Nejlépe, pokud člověk objeví v látce nějakou souvislost. Horší je to
s memorováním nějakých dat bez souvislostí. Jako třeba vyjmenovat
nějaké básníky, periodickou tabulku, letopočty apod. To mi nikdy nešlo.
Pak jsou vhodné nějaké mnemotechnické pomůcky, nebo by možná pomohlo
souvislosti si vytvořit uměle. Nějaký příběh. Například generace
buřičů:
Standa Neumann si koupil Kostku másla. Cestou domů potkal bezrukého Bezruče.
Ten o ruce přišel, když se popral s Fráňou, který ze rvačky vyvázl jen
s malým Šrámkem. „Dyk jsem ti říkal, že ho nemáš provokovat“,
říkal Standa Bezručovi. Bezruč si mu pak ještě stěžoval, že si nemůže
do účesu vtírat vlasový Gel od Františka Gellnera. Karel Toman se tomu
smál, stojíce opodál.
0 Nominace Nahlásit |
to není jednoduchá otázka. Jde o to, že způsobů učení je několik a
různým lidem vyhovují různé přístupy. Pak také záleží na tom,
o jaké učení jde. Někdo má fotografickou paměť, takže si často bez
problémů rozpomene, jak vypadala stránka, kde bylo konkrétní téma
popsané, někdo potřebuje mnemotechnické pomůcky, pro někoho dalšího je
příjemnější slyšet mluvené slovo. Třeba moje manželka s úspěchem
praktikovala metodu, že si látku (tím myslím ale i celé knihy) opakovaně
pročítala – třeba i pětkrát. Při každém dálším „průchodu“
v tom měla více jasno a také si víc pamatovala.
Dobré by bylo opatřit si nějakou literaturu k tématu – třeba Styly
učení od Jiřího Mareše
0 Nominace Nahlásit |
Těžko radit, když o tobě nic nevím. Nevím, jakou děláš školu,
jaký jsi, jaké máš zájmy, jaké předměty tě baví a se kterými máš
problémy. Vyhledej si třeba spolužáka, který je v daném předmětu dobrý
a uč se s ním.
Piš si látku, aspoň hlavní body.
Nahraj si látku a opakované si ji přehrávej.
a 100 + 1 dalších možností.
0
před 3009 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek