Avatar uživatele
Brozma

Je možné, aby vlak ČD při vytlakování brzd nebrzdil?

Zdarec lidi, chtěl bych si jen tady něco ověřit. Když jsem jednou na nádraží čekal na vlak, tak mě zajímalo kdyby z brzdného systému vlaku ČD unikl vzduch že by brzdy nefungovaly a vlak nebrzdil. Od jednoho technika který byl v tu dobu na nádraží jsem se dozvěděl že by se vlaku brzdy zajistili a zastavili ho, ale mám pocit že to byl lajk a nevěděl co říká. Myslíte si že měl pravdu nebo se mýlil?
Díky předem za odpovědi
Doplňuji:
Byl bych rád kdybyste mi vysvětlili jak ten systém brzd funguje

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? petka před 4233 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Mc Merkurion

Odpoveď byla označena jako užitečná

tlak drží brzdy odbržděné,když unikne,brzda se sevře=zabrzdí
Doplňuji:
…měl pravdu

Upravil/a: Mc Merkurion

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Pájo Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Když zatáhneš záchrannou brzdu, tak vlastně vytáhneš jako by špunt z brzdového potrubí a vypustíš ho, tím se brzdy sevřou a zastaví.
Měl pravdu. Pokud není vzduch, je zabržděno, pokud je, odbrzdí se.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Emefej

Je to normální funkce vlakové podtlakové brzdy, když se přetrhne vlak, tak se zabrzdí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

je to přesně naopak narozdíl od Tatry. Vlak pokud nemá vzduch zabrzdí.Nákladní auta pokud vzduch nemají nezabrzdí.
Doplňuji:
lukáši, blbost to není,tatry a vejdy to tak mají. tedy aspon do jedničkový 815 to tak bylo,nevím jak u nových tater ale dříve to tak bylo. Nemusíš mě tohle učit na,tatrách jezdím víc jak 22 let takže vím co se stane pokud ti ujde vzduch.

Upravil/a: honza19hk

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Jezdil jsem jeden čas s ROMANEM ( rumunská licence Mannu) a ten to měl také tak. Pokud nebyl natlakovaný vzduchový systém nikdo s ním neodjel. Pokud se nepodařilo nastartovat motor a auto se chtělo odtáhnout muselo se pod vůz a pořádným kladivem odbrzdit !!! Zřejmě nějaký dvojčinný píst.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
motlajs

Na lokomotivě jsou dvě brzdy:

  • jedná přímá – zatáhneš, tlak do brzd a brzdí jenom lokomotiva. To se samozřejmě nepoužívá, když lokomotiva táhne vlak
  • jedna nepřímá, jak už jinde popisují: strojvůdce zatáhne a cestující slyší unikající vzduch z potrubí

Když se mění lokomotiva na soupravě, tak relevantní zdržení je proto, aby lokomotiva natlakovala brzdu skrz vlak a strojvedoucí pak zkusil jestli nepřímá brzda funguje.

Slyšel jsem i zkazky, že někdy se vlak přetrhl, ale výkonný kompresor to stačil vhánět tlak do potrubí, takže chvíli trvalo, než to zjistili a než se skutečně vlak zabrdil.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

Je to z bezpečnostních důvodů tak jak ten pán říkal…bez tlaku se to nerozjede.

honza19hk: tak to je nesmysl, žádný náklaďák se bez vzduchu nerozjede, je zabržděn !! a pokud ano, chtěl bych vědět který.
Doplňuji:
tady máš něco k těm vlakovým brzdám, podle toho se připravíš i na zkoušky strojvedoucího…

honza19hk: tak já nevím. já asi půjdu vrátit učitelský profesák protože konstrukci evidentně učím blbě, že. Stará v3s snad i měla obrácený brzdový systém, bylo jich více typů. Ale dávat zrovna tuhle jedinou jinou v3s jako příklad za všechny náklaďáky, to je docela úlet. To by si tazatel mohl myslet, že to je běžné. Dneska totiž pokud řekneš v autoškole u zkoušek, že vzduchotlaké brzdy u náklaďáku jsou bez tlaku odbržděné, tak letíš.

Upravil/a: lukas.zmizik

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Pojem vytlakování je co …?

Jakýkoliv vlak když nebude mít žádný tlak vzduchu v brzdovém potrubí brzdit nebude.

Tlak vzduchu v hlavním průběžném potrubí musí být napřed 5 bar-ů.Jeho snižováním vlak průběžně brzdí.

Pokud to kompresory na lokomotivě vůbec nenafoukají tak to nebrzí …ale neřekla bych,že vůbec …

To je na delší debatu – jaký vlak,kolik vozů,jaký spád,jaké lokomotiva
Doplňuji:
Aby to tedy vůbec nebrzdilo -musel by naráz selhat kompresor na lokomotivě a zmizet ve všech vozidlech soupravy naráz všechen vzduch – což jaksi během sekundy je nemožné.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
shadow vj

no no moc to nechápu

Honza19hk a lukas.zmizik: nehádejte se jak špačci. Tohle je dotaz a ne diskuzní fórum!!!!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jmhad

Na každém železničním voze,který má brzdy je toto základní zařízení : vzduchové potrubí, pomocný vzduchový válec,brzdící válec,rozvaděč a pochopitelně soustava brzdových táhel a zdrže. Na mašince je hlavní brzdový válec s tlakem 8 atm.Z něho se plní potrubí a pomocný válec na vozech tlakem 5 atm. To má za úkol „rozváděč“ Když nemá v pomocném válci 5 atm – pouští do něho vzduch z potrubí. Ale – když v potrubí klesne tlak pod 5 atm,začne rozváděč pouštět tlak z pomocného válce do brzdového a vláček začne brzdit.Dříve,zej­ména u parních mašinek,které měly nižší výkon kompresoru,mohlo dojít u nešikovného fíry k tomu,že při opakovaném častém brzdění zůstal bez vzduchu a pak brzdil podrážkama

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jirka P.

Pokud by to byl skutečně vlak (ne posun) a nikdo by nic nezanedbal (hlavně zkoušku brzdy před vyjetím vlaku), tak by po úniku vzduchu z brzdového potrubí skutečně zastavil. V jiných případech tomu tak není (právě například při posunu, kdy vozy jedou samostatně nebo spojeny s lokomotivou bez zapojení na průběžnou brzdu). Rozhodně to není tak, že by tlak vzduchu držel brzdu odbrzděnou (jak píše Mc Merkurion). Po čase i takto zabrzděný vagon ztrátou vzduchu netěsnostmi atp. odbrzdí. Je tedy nutné při odstavení, nebo třeba roztržení vlaku na trati, použít ještě ruční brzdu (která funguje čistě mechanicky) a zarážky.

Celý systém sestává z brzdového potrubí, řídícího a pomocného vzduchojemu. Když má vlak odjet, lokomotiva natlakuje brzdové potrubí, a rozvaděč na voze tento tlak pustí i do řídícího a pomocného vzduchojemu. Tím je brzda připravena k brzdění.

Když chce strojvůdce zabrzdit (anebo se vlak přetrhne), sníží tlak v brzdovém potrubí. Rozvaděč na voze vyhodnotí rozdíl tlaku mezi potrubím a řídícím vzduchojemem (který byl natlakován před jízdou) a pustí vzduch z pomocných vzduchojemů do brzdových válců, a vagon zabrzdí. Pokud strojvůdce odbrzdí, tak tím zase všechno natlakuje (jako před odjezdem).

Co se stane, když strojvůdce nebo posunovač zanedbá péči o brzdu si prohlídněte tady:
http://www.you­tube.com/watch?v=08D7Uf­sQsok
http://www.ge­ocaching.com/se­ek/cache_deta­ils.aspx?guid=3e­e1d8c5-985b-4095-a135-2e6632e9e86e

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mc Merkurion

tagy je to poměrně dobře popsaný:http://www.va­gony.cz/pojez­dy/brzda/brzda­.html

před 4232 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Brozma

mno neřekl bych. Nemohu tam najít popis co se stane když strojvedoucí zatáhne za páku brzdy.

před 4230 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek