Kamarád otevřel restauraci,která už byla dříve v provozu ke konci
s nevalnou pověstí.Udělal ji nekuřáckou – a to je zřejmě kámen
úrazu – dříve se zde kouřilo.Dobře vaří – zatím zde všem
chutnalo,osobně se chodí ptát návštěvníků na spokojenost.Moc lidí sem
zatím ale nechodí.Má tam dětský koutek,letní zahrádku,dětské menu
z kvalitních surovin,denní menu,aktuální nabídku jídel –
např.čerstvé ryby,zvěřinu apod.Nepodává ale takové ty chuťovky
k pivu – utopence,nakládaný hermelín apod.,protože prý není
prodavač,ale kuchař!Ale má v nabídce mimo jiné grilovaná žebra,3 druhy
steaků,carpaccio,tatarák.
V okolí je ale velké množství dalších zavedených restaurací.
Poradíte? Děkuji za vaše nápady!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? mojitek, manon, hanulka11, orestez před 4448 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Váš kamarád bude třeba dobrý kuchař,leč o něco horší
obchodník.Uvažuje moc „kuchařsky“-to není nadávka,ale argument.Na jednu
stranu ho chápu,že nechce být prodavačem,ale musí si uvědomit,že má jen
to co každá 2. restaurace a tím pádem zapadá do davu…alespoň v očích
lidí.Jestlipak má nějakou „chuťovku k pivu“? Ne? Nemusí přeci ten
nakl.hermelín koupit,může ho přeci naložit sám,i utopence může
vytvořit.Ať se na mne nezlobí,ale carpacio umí „vytvořit“ a dát na
talíř i teprve 10 minut zaučená ukrajinka..Já bych za kvalitně
naloženým hermelínem jel světa kraj-a to alkohol skoro vůbec nepiju,klidně
bych si ho k tomu kafíčku a kole dal,no a co?A co takhle nějaké preclíky
k pivu nebo nějaké jeho trošku jiné vyhlášené topinky které dá jen tak
na stůl hostům kteří mají pár piv nebo něco.Náklady nula nula nic,ale
zaručeně chytne lidi. Ať si s těmi lidmi hezky pohraje,dá na stolek pár
jeho preclíků at ochutnají,vždyť je to hra.Málokde ,vlastně skoro nikde
jsem nezažil že by se o hosty takhle starali,a tam kde jsou milí a je vidět
že něco umí tam chodím pořád,jsem věrný a utrácím tam. Druhá
věc-nápoje.Kvalitní kafe a přirozeně kvalitně připravené to je bohužel
u nás nedostatkové zboží,nějaké dobře udělané drinky by to určitě
chtělo taky..to je prostě základ.Ale první
věc-reklama,reklama,reklama.Letáky ať roznesou spolehliví
lidé-poštačka by to hodila do kontejneru(zkušenost).Tohle téma je na xxx
stránek-to co jsem psal to je jen ve zkratce a je to samozřejmě dalo by se
říct individuální v každé lokalitě atd
Doplňuji:
S Hanulkou11 nejde nesouhlasit.Stačí zdravý selský rozum,v jednoduchosti
je úspěch..
Upravil/a: mojitek
9Kdo udělil odpovědi palec? led, terry, manon, elektrikář, johana 56, hanulka11, hanny 2, Damiana, Kamionacka09
před 4448 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Měl by se zaměřit na něco- co by bylo pro jeho restauraci typické a ne
mít v nabídce sto jídel …
Syn nedávno otevřel hospodu je na tahu -turistických a cyklistických
stezek – v sousedství je několik již zavedených restaurací -ale
s minutkami a specialitami.
On se zaměřil na jednoduchá a typická jídla krajová – lidé se hrnou ,
chtějí ochutnat a myslím, že se mu to daří a co víc hermelíny si
nakládá sám pikantní báječné chuti několik druhů a utopence jakbysmet.
Chlapi si dají rádi vždy pikantnůstku . A podat vše na pěkném nádobí
je důležité a jednoduše ale vtipně přizdobit . Přišel konkuren a divil
se cože se tu podává, že mu tak klesly tržby …by překvapen co lidi
láká .Zkrátka spousta lidí si raději dá lidovky než nějaké
předražené steaky a speciality-/s kdovíjakou zeleninovou oblohou -to už je
out-/ které se spíš tomu podobají jen názvem.
Dětský koutek nemá a děti tam sedí s rodiči a pochutnají si třeba na
lívancích se skořicí.
Myslím ,že v jednoduchosti je taky část úspěchu.Jen moje zkušenost.
0 Nominace Nahlásit |
Čo robí reštauáciu Reštauráciou?
Mojitek dobre povedal – reklama, dobrá kuchyňa, príjemné prostredie
To je základ.
Je ešte niečo dôležité: Nápady, inšpirácie, zmeny. Stále opakovanie
toho istého sortimentu človeka ubíja, chce niečo nové. Základný sortiment
+ Tématický týždeň – venovaný určitej konkrétnej oblasti, krajine,
surovine, spôsobu stravovania, detský týždeň.
Ak je priestor a možnosť „Čaj o 5“, detské hry a súťaže, počas
školských prázdnin pomôcť rodičom so stravovaním ich detí –
„prázdninové detské obedy“ prípadne spojené s programom.
Možnosti je veľa, ide o to či chcete vytvoriť jedáleň, reštauráciu –
veľkovýkrmňu, alebo Reštauráciu rodinného typu.
0 Nominace Nahlásit |
Mojitek mi mluví z duše. To bylo první, co mě napadlo,ještě než jsem
četla odpovědi.
Jen ještě doplním, že je dobrý i třeba dovoz jídel. Záleží ale na
místě, kde ta dotyná rest. je.
Ale stejně nejvíc záleží na reklamě.
Je prostě potřeba se přizpůsobit době.
To, že je někdo výborný kuchař neznamená, že se tím uživí.
0 Nominace Nahlásit |
Nedostatkem by mohlo být „studené“ či jinak nehostinné postředí – tvrdé židle, lavice bez opěrek…, přeplácaná nebo nijaká výzdoba interiéru… Host se musí cítit příjemně po všech stránkách – o dětském koutku jsme už mluvili – paradoxně může být kontraproduktivní, pokud se zaměřuji na gurmány. Dětský koutek má smysl tam, kde dělají palačinky, kuřecí maso, hotovky…
0 Nominace Nahlásit |
Chválím nekuřáckou restauraci. 🙂 Je vidět, že kamarád neuvažuje
zaostale. Je ale důležité, aby podnik správně vyprofiloval. Hodně
záleží na místě. Stačí pár metrů stranou a lidé jsou líní zajít
nebo se vrátit. Proto musí hodně vsadit na reklamu a také na nevšední
nabídku. To, co popisuješ by mne osobně neohromilo. To nabízí každý. Dnes
hodně frčí moderní vaření podle sezónních potravin, hned se bude lišit
od konkurence a také to evokuje zaručenou čerstvost. Vsadila bych na
slevomaty – jak píše Kohut57 (nejlépe v kooperaci s nějakým penzionem,
který nemá vlastní restauraci a je poblíž).
Mě třeba hodně chybí pestrá nabídka nelka. A nejsem sama. Dost známých
si stežuje, že je nebaví sedět u Coly nebo Mattonky či nealko piva.
Přitom není problém nakoupit pár Monin sirupů a míchat super skvělé
koktejly. Takový Bitter s citronem a sodou ocení každý, kdo má rád
Campari&Soda. A dalším nápadům se meze nekladou. Stojí to pár korun a
hosté déle posedí. Také na nealko vína lidé dnes dost „slyší“ a
restauratéři jsou nepřipravení. Chuťovky k pivu a vínu mohou být
i zajímavé domácí paštičky v lodičkách z listového těsta,
zmiňované preclíky, tyčinky s pršutem, různé pomazánky servírované
v malých mističkách, … Sýry – to je kapitola sama pro sebe, ty bych
rozhodně nevynechala.
Teď třeba v jedné restauraci v Mariánkách nabízejí houby na všechny
možné způsoby. Nakládané, „pečenáče“, smažené, v omeletě, ve
francouzkém koláči, s masem, na smetaně a v polévce. Předtím to byly
zase sladké dobroty z jahod a borůvek. Mají denně narváno. Také tam mají
jednoho pána, který každý den od čtrnácti do sedmnácti hodin hostům
zpříjemňuje návštěvu hezkou swingovou hudbou. Je tam i taneční parket a
hosté se dobře baví. Také stále nabízejí několik druhů čerstvých
koláčů, podávají Turka i Vídeň s pravou šlehačkou. Dětský koutek
nemají. Ten bych také vypustila, protože je spíš pro zlost a naopak
obtěžuje a odrazuje zákazníky, kteří si chtějí posedět a pobavit se a
ne pobývat v „mateřské škole“.
Pak bych ještě kamarádovi poradila, aby oslovil některou z redakcí
kulinářských časopisů. Apetit, Gurmet nebo Food mají pravidelné rubriky,
ve kterých představují restaurace, které jsou něčím zajímavé a
výjimečné.
Doplňuji:
Oprava: – nealka – , – francouzském – .
Upravil/a: Damiana
0 Nominace Nahlásit |
Kde je velká konkurence pomůžou slevomaty na internetu. Také propojení s dalšími službami. S hoteliéry, firmami, pořádání akcí. Je to těžké, Češi se chodí hlavně hodně a levně najíst. Záleží, kde to je.
0 Nominace Nahlásit |
Pozvi si Pohlreicha.
3Kdo udělil odpovědi palec? manon, elektrikář, hanny 2
před 4448 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Udělat nějakou zásadní akci. Např. 2obědy + 1 zdarma, ke každé večeři pití zdarma nebo něco tskového. Lidi takovéto akce kdy je něco zdarma přilákají.
3Kdo udělil odpovědi palec? manon, hanny 2, Kamionacka09
před 4448 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je několik způsobů.
1,Roznést letáky.
2,Udělat nějakej web tý restourace.
3,Třeba doporučit všem přátelům a říct ať to pošlou dál.
Víc mě nenapadá.
0 Nominace Nahlásit |
přihlašte se do Ano, šéfe! to zvýší návštěvnost okamžitě… a
pokud ještě dostane hvězdu…
A pokud je opravdu dobrý podnik s vynikajícím jídlem, tak si stálou
klientelu najde, ale nejde všechno přes noc… ono když konkurence
je velká…
Ono píšete že je to restaurace, takže nechápu proč by měl v restauraci podávat chuťovky k pivu… na to ať si jdou do hospody!
0 Nominace Nahlásit |
Na to jsou dvě odpovědi.
Zlikvidovat konkurenci ( koupí,vypálením )
Nebo se věnovat jiné výdělečné činnosti.
0 Nominace Nahlásit |
Před lety mnělo velký úspěch vaření kynutých ovocných knedlíků. Pokud jim došly čerstvě připravené používali zmrazené a také různá těsta .Pařené, tvarohové. kynuté, bramborové . Strouhaný tvaroh, přepuštěné máslo. Cukr, a pravá šlehačka Jahodové, meruňkové a borůvkové knedle .Nebyly ani špatné z jablkem.Palačinky a štěpánské amolety. Po všech těch zeleninových oblohách to bylo osvěžující.
Před lety mnělo velký úspěch vaření kynutých ovocných knedlíků. Pokud jim došly čerstvě připravené používali zmrazené a také různá těsta .Pařené, tvarohové. kynuté, bramborové . Strouhaný tvaroh, přepuštěné máslo. Cukr, a pravá šlehačka Jahodové, meruňkové a borůvkové knedle .Nebyly ani špatné z jablkem.Palačinky a štěpánské amolety. Po všech těch zeleninových oblohách to bylo osvěžující.
jenom malé doplnění- těm slevomatům ať se zdaleka vyhne-profit z toho je nula nula,jen ničí dobré jméno podniku a ti „zákazníci“ kteří si nakoupili vouchery se tam stejně nikdy nevrátí,ti půjdou tam kde je momentálně „sleva“ a klidně jedou přes půl republiky,pro hodně lidí je to jen taková zábava,a dalo by se říci nemoc.Na tom vydělává-(mimochodem a dost)- jen a jen ten slevový portál.PS : pokud Z.Pohlreich v pořadu-Ano,šé…setře nějakou restauraci,tak to tam můžou rovnou zavřít.Ale dobře jim tak,dneska si otevře podnik kdejakej zbohatlík kterej o gastronomii nemá ani páru.A naopak-samolepky s hvězdou/hvězdama zvednou tržby dost rapidně.
Mnohé podniky by bez slevomatů krizi nepřežily, znám to z oblastí velké konkurence v penzionech a hotelích . Navíc vejdou ve známost, třeba i bez zisku, ale to se musí. To zlikviduje konkurenci i lepší, bohužel. V restauraci záleží, kde to je, všude jsou jiné podmínky, jiné rady pro různá místa i protichůdné, neplatí šablona. Pro mojitek; dobré jméno nezničíš, tam, kde není, jak píše tazatel.
krize: to je taková fráze pro omluvu něčeho úplně jiného.Je toho tady prostě až moc a všichni nabízí vesměs to samé,to je ten problém.Lidi nechodí míň na pivo nebo na kafe nebo na jídlo,to je nesmysl.A samozřejmě že v každé lokalitě jsou jiné podmínky.Znám plno restaurací které jsou zcela mimo hlavní trasu,prostě v zapadlých částech..ale jídlo mají dobré,obsluha ok,ceny nejsou přemrštěné.Ze začátku po otevíračce lidi nebyli,ale teď je problém místo sehnat-a to bez nějakých šílených slevomatů…Prostě cenama nelze bojovat,to je sebevražedný boj který nikdo nevyhraje.A že „lidi nemaj peníze“ to je prostě blbost. Lidi se musí chytnout jinak než na jídlo za téměř nákupní cenu,o tom ta gastronomie není.Dobrá obsluha,dobré a nepředražené jídlo,pár nápadu navíc než má konkurence a reklama,to je úspěch.
Drap | 1698 | |
annas | 1347 | |
Kepler | 1091 | |
hanulka11 | 984 | |
marci1 | 915 | |
iceT | 627 | |
da ny | 601 | |
zjentek | 570 | |
quentos | 538 | |
briketka10 | 493 |
Vaření a recepty |
Restaurace |
Nápoje |
Vegetariáni |
Ostatní jídlo a vaření |