Omlouvám se za možná pro někoho hloupý dotaz, ale už jsem u lékaře
hodně dlouho nebyla a nepamatuji si, jak to tam chodí. Nemyslím si, že by to
zabralo více než 5 minut, ale na druhou stranu tam zase nechci vtrhnout „na
hulváta bez pozvání“. Na stránkách lékaře jsem bohužel nenašla mail a
nic kloudného se tam nedočetla, a tak než tam budu volat tak se raději ptám
tady..
Předem děkuji za odpovědi
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ivzez před 2163 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Neznáme Tvého lékaře. Častý režim bývá, že lidé chodí s akutními potížemi průběžně v ordinační době. Někdy bývá ordinační doba rozdělena – část (zpravidla ráno) pro akutní případy, část pro objednané pacienty (kontroly, potvrzení,…). Pokud umíráš a potřebuješ na to neschopenku, jdi rovnou. Pokud potřebuješ nějaké potvrzení, zavolej a domluv se se sestřičkou kdy to bude nejvhodnější. (I v případě kdy Tě nebude objednávat Ti může doporučit kdy bývá v ordinaci volněji a nebudeš tam muset sedět 3 hodiny)
0 Nominace Nahlásit |
Můj obvoďák to má takhle – dopoledne bez objednání, odpoledne pouze pro objednané.
0 Nominace Nahlásit |
Zavolejte svému lékaři a dohodněte se s ním. Pokud se Vám podaří dohodnout určitou hodinu, ušetříte si čekání v čekárně mezi nemocnými.
__
U většiny praktických lékařů objednání není nutné, někde ani možné.
Ale zažila jsem jednu ordinaci, v níž bylo nutné se objednat i v akutním případě. Musela jsem tam ráno zavolat a řekli mi, v kolik hodin (v den objednání!) mám přijít. Ten objednávací systém byl podle mne velice výhodný. Nikdy jsem nečekala déle než 15 minut, většinou jsem přišla na řadu do 5 minut (i když jsem přišla o něco dříve).
Škoda, že objednávání nepraktikuje více praktických lékařů.
Prosedět půl dopoledne v čekárně plné nemocných lidí v situaci,
kdy by člověk potřeboval ležet a klid, je slušně řečeno
„otrava“.
Upravil/a: ivzez
0 Nominace Nahlásit |
Objednává se u lecjakého lékaře, ale u „obvoďáka,“ to jsem ještě neslyšel (což nutně neznamená, že takový neexistuje.) Když se o tom ale nezmiňuje na svých webovkách, tak i u něj se asi neobjednává. Akorát u některých lékařů je zvykem, že se příchozí pacient zapíše do sešitu (jméno, datum narození a stručně, proč tam leze), což umožňuje sestře bez neustálého vyptávání, kdo přišel, jak se jmenuje atd. najít a připravit lékaři pacientův zdravotní fascikl.
Upravil/a: cochee
0 Nominace Nahlásit |
Někteří praktičtí lékaři/lékařky pro dospělé (tak zní správný název, protože s nějakým obvodem nemají nic společného) objednání předem vyžadují, pokud nejde o akutní případ. Většinou jsou to ti, co jsou dobří nebo oblíbení, mají mnoho pacientů a jinak by to organizačně nezvládli Objednat se má tu výhodu, že v určený čas nemusíte dlouho čekat. Doporučuji se zeptat její sestřičky, telefon příjímá právě ona.
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě to NUTNÉ není. Ale je to velmi VHODNÉ – budeš míň
čekat. Sestra si tě naplánuje a ti co přijdou bez objednání budou muset
čekat na volné časové okénko.
Samozřejmě předpokládám, že ordinace tvé lékařky toto umožňuje.
Prostě zatelefonuj do ordinace a domluv se se sestrou – ona už dokáže
posoudit, kolik času bude zapotřebí a zda je pro tebe zapotřebí vyhradit
čas. Pokud to telefonní číslo nemáš, tak na Internetu ho jistě najdeš
(například server https://www.znamylekar.cz)
0
před 2163 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Keplere, to je zcela iluzorní… Objednávat se k obvoďákovi je totální nesmysl. Stačí jediný akuťák a celý plán se hroutí. A k obvoďákovi choděj především akuťáci. Nakonec nemůže jen tak někoho odmítnout, nebo upřednostnit. Takže když tam přijdu „pro potvrzení“, nemůže mě odmítnout, a nesmí mě „odsouvat“, pokud k tomu nemá vážné důvody (akuťáci ohrožerné na životě). Pokud to teda není dochtor „jen pro známé“. Měl jsem takového. A ten byl pro známé zcela „oficiálně“.
Samozřejmě, že to nefunguje bezchybně. Moje doktorka to tak praktikovala a tak jsem se vždycky snažil objednat. Aspoň jsem nemusel čekat tak dlouho, jako v případě, že jsem přišel bez objednání. To jsem taky čekal i 3 hodiny, páč jsem se dostal na řadu až nakonec.
Dost často chodí „akuťáci“ ráno. Odpoledne bývá volněji na
plánovanou údržbu…
A odsouvat klidně může. Pokud někdo umírá, jasně má přednost.
S rýmičkou si ale klidně počká
No a co? 😉 V mnoha ordinacích je i cedule „o pořadí pacientů rozhoduje lékař“ – tuto pravomoc často deleguje na sestru. Trochu jiný pohled: Objednanej pacient víceméně čeká ve frontě klidně týden.
Tato cedulka má ale několik zásadních významů: 1. Akuťáci ohrožení na životě. Tam je to asi jasné. 2. Drobné běci, které vyřeší sestra sama i bez lékaře. Typicky injekce, psaní receptů. Tzn. že to jsou ty skupiny pacientů, kterří jsou bez problémů „vzati“ před ostatními, kteří potřebují toho lékaře a nemůžou jít „ihned“, protože lékař v daný okamžik již pacienta ošetřuje/vyšetřuje. Kdežto sestra „nemá do čeho píchnout“, tak v „mezidobí“ vyřídí tyhle případy. A jistě uznáš, že na to se fak netřeba objednávat. Objednávkový systém má další podstatnou nevýhodu: Nikdy není dochtorka předem odhadnout, jak dlouho u ní i objednaný pacoš stráví a jak by se tedy celý systém posunul A přesně jsou známy tyhle případy, kdy pak další a další nadávaj, že byli objednáni na daný čas a na řadu přišli po dvou hodinách, a to všichni před ním byli rovněž výhradně na objednání. V ten okamžik objednací systém postrádá komfort, především pro pacoše.
To záleží na organizaci… Plánování nikdy není 100% pokud je tam možný zásah „náhodných“ jevů. Ale na základě zkušeností lze ODHADNOUT s vysokou mírou spolehlivosti kolik pacientů dokáže lékař „odbavit“. Rozumné je samozřejmě naplánovat termíny s nějakou rezervou. Pacienti zpravidla nepočítají s nástupem na minutu přesně, ale že čekají 10 minut místo 2 hodin zpravidla ocení. V případných prostojích se lékař může věnovat buď těm co přišli nečekaně (plánované termíny ale bývají zpravidla v méně exponovaných hodinách) nebo si vyřizovat agendu, kterou by jinak musel řešit až po ordinační době.
Stejně tak to funguje třeba i u specialistů. Také nedokáží naplánovat vše úplně přesně, jen se snaží poskytovat svým klientům služby co nejlépe. Ani stomatologovi nevyjde ošetření pacienta na minutu přesně. Pokud něco nesedí, je třeba práci předělat/upravit… Objednaný další pacient zkrátka musí počkat. (U svého stomatologa v 80% případů čekám méně než 5 minut, ale už jsem zažil i cca 20 minut v čekárně po dohodnutém termínu)
Omyl, k obvoďákovi chodí především důchodci. Také jsem jedním z nich 🙂 A spousta pacientů kteří potřebují očkování / potvrzení / vyšetření / …
Já teda důchodce nejsem.. Na to si ještě sakra počkám… jestli se dočkám… A přece tam občas musim… Pro ta potvrzení, léky, občas mě dochtorka chce prostě vidět – zase tak mladej nésu…
cochee: No a tohle se právě v ordinaci mé praktické lékařky řeší telefonickým objednáním. Takže sešit není zapotřebí, stačí zavolat a domluvit podle naléhavosti termín
Věřím, i když trvám na to, že u praktika půjde spíš o výjimku. U odborných je to naopak, u naprosté většiny z nich se je třeba objednat
Drap | 3375 | |
annas | 2020 | |
marci1 | 2004 | |
Kepler | 1901 | |
mosoj | 1775 | |
da ny | 1308 | |
zjentek | 1186 | |
hanulka11 | 1028 | |
quentos | 950 | |
elkon | 936 |
Děti a zdraví |
Ženy a zdraví |
Muži a zdraví |
Nemoci |
Fitness |
Životospráva |
Ostatní zdraví |