresát tvrdí přes Aukro, že balík nedostal. Lze zajistit, že bude uznáno, že jsem splnil svou povinnost balík odeslat na adresu kupujícího nějak jinak, než že si zaplatím službu „dodejka“ (písemné potvrzení odesílateli, že adresát zásilku převzal)? Pak je tam i elektronické (mail/SMS) avízo, ale to nevím jakou prokazovací hodnotu by mělo.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3191 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zásilku jsi odeslal jako tzv. zapsanou, což pošta eviduje. Na stránkách
pošty je možnost sledování zásilky, kde po zadání podacího čísla
zjistíš, kde zásilka je.
Ty jako prodejce sice zodpovídáš za doručení zásilky a on jako kupující
má právo na dodání zásilky – předmětu prodeje.
Dodejka jako taková sice potvrzuje převzetí, ale nic neřeší (důvod uvedu
dále).
Takže pokud kupující tvrdí, že nic nedostal, koukni se na to sledování
zásilek a zde bude uvedeno, že zásilka byla doručena nebo se přepravuje
nebo je uložena na poště. Často se stává, že nikdo není doma, pošta
nevhodí oznámení o uložení a nebo vhodí, ale to se ztratí a adresát
o zásilce neví a ta se ti po úložní době vrátí zpět jako
nevyzvednutá. Takže toto by ani dodejka neřešila.
Pokud je tam uložení zásilky na poště, oznam to adresátu-kupujícímu, aby
si zásilku vyzvedl. Pokud tam je doručení, oznam mu, že zásilka byla
doručena, případně mohla být doručena třeba sousedům.
Pokud i nadále tvrdí, že nic nedostal, podej na poště reklamaci a pošta
po provedeném šetření sdělí komu a kdy byla zásilka předána.
Toto vše sděl i na aukro, případně předej údaje o zásilce a i oni si
zjistí, jak to se zásilkou je. Aukro jako důkazní hodnotu bere i odkaz na
sledování zásilek, rovněž i elektronickou dodejku mejlem.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Zaplať si dodejku, je to nejjednodušší…
😉
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3191 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak píše Raibek: Jako prodávající máte z pošty potvrzení o podání a zásilka je sledována. Pokud kupující tvrdí že nic nedotal, tak reklamujete u pošty. Zásilky bez potvrzení jsou snad jen obyčejný dopis a obyčejný balík. Tam byste měl smůlu…
0 Nominace Nahlásit |
cpost.cz:
„lze získat doklad o dodání zásilky jako výsledek reklamačního
řízení.
O zahájení reklamačního řízení můžete požádat na kterékoli poště
po předložení podací stvrzenky.“
otázka je kolik to stojí a kde mají informace na webu na toto téma
Dříve to stálo 50,–Kč a v případě úspěšné reklamace se částka
vracela. Nyní je to zdarma, stačí podací lístek-potvrzení o podání
zásilky.
Ano, přijde ti vyjádření co se zásilkou bylo.