Mají stejné problémy vrtulníky Policie České republiky, Armády České republiky ?
Které složky Integrovaného záchranného systému také používají vrtulníky ?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4463 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
O tom nepochybuj. Sloužil jsem na vojně u letectva a mnohokrát bylo
zrušené naplánované létání kvůli počasí, hlavně kvůli mlze a
viditelnosti.
Těžko lze přistávat třeba v mlze na nezabezpečenou plochu do terénu,
když nic nevidíš. To platí i pro letiště když nejsou vidět poziční
světla na přistávací dráze.
Navíc u armády platí v mírové době přísnější pravidla pro
létání.
Doplňuji:
Něco jiného je létat podle přístrojů a přistávat na nezabezpečenou
plochu bez viditelnosti. I pro to létání platí nějké minimální výšky.
A na silný vítr nepomůžou žádné přístroje, zejména při přistání.
Nezapomeňtze že záchranářský vrtulník přistává kdekoliv bez
lokálního zabezpečení. Ono na letišti je to trochu jiné.
Upravil/a: mosoj
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A1_z%C3%A1chrann%C3%A1_slu%C5%BEba_v_%C4%8Cesku
0 Nominace Nahlásit |
V ČR provozuje leteckou záchranou službu buď pár komerčních společností anebo PČR, všichni (alespoň co vím) létají s EC 135 (letěl jsem v tom a je to docela fajn vrtulník, relativně moderní koncepce). Jinak PČR v současnosti ještě používá BELL 412, flotila EC je ale rozsáhlejší a v tuto chvíli i modernější než současné verze 412tek. V tuto chvíli má letka PČR modernější letovou flotilu než AČR – tedy alespoň pokud jde o vrtulníky.
Co se letuschopnosti týče.. Ona snaha vzlétnout je tu vždy protože piloti potřebují určitý počet letových hodin za rok na udržení komerční licence. Pokud to nenalétají v práci, tak si to musí nalétat na své náklady (letová hodina cca 3,5k). Takže se čas od času stane, že vrtulník za nepříznivého počasí sice vyrazí ale vrátí se, protože to opravdu nejde (ale pilot si může připsat nějakou tu hodinu).
Jinak vybavení je na takové úrovni, že se dá lítat i IFR (tzn. bez viditelnosti na zem). Takže jde spíš o povětrnostní podmínky než vizuální (ve všech vrtulnících musí být VOR, NDB, dokonce i ILS (tak říká předpis), některé mají i vybavení pro noční vidění).
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4463 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Michale ten vrtulník může lete´t ale nikdo si nevezme na triko,že
spadne,přece jen je to dost drahá věc,pokud tedy nemyslíš ten na dálkové
ovládání:-)
Jinak vyrtulníky AČR,PČR a HZS nebo LZS nejsou stejné.zaprvé bývají jiné
typy a jiná konstrukce.Samozřejmě že pro záchranu člověka můžeš
použít i např bitevní Mi-24 ale se záchranářským asi těžko po někom
budeš pálit rakety.
Jinak kdybys s tím někdy letěl tak bys veděl jak je težké přistát na
louce v bočním větru 60km/h a ještě za tmy.To že má reflektor to ti moc
nepomůže.
k tomu IZS: vrtulníky mají hasiči,policie,záchranná služba,armáda a dokonce i někteří měš´táci.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4463 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
dokud měla záchranku armáda,bylo létání bez problémů v kteroukoliv dobu a za jakéhokoliv počasí.Pro soukromé firmy ale platí jiné předpisy.
0
před 4463 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek