Akumulátor se nabije a pak vybije předepsaným proudem do minimálního napětí. Obě hodnoty jsou v typovém listu. Po dobu vybíjení se musí udržovat konstantní proud. Výsledná kapacita se pak spočítá jako součin proudu a času.
0 Nominace Nahlásit |
Vybíjím aku proudem desetiny kapacity, pak střední proud vynásobím časem. Vybíjení se samozřejmě musí ukončit při nejnižším ještě bezpečném napětí pro akumulátor, aby nedošlo k podvybití.
0
před 2030 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak jak píše Hlada.
Nicméně na obrázku je udělátko z Číny za 3 dolary.
Na displeji se střídavě ukazuje vybíjecí proud, okamžité napětí a spotřebovaná kapacita. Vybíjení se zastaví na nastaveném konečném napětí baterie.
O malinko dražší je podobné udělátko, s tím, že u něho si můžeš tlačítkem navolit i vybíjecí proud a nemusíš používat uvedený odpor.
Doporučuji pro kontrolu kapacity baterií AA a jiných. Zjistíte jak hanebně jsou předražené značkové baterie, které dnes stojí 30–40Kč kus!!!!!!!! Baterie od Lidla za 8 Kč má stejné parametry i při velkém vybíjecím proudu!!!!!!!!
0
před 2029 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nazývejte věci správným názvem a nebudete tápat. Otázka je správně
položena.
Akumulátor je akumulátor a baterie baterie. Je to pokaždé něco jiného.
Jo a kapacita se správně měří při vybíjení nikoliv nabíjení.
Nabíjení nemá 100% účinnost!!
Proč by otázka nedávala smysl, někdo říká akumulátor, jiný baterie. Pro odpověď je to jedno. Jsou zde daleko přiblblejší dotazy.
Akumulátor je akumulátor a velmi často to bývá baterie akumulátorových článků . Třeba akumulátor v automobilu je baterie 6 akumulátorových olověných článků. Třeba.