Každý vagón jakéhokoliv parního vlaku měl svoje dynamo (případně alternátor) poháněné od otáčející se nápravy + akumulátory. Aspoň jsem toto řešení sám viděl.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 3011 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak píše Kepler. Každý vagon má vlastní elektrické hospodářství, zdroj energie a akumulátor. Dodnes.
0 Nominace Nahlásit |
Musím potvrdit odpověď Keplera.
http://img7.rajce.idnes.cz/d0703/12/12636/12636350_d10a4f76f28e12de44a676b1d53de9a2/images/dynamo.jpg?ver=0
http://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/podvozky/podv_pensylvansky_stary.jpg
0 Nominace Nahlásit |
Každý vůz měl dynamo a baterie. Pouze lokomotivy obvykle baterie neměly, pokud vlak stál, elektřinu dodávalo dynamo, které bylo poháněno parní turbínou a bylo tedy nezávislé na pohybu stroje.
Na obrázku je turbogenerátor lokomotivy pěkně vidět, je to ten černý bazmek v horní přední části stroje (to je jenom ilustrační snímek, Orient Expres tahle mašina netahala).
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek