Avatar uživatele
plebs

Jaké výhody bude mít zrušení známkování ve škole?

Ministerstvo navrhuje zrušit známkování možná časem i vysvědčení což jsou podle mého dobré návrhy možná okopírovat ještě Polsko tam nebudou domácí úkoly.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? zjentek před 302 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Předpokládám, že se tím více přiblížíme průměru EU. I když úroveň našeho školství podstatně proti minulosti klesla, tak stále jsme nad průměrem EU. Neni přece v pořádku aby stát, který se stává pouze montovnou a produkuje levnou pracovní sílu měl větší vědomosti než ty státy vyspělé. Osobně bych zachoval známky a můžeme k tomu přidat osobní ohodnocení. Vypracovat textové hodnocení je poměrně složité a zabere kantorům hodně času. Přitom pokud si někdo přečte osobní hodnocení, vidí ho jistým způsobem, ovšem jiný to samé hodnocení vidí jinak. I známky z různých škol mají odlišnou hodnotu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Žádné výhody v tom nevidím, Známkování je od nepaměti určitý přehled o znalostech žáků a vysvědčení je hmatatelný doklad, který to dokazuje. Úroveň školního vzdělávání u nás upadá a tak rušení domácích úkolů nedává smysl. Je to dobrá příležitost k opakování látky a určitý důkaz, že žák látku ovládá.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Slovní hodnocení, nebo abeceda ( funguje léta, viz. Pepa25) , má jedinou „výhodu“.
Upozorní na nedostatky, může vyzdvihnout klady.
A ty generace, co „nic nevydrží“, ze všeho se kácí a pěstují si (i za přispění rodičů) deprese,
se nebudou tolik „kácet a traumatizovat“.
Je to určitá forma „zpracovávání a oblbování“, „posilování sebevědomí.
Snížení nároků, požadavků, ústupek.....

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

To mě zajímá. Kde najdu ten návrh ministerstva na plánované zrušení vysvědčení?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Tak jistě známkování je bezesporu diskriminací napříč inteligencí přičemž diskriminace jak víme je zcela nepřípustná nejen napříč rasou a proto i zde je třeba dostát změny v duchu rovných práv a spravedlnosti pro všechny.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

No nwm, ale tohle se mi zdá i na naše zhovadilé dementy (plné Prafdy a Lázky včetně ekoselené sfóbody a demográcie) trochu moc kách. A protože jako vždy nepřikládáš žádné odkazy, považuji to za „produkt tvé hlavy“. Tím nechci říci, že by mne podobná blbost v budoucnu od našich pětidemoličních hovádek ZASKOČILA, ale víš jak. Doufám v nejlepší, připravuji se na nejhorší. 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Zrušení známkování v škole může přinést řadu výhod:

  1. Přechod na individuální hodnocení: V současném systému, kde se hodnotí znalosti a dovednosti prostřednictvím známek, může být obtížné odhadnout skutečný pokrok studenta. Pokud však dojde ke změně tohoto systému, bude možné hodnotit studenta na základě jeho individuálních potřeb a schopností.
  2. Menší tlak na studenty: Hodnocení pomocí známek může vést k výraznému stresu a úzkosti u studentů, což může negativně ovlivnit jejich výkonnost. Zrušení známkování by tak mohlo tuto situaci výrazně zlepšit.
  3. Výztva k samostatnému učení: Známky mohou u studentů vyvolávat pocit nutnosti úspěchu za každou cenu, a to často vede k memorování informací, nikoli k hlubokému porozumění a samostatnému učení. Bez známkového systému by studenti mohli být motivováni k tomu, aby se učili efektivněji a zároveň se cítili svobodněji v procesu učení.
  4. Rozvoj soft skills: Někdy se zdá, že tradiční školní systémy se více zaměřují na akademické výsledky než na rozvoj životních dovednosti jako je týmová práce, kritické myšlení, řešení problémů atd. Bez tlaku na hodnocení jednotlivých předmětů by se školy mohly soustředit více na rozvoj těchto klíčových dovednosti.
  5. Individualizace vzdělávání: Bez známek by mohlo dojít k tomu, že učitelé by věnovali více času individualizovanému vzdělávání a podpoře každého studenta podle jeho schopností a potřeb.

Samozřejmě, takovýto systém by vyžadoval řadu změn nejen ze strany škol a učitelů, ale i od rodičů a studentů samotných, aby mohl být efektivní a prospěšný pro všechny zúčastněné.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Fyzik

Zrušení známkování znamená zároveň zrušení neustálého testování, zkoušení, vyvolávání. Chce to přepnout v hlavě, že vzdělání není o tom naučit se na písemku Johanku z Arku nebo české prezidenty popořadě a pak to přenést na papír stejně dobře jako ostatní spolužáci.

Česká škola věnuje obrovské úsilí a spoustu času včetně času rodičů po večerech k dosažení cílů, o kterých všichni víme, že jsou k ničemu. Přitom celý národ říká, že si ze základky nic nepamatuje, jen čtení, psaní a počítání po trojčlenku. Za mě osobně, to, co mě živí a baví (programování), jsem se stejně naučil sám.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pepa25

Žádné rušení známkování se nenavrhuje: slovní hodnocení je možné už desetiletí, a to o rušení vysvědčení je už úplný blábol a pro hodnocení informace z Polska je potřeba znát tamní školní realitu.
Jako tak často u vašich „otázek“ není na co odpovídat …

Avatar uživatele
plebs

Podle mého odhadu jsou to dobré návrhy, tak žák není vystresován a do školy se těší a při chybném známkování může od některých rodičů být ohrožen nebo přijít k úrazu.
Na př. sousedi mají syna druháka přijde ze školy sedne k počítači a začne pařit Word of Tanks a pod., kolem osmé večer je již tak unaven, že na učení nebo domácí úkol není ani pomyšlení.

Avatar uživatele
Pepa25

plebs: takže opět bláboly … Mimochodem to naznačené mlácení dětí za špatné známky je něco jiného, kde se opravdu připravuje zákaz. Konečně.

Nový příspěvek