Avatar uživatele
annas

„Je reklama navoněná zdechlina“, nebo „legální lež“ jako přirozená součást života, byť je špatná z morálního hlediska?

Oliviero Toscanini: „Reklama je navoněná zdechlina.“
Herbert George Wells: „Reklama je legální lež.“

Zdroj: https://citaty­.net/citaty/308548-oliviero-toscani-reklama-je-navonena-zdechlina/

Poslouchala jsem pořad Černé ovce, v němž se hovořilo, jak jedna cestovní kancelář podvedla své zákazníky, když nabízela ubytování v 4hvězdičkovém hotelu někde v cizině bez ohledu na to, že hotel je již 2 roky v rekonstrukci. Zákazníci si hotel vybrali podle reklamních prospektů.

Když dojeli na místo, bylo jim nabídnuto jiné ubytování, v němž ani jídlo, ani čistota a vybavení nevyhovaly označení čtyř hvězdiček. Samozřejmě si stěžovali u cestovní kanceláře, ale to je jiná kapitola.

Tato událost mě přivedla opět k zamyšlení nad reklamou, jak je snadné jí podlehnout. Není všechno zlato,, co se třpytí.


Některé názory na reklamu.

1. Platí zpravidla, že „reklama nejpohotověji informuje o tom, oč není právě žádoucí zájem?!“ Jarmil Sekera

https://citaty­.net/citaty/23084-jarmil-sekera-reklama-nejpohotoveji-informuje-o-tom-oc-neni-pra/


2. Má pravdu Hana Briešťanská?

„Trend doby je hodně vizuální. Mám pocit, že u castingů na reklamy či filmy čím dál více záleží na tom, jak adept vypadá, než na tom, co umí a co bude předvádět?“

https://citaty­.net/temata/mar­keting/


3. „Existuje něco jako reklamokracie?“ uvažuje Karel Vacek

To znamená, že kdo chce být zvolen, musí zaplatit za reklamu. Reklamu zaplatí, když bude mít svého milionáře, který do toho milionu nasype."

https://citaty­.net/citaty/267687-karel-vachek-existuje-neco-jako-reklamokracie-to-znamena-ze-k/


Obrázek
https://pixaba­y.com/vectors/i­ce-ice-cream-cone-ice-ball-pink-1429596/

Upravil/a: annas

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? vagra, johana 56, Drap, Kepler, dust8, independent, EKSOT123 před 2002 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Co vlastně dnes reklama je si nedovolím dost dobře definovat. Faktem je, že dnes reklama slouží pouze k získání nových zákazníků ať už ke koupi čehokoli. Bohužel, dnes si dovolí každý cokoli kam až to jde, a někdy dokonce až za čáru. Nelíbí se mi současné reklamy už jen proto, že používají velmi často spoustu anglikanismů, zřejmě v domnění, že tím se prezentovaná firma stane světovější. U celé řady reklam se dokonce člověk dost těžko dozví, co vůbec nabízejí. Co se lží týká, jsou reklamy stavěné tak, že na oko mluví a předvádí pravdivě, ale skutečnost bývá někde jinde. Ve většině případů se reklamě na 100% věřit nedá a nelze spoléhat na to, co říkají.Dost často jsou místo pravdy používané .
polopravdy, nadsázky a podobně.

1. Platí, ne však vždy. Někdy reklama nabízí i to o co je zájem jen proto, že je to předem naplánované a jde o to, prodej ještě zvýšit..
2.Ano platí, ženy v bikinách, podivné zjevy, zcela nestandardní chování , mají jediný cíl, šokovat a zaujmout konzumenta.
3. Nedokáži tuto myšlenku dost dobře posoudit, ale faktem je, že v reklamně a kolem ní se točí neuvěřitelná spousta peněz.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Reklam je vícero druhů. Některé jsou opravdu navoněné zdechliny, jiné záměrně klamavé, další jen upozorňují na nový výrobek (třeba nový model auta). V těch prvních dvou se těžko orientuje, to už chce fištróna a vlastní pátrání. Na reklamy málokdy zaberu. Když si chci něco koupit, vybírám si sám. Nejvíc dám na recenze a konkrétní zkušenosti známých.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kelt

Je zvláštní, že určité výrobky nebo firmy reklamu nedělají a jejich zboží se prodává.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Reklama v nás pěstuje kritickou mysl a tendenci podávaným informacím spíše nevěřit a snažit se je ověřovat z jiných zdrojů – pokud možno nezávislých zdrojů. To je myslím pozitivní protože je to pro život velmi důležitý přístup jaksi obecně, který by si měl každý osvojit a natrénovat no třeba na těch relativně neškodných reklamách…

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Koho by velká část pravidelně přistřihnutých a oholených ovcí volila bez reklam a kde by rychlozbohatlíci mohli jinak lépe investovat, než na pozdější mocné všehoschopné kámoše u koryt

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

Když pomineme velkou část „zdechlinových“ reklam, tak reklama by normálně mohla být požehnaná, oprávněná. Ale i taková v současné konzumní společnosti asi nepřináší jen samá pozitiva. Jakoby chyběl nějaký protipól reklamy, něco jako výchova k zopdpovědnosti k příštím generacím a k solidaritě s potřebnými, tedy k rozumné skromnosti.
Možná by dokonce mohla být spravedlivá i reklama na nabízení finančních půjček lidem, ale za současné situace je to snad ten nejzhoubnější druh reklamy.
Zvláštní věc mi přišlo, že Židé, vyhlášení obchodníci, jsou ve své Izraelské vlasti podle mého vnímání ve srovnání s námi umírněnější a slušnější s reklamami.
>>Sedí dva indiáni v lese, když tu najednou nad stromy uvidí dýmové signály.
„Co to je?” ptá se mladší staršího. „Něco důležitého?” „Zatím ne, to je jenom reklama.”
>Z reklamního letáku francouzské kosmetické firmy: „Náš nový pleťový krém činí ženy tak přitažlivými, že jsme nuceni přidávat ke každému balení návod k sebeobraně.”
>Pred predajňou liehovín leží muž a okoloidúci sa ho pýta: „Prepáčte, to ste taký opitý, alebo to je reklama?“
>Reklama v prodejně obuvi: „Ten, kdo si u nás koupí obuv na levou nohu za 1 500 Kč, botu na pravou nohu dostane zdarma.”
Jedna nejmenovaná mrazírenská firma vyhlásila soutěž o nejlepší reklamní slogan na nanuk Ledňáček. Objevila se spousta nápadů, třeba: „Jezte Ledňáčky, jsou zdravé!“ „Ledňáček – nejlepší nanuk mezi nanuky!“ Vítězství si však odnesl slogan: „Když husu, tak pečenou, když holku, tak svlečenou, když tančit, tak rumbu, když lízat, tak Ledňáčka!“
>Reklamy je třeba číst naopak. Reklamu: Vezmi si půjčku – žádný problém.
Je třeba číst: Žádný problém? – vezmi si půjčku.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… i doporučení známýho je jistým způsobem reklama, některé jsou i povedené, a některé plní svůj účel více jak na sto procent >>> reklama na škodovku, jak ji zvedali za dveře, všichni říkali, že je to podfuk a pak se museli ve zprávách omluvit, nebo „já nemusím, já už ho vidím“ …

před 2001 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Opět díky.

Kdysi probíhala nějaká soutěž v TV o znalostsi reklam. Jednou jsem na soutěž narazila, ale vůbec jsem nevěděla, o co jde.

Soupeřili dva proti sobě, oba museli reklamy pravidelně sledolvat, protože perfektně rseagovali. Takže pro ně byla znalost reklamy io „výdělkem“.

před 2001 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek