Koupil jsem si baterii Banner 44Ah (vápníková) a dočetl jsem se že při správném dobíjení baterie alternátorem musí být v síti při nastartovaném vozidle napětí 13,8V – 14,3V pro 12V akumulátor,a přes 14,6V pro 12V celovápníkové baterie,ale já mám 13,8–14,3V.To opravdu ty tři desetiny voltu hrajou roli?A jak to udělat aby alternátor dával těch minimálně 14,6V?Jinak se údajně výrazně sníží životnost baterie…I když vlastně nevím jestli je ta baterie celovápníková,píšou že je absolutně bezúdržbová díky moderní technologii na bázi čistého vápníku.Je to Banner Starting Bull 544 09, 44Ah, 12V, 360A
Zajímavá 0 před 3055 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud alternátor nabíjí 13,8–14,3, tak je to v pořádku. Takže
neřešit.
Pokud bych to opravdu chtěl řešit, tak vyhodit z toho alternátoru
regulátor napětí a najít si na internetu schéma a postavit si vlastní,
který bude dodávat požadované napětí. Jinak nelze.
Jen pro info, regulátor napětí je součástka alternánátoru, která
reguluje vstupní napětí na uhlíky tak, aby v závislosti na jakýchkoliv
otáčkách motoru (alternátoru) bylo výstupní napětí ± stejné. To je
těch 13,8–14,3V. Pokud by se tato součástka vynechala, tak na volnoběh by
bylo napětí třeba 15V, při 2500ot/min by bylo 40V a při 6000ot/min by bylo
třeba 120V. Následky toho si každý domyslí sám…
0 Nominace Nahlásit |
Prdlajs, mosoji.
Mám palubní napětí těch 14,6 a mám to normálně regulováno z altíku. Zvednuté napětí je u mého modelu auta oficiální update od Forda od určitého model. roku. Podle vyjádření Forda proto, že se od té doby začla standardně dodávat PbCa baterie. Při výměně starého akumulátoru za nový PbCa měly autoriz. servisy doporučit provedení seřízení palub. napětí, právě z toho důvodu. Pro tazatele: nic se nesníží, jen ji nenabiješ úplně. Poptej se v servisu, kolik by to seřízení stálo, jestli se to oplatí za ty prachy, ale myslím si, že ne.
0 Nominace Nahlásit |
Šupni ji do auta a nelam si s tím hlavu. Dobrá baterie vydrží 8 let
nebo 2–3 roky. Obojí je správně.
S tím nic nenaděláš !
Ví tady někdo co je to celovápníková baterie ? Jenom marketinkové keci.
Prostě je to olověný akumulátor ať se to jmenuje jak chce.
Již jsem to tady psal. Napěťový regulátor v alternátoru udržuje palubní
napětí pod plynovacím napětí baterie. Protože není žádoucí aby baterie
za provozu plynovala!!! Plynovací napětí u olověné baterie !! je
2,45 V na článek to jest 14,7 V u 12 V baterie.
Okamžik kdy baterie začíná plynovat se považuje za plně nabitou
baterii.
Jestliže je udržované napětí nižší je také baterie za provozu méně
nabitá, což je ale normální a je to všech aut. Z bezpečnostních důvodů
a kvůli nepřesnosti napěťové regulace je napětí udržováno několik
desetin V pod tím plynovacím napětí. Zcela normální a běžné.
Životnost baterie toto ovlivňuje nejméně. Horší by bylo přebíjení a
plynování, které by nastalo pokud by jsi to napětí zvýšil na těch
14,6 V, protože přesnost tvé regulace neudrží napětí na této
hranici.
Také tvůj multimetr zcela určitě není kalibrovaný a hodnoty jsou
nepřesné.
Těch 14,6 V je nastavené u dražších aut, kde nabíjení a regulaci napětí řídí palubní počítač, nikoliv nějaká regulace v alternátoru. Zvýší se tím ( podle mně nepodstatně) nabití baterky za provozu. Takováto kontrola palubním počítačem většinou ani nedovolí použítí baterie o jiné kapacitě.
Baterii silně škodí přebíjení (plynování) a stav hlubokého vybití. Což zcela určitě u tvého auta po vložení baterie nenastane.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
cochee " A já píši něco jiného. Mluvím pouze o stavu nabití za provozu. Nicméně chemie je chemie a ani autorizované servisy to nezmění. Jak píšeš sám, ta blbina, která vůbec nedává nějaký užitek něco stojí že ? To servisy rády.
Najdi mně něco o tom slavném celovápníku.
Já jsem o nějakém celovápníku nepsal ani písmenko. Psal jsem o PbCa. A „Prdlajs“ směřovalo k řízení regulace palubním počítačem.