Mazal.
Doplňuji:
„Matlal“.
Ironicky „Umělec“. Slyšel jsem i termín „Natěrač (pokojů)“.
Upravil/a: Pájo
0 Nominace Nahlásit |
Jako grafik a hyperrealista ti to můžu říct naprosto přesně. Říká se mu abstraktní umělec!
0 Nominace Nahlásit |
Mazal,patlal,matlal… Všechno už tu zaznělo.
V případě, že se jedná o známou osobnost, tak se tomu říká také
naivní umění a u našich hvězdiček se takové dílo raději vůbec
neposuzuje.
Když ohodnotí něco takového Milan Knížák, není vyloučeno, že dílo
patlala se prodá za mnohem vyšší cenu než obraz skutečného umělce.
Doplňuji:
Ad odpomass – máš pravdu, většina otázek je tu naprosto zbytečných,
nesmyslných a k ničemu. Přesto je tu spousta lidí, kteří na ně rádi
odpovídají. Pokud spadají do kategorie zábava, je to v pořádku. Máme se
tady i bavit. Dlouho se tu řeší, jaká kritéria mají Odpovědi.cz vlastně
splňovat. Také se nemůžeme dohodnout, zda se má dodržovat kodex a pravidla
určené majitelem stránek. Jsou prostě lidé, kteří by tu chtěli zavádět
pravidla vlastní.
Na druhé straně je problém s tím, že informací od majitele nebo od admina
nedostáváme tolik, abychom dokázali svou činnost přizpůsobit jejich
představám.
Pokud Ti to tu připadá až natolik hloupé, máš několik možností:
přizpůsobit se, snažit se vlastním příkladem pozvednout úroveň webu,
nebo to vzdát a odejít. Možná najdeš ještě nějaké jiné řešení.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Ono také dost záleží na tom, KDO to říká. V posuzování umění to
odjakživa není jednoduché a jednoznačné. Co se líbí jednomu, druhého
vytáčí doběla – a to je také správné. Živořící umělci,
opěvovaní až po smrti a dnes „nezaplatitelní“ – to je klasika.
Horší je, když je umění jen užitnou součástí – třeba bytového
zařízení nebo „podresem“ v restauraci(hudba)…
Nejvíc je mi líto těch, kteří k tomu, aby měli nějaký „vlastní“
názor, potřebují názor někoho jiného.
A také nemám ráda striktní odmítání toho, co se mi nelíbí a třeba
tomu jen nerozumím. Na umění je (nebo spíš mělo by být) nejkrásnější
to, že odráží osobnost tvůrce – a tím pádem máme dokonalou možnost
nahlédnout do jeho nitra. Jestli se ale někdo „přispůsobí“ a stane se
„umělcem“ komerčním – protože „to lidi chtěj´“, není pak
umělec, ale sériový výrobce, takže tam bych už ani nehodnotila.
To, že někdo „neumí malovat“ těžko může posoudit ten, kdo „tomu“
nerozumí. Nezná historii, techniku, proces míchání a nanášení barev…
Třeba zmiňované abstraktní umění – z toho má něco jen ten, kdo má
fantazii a umí se dívat.
Btw – Rorschachův test funguje ve všech směrech stále spolehlivě:-)
Doplňuji:
http://1.bp.blogspot.com/_hLI4hg2yLJI/S__YeUgOetI/AAAAAAAABYw/LFNizrMyYq8/s1600/La-Monali-Bean.jpg
Upravil/a: Damiana
0 Nominace Nahlásit |
Definovať maliara obrazov, ktorý nevie maľovať, nie je tak jednoduché,
ako aj nie je jednoduché definovať toho, ktorý vie maľovať.
O znenie tejto definície sa hádajú aktívni i pasívni umelci, kritici,
zberatelia i obchodníci už celé tisícročia. Akú hodnotu má umenie? Čo
je to umenie? Kto je umelec? Kto vie tvoriť umenie? a podobné otázky im
nedávajú spať dodnes.
Kopista napríklad nevie umelecky maľovať, dať svojmu dielu myšlienku, ale zato technicky dokáže skopírovať cudzí obraz, cudziu myšlienku, niekedy na takej úrovni, že rozdiel nepozná ani autor.
0 Nominace Nahlásit |
Akademický malíř (00:26:30).
Zdroj: http://www.youtube.com/watch?v=zRH4Vtjwbag
0 Nominace Nahlásit |
Damiana, človek pozerajúci na umenie a jeho hodnotu cez peniaze asi ťažko pochopí vašu myšlienku. Skutočné umenie nie je o peniazoch ale o cite.
…dalsim a dalsim balastem ..
Abstraktní umělec nemusí být ten, kdo neumí malovat. Pro ověření cituji:
Široce řečeno, existují dva typy malby: representativní a abstraktní. Mnoho lidí má problém s doceněním abstraktního umění. Když se díváte na representativní malbu, je jednoduché rozeznat na co se díváte. Máte okamžitý pocit, buď se Vám líbí nebo nelíbí. U abstraktního umění tohle neplatí. U abstrakce sledujete design, tvar, barvy, které nevyjadřují konkrétní fyzický objekt. Díky tomu jsou abstraktní díla hůře uchopitelná a pochopitelná. Většinou nelze okamžitě vytušit, na co se vlastně člověk dívá.
Víte ona je to otázka talentu. Když člověk nastupuje na uměleckou školu, musí jako základ zvládnout nakreslit to, co vidí. Pokud je na tohle slabý, samozřejmě se pak snaží tou školou proplout zuby nehty a nakonec se právě uchýlí k té abstrakci, protože u ní nic neriskuje. Spousta mých spolužáků takhle dopadlo a jen 2 nebo 3 lidi z 30 to měli v ruce. Abstrakce možná do umění patří, ale s talentem či dovedností člověka nemá nic společného.
Ono je jednoduché si o tom naštudovat teorii a vyčíst něco z článků, ale když si člověk projde tím prostředím a nějakou dobu sdílí ateliér s těmi lidmi, tak pak teprve pozná, jak to skutečně je. Když to řeknu na tvrdo, abstraktních děl vám „vyseru“ denně kolik si jen budete přát. Ale udělat v životní velikosti a zpaměti realistický akt starého muže či ženy, na to má odvahu a talent málokdo.
S tím talentem je to pravda, ale jinak si v mnohém dovolím nesouhlasit. Každý má totiž jiný pohled na svět a talent pro něco jiného. Někdo se umí dívat a „kopírovat“ skutečnost tak dokonale, že „vysekne“ přesnou realitu. Ale i kdyby se „rozkrájel“, nemá v sobě třeba jistou divokost, se kterou by stejnou figuru ztvárnil fauvista, expresionista, kubista… Je tam jiné vidění, jiný cit. V žádném případě nehovořím o naivistech, ale o skutečných malířích – proto je směrů tolik a proto je z čeho vybírat. Ano, umělci jsou velcí ješitové, a malíři zvlášť (vím to, protože můj manžel je uznávaný akademický malíř a já díky jeho vlivu a výuce jsem měla možnost svůj talent také rozvinout a několikrát dokonce i vystavovat s ním) a také velcí kritici ke kolegům. Najde se ale i pár takových, kteří se „dokážou smířit“ s tím, že hlavní je myšlenka a snad mají i tolik citu, že umí porozumět i jinému dílu, než svému. Odsoudit něco šmahem jen proto, že se to nelíbí zrovna jemu není v této branži neobvyklé, ale to je na nic.
Damiana teraz ste otvorili starý problém rivality medzi znalcami a
„znalcami“.
Tí druhí, tí sa riadia nie svojim citom, ale peňaženkou, názorom druhých
(ktorý potom vydávajú za svoj).
Zabúdajú pritom, že „čo sa nepáči mne, neznamená že nie je pekné.
Každý človek má právo na svoj názor na umenie.“
Napríklad pohľad na farby: poučka hovorí, že zelená a modrá so sebou
neladie. A pohľad na živú prírodu, kde práve tieto farby prevládajú, je
ten najkrajší. Toto snáď nikto nepoprie. Ak teda výtvarník položí tieto
farby vedľa seba, tak niečo chce tým povedať. Toto práva ten „mazal“
nikdy nespraví, pretože dá viac na názor druhých, než svoj.
Zelená a modrá je úžasná kombinace! „Vidí“ ji dobře i někteří
„osvícení“ módní návrháři, umí ji nosit ti, kteří „ví“ své,
v malířství je to jasná volba – skutečný umělec se nikdy nikdy
nedrží „pravidel“ a zavedených klišé (zejména kritiků a neumětelů),
ale „poslouchá své nitro, dává do obrazu své city, touhy, svou duši.
Můj muž maluje zásadně v plenéru. Je toho názoru, že příroda poskytuje
vnímavému člověku vše, co ke své tvorbě potřebuje – stačí to tzv.
"umět opsat“. A pochopitlně se umět do toho „díla“ i sám
„zakomponovat. Teprve pak je odrazem osobnosti – proto nelze nikdy
posuzovat podle příruček, to dělá jen ten, který potřebuje tabulky a sám
nemá vlastní názor. Když vidím svého muže míchat barvy, vrstvit je,
kombinovat a pak mám možnost být první, kdo je u hotového díla, jsem
úplně unesena z toho, jak něco tak úžasného dokáže. Tu fauvistickou
expresi v sobě buď člověk má nebo ne. Naučit se to nelze.
Neberu ale nikomu jiný druh tvorby. Jsou umělci spíše matematického
zaměření, preciznější, detailisté, realisté… OK, ti ale nikdy nevidí
to, co expresionista. Stejně tak jako on bude vyšilovat z "oživlé
fotografie“.:-)
Naprostý souhlas. On si totiž obvykle každý myslí, že jediné umění je to, které dělá pouze on.
Drap | 8208 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2713 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |