Je možné že starší spalovací motory mohly jet i na domácí pálenku, jak je možné vidět v uměleckých dílech?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz před 1580 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Na samotný alkohol by byl sice trochu problém, ale jako naředěné palivo líhem mohlo jet bez problémů a pálenka nemusela být ani domácí.
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas, aliendrone
před 1580 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Protože nemusely splňovat doslova DEMENTNÍ emisní limity. Požadavky Zločunie na emise už dávno překročily jakokoliv rozumnou míru a dnes už ani ti největší upřímní fandové ochrany životnho prostředí to nezpochybňují.
Úplně jiná situace je u „profesionálních ochránců“ – příspěvkových/neziskových organizací živených ze státních či eurodotací, ergo z NAŠICH daní. Všechna tato ekozelená prasata z toho velmi slušně a velmi lehce vegetují na náš účet, tak proto jim to nevadí.
Víš, že kdysi ing. Rudolf Diesel vymyslel vznětový motor jako konkurenci zážehovým jen z jediného důvodu? A tím bylo dopřát lidem provozně laciný spalovací motor na laciná a snadno dostupná paliva? Máš snad pocit, že si DNES někdo koupí (pro sebe, ne na firmu) osobák s dieselem? Nafťáky (nové osobáky) jsou dnes prakticky NEPRODEJNÉ s ohledem na nezbytné provozní náklady. (filtry pev. částic, common rail, nutnost k naftě přikupovat syntetické chcanky atd. atd.)
Požadavky na emise spalovacích motorů jsou bez velkého přehánění dnes již tak nesmyslné, jako kdybys chtěl po diabolce vystřelené vzduchovkou, aby v cíli měla účinek 75mm dělostřeleckého granátu. :( Proto se dnes do aut cpou nesmysly (které NIC nvydrží) jako start-stop systém, AGM baterie [cca 3×-6× dražší, než normální olověný akumulátor, který vydržel i 10 let (pokud ses o něj staral), zatímco AGMka max 3 roky, v naprosté většině jsou zralé na výměnu již po 2 letech)!
Je to společný tlak ekozelených prasat a výrobců, oběma to zajišťuje příjem na účet zákazníka/daňového poplatníka, nic záhadného v tom není. ;) :D :D
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas, Drap
před 1580 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to možné. Například motor Fordu T byl konstruován tak, aby mohl jezdit kromě benzínu i na líh, který si farmáři sami vypálí.
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas, Arne1
před 1580 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Proč starší? Naopak teď se do benzínu přidává etanol resp,. existuje i E85, kde je etanolu 85%. Je totiž přesně obráceně než píše aliendrone: etanol se propaguje z ekologických důvodů
Upravil/a: Pepa25
2Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas
před 1580 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Proč by ne ? Můžeš to s nějakým benzíňákem zkusit. Najdi čerpačku kde prodávají Etanol E85 , načerpej a jeď. U některých motorů je doporučené to netrápit moc velkou koncentrací lihu (přece jen to chce menší úpravy), ale třebas 1:2 nebo 1:1 s benzínem.
0
před 1572 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Spalovací benzínové motory můžou jezdit na bioetanol E85. Je to směs lihu 85% a benzínu Natural 95. Automobil musí být mírně upravený. Domácí pálenka obsahuje také líh, ale jen 50 – 65%. Zbytek je voda. Musela by být silnejší přes 96%. Zbytek by se doplnil benzínem.
0
před 1562 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na směs paliva kdysi (před válkou) jezdila auta a létalo i čs. vojenské letectvo. Bylo to palivo s označením Bi-Bo-Li – směs benzínu, benzenu a lihu. Pro auta bylo Bi-Bo-Li automobilní: 50% etanolu, 30% benzenu a 20% ropného benzinu. Pro letadla Bi-Bo-Li letecké: 44% etanolu, 44% benzenu a 12% petroleje. Směsi byly i v zahraničí, Etol, francouzský Natalit (carburant national), německý Reichskraftstoff. Tato paliva obsahovala 50 – 55 % lihu (etanolu). Je o tom článek na: https://veteran.auto.cz/clanek/112/v-lihovem-opojeni-aneb-hluboke-koreny-paliva-e85
0
před 1550 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pepa25>>> Bavíme se o KLASICKÝCH spalovacích motorech (benzin, nafta), nikoliv UPRAVENÝCH (za příplatek) na provoz pro alternativní paliva. To bys mohl do toho zatáhnout LPG, CNG a další blbosti.
Mimochodem – spočítej si, kolik tě bude stát jen předčasná výměna ventilů vs ušetřená částka na „standardním palivu“. Pokud máš motor více „eko“, než Favorit či Felicie (Euro 2) – ty schrouply kdeco, nedejbože současný NOVÝ, tak se PŘIPRAV! Už i jedničky Fóbie mají hlavně v zimě s tímhle PROBLÉM, připočti k výše zmíněnému cenu úpravy na alternativní palivo (o tom, že E85 jen tak všude nenatankuješ nemluvě) a PAK si spočítej, zda-li se to vůbec vyplatí. (Nemusíš, rovnou ti napíši, že u Euro4 a vyšší celkově PRODĚLÁŠ!) Tady nejde o to, že „to jde“, ale „JAK to jde“. ;) :)
Hele, za války jezdila auta (z dnešního hlediska s motory beznadějně
předpotopními) i na DŘEVOPLYN, to by teprve bylo ekologické terno! Ale KDO
by na tom vydělal? ;) :D :D
Takže až zkusíš do NEUPRAVENÉHO benzinového auta nalít E85, povíme
si. ;)