Nevychází lépe přestavba stávajících spalovacích motorů a bioCNG,
vodík?
Šetrnější k životnímu prostředí mohou být i hybridní auta se
spalovacími motory.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nemci-spocitali-skutecne-emise-elektromobilu-z-udajnych-0-gramu-co2-muze-byt-i-500-gramu/
Automobily na vodík.
https://m.vtm.zive.cz/auta-na-vodikovy-pohon-jak-funguji-a-proc-by-nas-mela-zajimat/a-201645
Zajímavá 0 před 1136 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
K dobíjení baterií je potřeba el. energie. A při její výrobě vzniká CO².
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Rocker, Funna
před 1136 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, může nastat i taková situace. Svou roli v tom hraje celá řada faktorů
2Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas
před 1136 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud se bavíme o emisích CO2 za celou dobu života auta, tak pokud je
výroba elektroauta náročnější na emise než u spalovacího motoru, potom
logicky záleží na nájezdu. Výpočet bodu zvratu viz třeba odkaz.
Autofórum.cz bohužel není seiriózní zdroj informací, dlouhodobě
zveřejňují tendeční a zavádějící informace o elektromobilech.
Jaká technologie bude nejlepší a prosadí se se teprve ukáže. Je to možné
přirovnat k osvětlení: spalovací motory jsou žárovky, elektroauta jsou
zářivky. Možná přijde vodík (ledky) a auta s bateriemi vytlačí. Ale
zatím mají víc nevýhod a problémů než elektromobily s bateriemi.
0
před 1136 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Autoforum jsou trollové
Výroba baterie + provoz představuje asi třetinovou produkci CO2 oproti
výrobě a provozu tradičního auta
Lze dohledat v dokumentech EU
Tak sem to ještě dohledal protože jsem hodnej
Diesel a benzin auta produkují 3× více CO2 než průměrné evropské Elektro
auto (včetně produkce baterie a všeho): viz zde https://thedriven.io/wp-content/uploads/2020/04/Vehicles-LCA-comparison1.png
Upravil/a: JežíšKristus
0
před 1136 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
samozřejmě že může a také ji způsobuje…zvlášť u nás, kdy máme
40% elektřiny z fosilních paliv…navíc spotřeba energiíí přivýrobě
baterií je mnohem větyší, než u konvenkčních aut…
a ad vodík…zatím jsou dva problémy – jak ho efektivně a levně
vyrobit..a vodík má velmi malé molekuly, takže udržet ho „fyzicky“
v nádrži je technologický problém…prostě po pár dnech se z nádrže
vytratí…
0
před 1126 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ježíší…nebuď naivní…to co je dohledatelné v dokumentech EU neznamená, že je to pravda…musíš se zajímat přímo u automobilek, ne u nějakých ekoteroristických blbů v EU…ti vždy zveřejní jen to, co se jim hodí…
https://www.auto.cz/jizda-cista-ale-co-vyroba-kolik-co2-vznikne-pri-vyrobe-elektromobilu-131387
Neměly být všude jen elektromobily. Při výrobě automobilů vznikají také emise. Lepší je nechat si ten stávající. Vyměnit jen palivo za CNG, bioCNG, vodík, jiné s CO² neutrálními emisemi, bez emisní .
Představba auta na CNG, auto není bez emisní. Má jen nízké emise, asi o 40% méně CO². I to je lepší než nic.
Elektromobilita může být dobrá. Využít k tomu obnovitelné zdroje.
Zakazovat bioCNG do spalovacího motorů je nesmysl. Metan uniká ze skládek,
škodí v atmosféře více než CO². Měl by se využít k pohonu autobusů
v MHD jako jinde v Evropě. Přímé spalovaní vodíku v spalovacím motoru
je také bez emisní.