Avatar uživatele
postcd

Jak se pojistit pro případ, že by kupující tvrdil, že balík nedostal?

Například prodám něco na Aukro.cz a odešlu to jako balík na poštu nebo doporučený balík, potvrzený podací lístek si schovám, ale adresát tvrdí přes Aukro, že balík nedostal. Lze zajistit, že bude uznáno, že jsem splnil svou povinnost balík odeslat na adresu kupujícího nějak jinak, než že si zaplatím službu „dodejka“ (písemné potvrzení odesílateli, že adresát zásilku převzal)? Pak je tam i elektronické (mail/SMS) avízo, ale to nevím jakou prokazovací hodnotu by mělo.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3191 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Zásilku jsi odeslal jako tzv. zapsanou, což pošta eviduje. Na stránkách pošty je možnost sledování zásilky, kde po zadání podacího čísla zjistíš, kde zásilka je.
Ty jako prodejce sice zodpovídáš za doručení zásilky a on jako kupující má právo na dodání zásilky – předmětu prodeje.
Dodejka jako taková sice potvrzuje převzetí, ale nic neřeší (důvod uvedu dále).
Takže pokud kupující tvrdí, že nic nedostal, koukni se na to sledování zásilek a zde bude uvedeno, že zásilka byla doručena nebo se přepravuje nebo je uložena na poště. Často se stává, že nikdo není doma, pošta nevhodí oznámení o uložení a nebo vhodí, ale to se ztratí a adresát o zásilce neví a ta se ti po úložní době vrátí zpět jako nevyzvednutá. Takže toto by ani dodejka neřešila.
Pokud je tam uložení zásilky na poště, oznam to adresátu-kupujícímu, aby si zásilku vyzvedl. Pokud tam je doručení, oznam mu, že zásilka byla doručena, případně mohla být doručena třeba sousedům.
Pokud i nadále tvrdí, že nic nedostal, podej na poště reklamaci a pošta po provedeném šetření sdělí komu a kdy byla zásilka předána.
Toto vše sděl i na aukro, případně předej údaje o zásilce a i oni si zjistí, jak to se zásilkou je. Aukro jako důkazní hodnotu bere i odkaz na sledování zásilek, rovněž i elektronickou dodejku mejlem.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
gecco

Zaplať si dodejku, je to nejjednodušší…
😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Jak píše Raibek: Jako prodávající máte z pošty potvrzení o podání a zásilka je sledována. Pokud kupující tvrdí že nic nedotal, tak reklamujete u pošty. Zásilky bez potvrzení jsou snad jen obyčejný dopis a obyčejný balík. Tam byste měl smůlu…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
famen9

Nevím, asi se zastřelit :D Ale ne, ironie

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
postcd

cpost.cz:
„lze získat doklad o dodání zásilky jako výsledek reklamačního řízení.
O zahájení reklamačního řízení můžete požádat na kterékoli poště po předložení podací stvrzenky.“
otázka je kolik to stojí a kde mají informace na webu na toto téma

před 3191 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Dříve to stálo 50,–Kč a v případě úspěšné reklamace se částka vracela. Nyní je to zdarma, stačí podací lístek-potvrzení o podání zásilky.
Ano, přijde ti vyjádření co se zásilkou bylo.

před 3191 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek