Avatar uživatele
AJICEK

Jak zvyšit výkon auta?myslím doma svépomoci.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4119 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Děda Louda

Vyměň motor za výkonnější.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ponovotny

zvyšování výkonu je vždy na úkor životnosti a účinné zvyšování výkonu spočívá buď v načipování nebo potom v úpravách uvnitř motoru, z čehož si nic pravděpodobně málokdo může udělat doma. Pokud přesto toužíte investovat do toho, aby to jezdilo lépe, dají se koupit přípravky na zvýšení oktanového čísla benzínu a když tyto aditiva používáte, tak to trošku lépe jede a uvádí se, že to i čistí motor

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
klob1

Ahoj,záleží jaké auto máš?a jestli máš i k tomu pak dobré brzdy.a hlavně rozum v hlavě.,Neza­pomeň,že je to zbraň,která umí zabíjet,resp ty lidi co to pak řídí.Já jsem to dokázal a nejen toto mám i dost jiných výmyslů,které pomáhají..,ale to své autíčko znám do posledního šroubečku a vím,že brzdy jsou na tom ve výtečném stavu také umím včas dát nohu dolů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

přidej tam turbo. Otázka je co to máš za auto aby se to vůbec vyplatilo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Nalij do něj kvalitnější benzín, to docela zabírá a je to nejrychlejší řešení 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
cochee

klob1: pokud by auto jakožto zbraň zabíjelo jen ty lidi, co to řídí, tak by bylo všechno v nejlepším pořádku a takovéto okolnosti bych schvaloval všemi deseti. Jenže ono v naprosté většině případů zabije lidi, co jsou v tom úplně nevinně, to je ten problém.

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ponovotny

Osobně problém vidím v tom, že většina řidičů neumí vozidlo ovládat v „krizových“ situacích. Na druhou stranu je pravda, že pokud by ho všichni zvládali, tak by se hned objevila skupina, která by chtěla posunout běžnou jízdu někam blíže směrem k závodům. Myslím si ale že ve většině případů havárií jde na prvním místě o nedostatečném se věnování řízení a tedy je svým způsobem na místě hovořit o tom, že motorové vozidlo je svými schopnostmi zabíjet na úrovni zbraní a proto je bláhové ho podceňovat. Určitě máte pravdu, že část účastníků nehod k tomu přijde jako slepý k houslím, ale to v podstatě výrok potvrzuje.

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cochee

ponovotny: pokud je motor dobře seřízen na doporučené oktanové číslo benzínu, pak použití benzínu s vyšším oktanovým číslem NEzvýší výkon ani o chlup – jediným efektem jsou vyhozené peníze za dražší benzín. Aditiva pro zvýšení oktanového čísla navíc nejsou tatáž aditiva, která napomáhají čištění motoru.

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ponovotny

motory jsou nastaveny na nějaké oktanové číslo a vyšší. To znamená, že při višším oktanovém čísle samozřejmě výkon stoupne. Je ale pravda, že bez současného upravení otevírání ventilů, jde o nárůst nepatrný. Každopádně při využití vyššího výkonu ke snížení spotřeby, je pozorovatelný.
Netvrdím, že jsou i čistě přípravky na čištění motoru, jen tvrdím, že na přípravcích na zvýšení oktanového čísla jsem četl i o čištění. Neumím ale vůbec posoudit jak až dalece je samotné čištění úplnou blbostí, neboť jsem zatím ani neslyšel o nějakém zanešeném nebo uvnitř nečistém motoru a pouze hovořím o tom co uvádí výrobce na obalu.

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cochee

Seřízení ventilů na doporučené okt. číslo = neupravování otevírání ventilů pro okt. číslo vyšší. Opakuji: výkon

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cochee

NESTOUPNE ANI O CHLUP. Vyšší oktanové číslo znamená vyšší odolnost proti detonacím neboli samozápalům, NE zvýšení výhřevnosti paliva, což by byla podmínka pro zvednutí výkonu motoru. Bohužel trváš na klasickém motoristickém bludu, který je takřka nevymýtitelný.

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ponovotny

když tedy podle tebe nestoupne výkon tak mi vysvětli proč se do závodních aut používají vysokooktanové benzíny.

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cochee

Jenže tenhle jev nefunguje dvojsměrně. Závodní auto mívá upraven (zvýšen) kompresní poměr a k tomu ten vysokooktan nutně potřebuje, nížeoktanový benzin by ve válcích detonoval čili samozapaloval se dříve, než přijde ke slovu svíčka. Ale v normálním motoru, kterému stačí BA95, se vylepšení antidetonačních vlastností paliva nijak neprojeví, když motor nedetonuje už ani s tou BA95kou. http://www.au­toznalosti.cz/in­dex.php/palivo-olej-tekutiny/46-oktanove-cislo.html – viz 4. odstavec, poslední věta.

před 4118 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ponovotny

díky, fakt jsem žil v dezinformaci a to snížení spotřeby jsem dosáhl vírou v to, že benzín s vyšším oktanovým číslem je jaksi plnotučnější ;)

před 4118 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cochee

Seřízení ventilů na doporučené okt. číslo = neupravování otevírání ventilů pro okt. číslo vyšší. Opakuji: výkon

před 4119 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek