Ahoj, potřebuji poradit ohledně autoškoly. Když jedu před křižovatku (jsem na vedlejší pozemní komunikaci) a mám zastavit na hranici křižovatky (a dát přednost), tak se dříve sešlapává brzda nebo spojka? Potřebuji poradit, protože instruktor má pořád nějaký řeči, že mám nejdříve sešlápnout spojku a až potom až brzdu. Můžete mi poradit, jak je to správně? Díky.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3277 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Není žádné obecné „správně“ – vždycky záleží na
situaci…
Ale jo, pokud ´mám čas´, pak podřadím, nějakou dobu brzdím motorem, pak
sešlápnu spojku a vyřadím (a pustím spojku) a současně sešlápnu
brzdu…
😉
Prozatím poslouchej instruktora – v praxi pochopíš…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepodřazuji,vyřadím a na křižovatku dojedu setrvačností.
Ale,když je na vozovce sníh,je situace úplně jiná.
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepodřazuji,vyřadím a na křižovatku dojedu setrvačností.
Ale,když je na vozovce sníh,je situace úplně jiná.
Tak nějak to míchám, dle situace…
0 Nominace Nahlásit |
tak spojka se méně použije asi tehdy, když nepodřadíš ale necháš vyřazeno na neutrál a použiješ brzdu..
já tedy nebrzdím motorem (podřazování) jen tehdy, když zastavuji na krátkou vzdálenost nebo nečekaně rychle. To potom pouze sešlápnu spojku a hned v zápětí brzdu a v klidu vyžazuji na neutrál, pokud myslím, že se bude zastavovat