Máte zkušenosti s různou cenou? Nedávno se mi stalo, že cena zboží
uvedená v regále a ta, která byla natipována u pokladny se lišila.
Jednalo se sice jen o pár korun navíc, ale zaplatila jsem. Mluvčí ČOI ale
tvrdí, že platí cena uvedená v regále. 🙂
„Pokud má obchodník u zboží uvedenou cenu v regále a jiná je
zákazníkovi naúčtovaná u pokladny, pak je to porušení zákona
o ochraně spotřebitele. „Zákazník má právo na cenu uvedenou v regálu.
Pokud spotřebiteli cena uvedená u zboží v regálu nebyla správně
naúčtována, u pokladny byla namarkovaná cena vyšší, je úplně jedno,
jakou výmluvu obchodník má (že třeba brigádník to zkazil, nebo akce
platí až zítra). Zákazník má nárok na tu cenu, která byla uvedena
u zboží v regálu, a měl by na ní trvat. Má žádat pokladní
o vrácení rozdílu v ceně a zboží si ponechat,“ vysvětlil mluvčí
ČOI.“
Zdroj: https://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/kontrolujete-si-paragony-pokud-ne-delate-chybu-20180725.html
Zajímavá 0 před 2337 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nevím jak kde, ale v Kauflandu to určitě neplatí. Naposledy se mi to stalo dneska: v regálu byla deklarována cena se slevou, ale u kasy jsem platil původní cenu. Bohužel jsem na to přišel až doma. Zákazník může být informován jak chce, ale odchylku skoro nemá šanci zaregistrovat. To by musel pořád civět na display u pokladní a zdržovat ostatní. Sice na to může přijít i po zaplacení, ale taky by to znamenalo zdržení ostatních. Většinou to dělám tak, že už při vkládání do košíku si načítám přibližnou sumu. Jestli se pak útrata liší jen o pár korun, vím, že je vše OK.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Ano- zkušenost s dvojí cenou zboží (regál x pokladna) mám, a ano- UŽ vím, že je to opravdu tak, jak uvádíte. Stalo se mi to 2× v S-marketu Tesco. Poprvé jsem nesouhlas cen zjistil až doma (tedy pozdě), protože jsem spěchal na BUS a účtenku v obchodě neměl čas zkontrolovat…
Podruhé jsem si už dal pozor- a stalo se znovu- tamtéž. Jednalo se konkrétně o ‚Bujón zeleninový Maggi‘ (6 kostek/ 3 l), který byl ‚v akci‘ a na regále uvedena cena 23,–Kč. Při placení mi namarkovali ale cenu 33,– Kč (což je cena mimo akci).
Zaplatil jsem a po kontrole účtenky se vrátil k pokladně a pokladní v klidu oznámil, že obě ceny nesouhlasí a že tedy žádám vrátit rozdíl (10,–Kč), nebo že zboží tedy NECHCI- a žádám o vrácení 33,–Kč, které jsem před chvílí uhradil…
Pokladní zavolala vedoucí a ta mi po ‚ověření‘ ceny na regálu beze slov (ale také bez jakékoliv omluvy) rozdíl vrátila. Takže i když šlo ‚jen‘ o desetikačku, dávám si už pozor, protože nevím, proč bych se měl nechat tímto způsobem okrádat- jde o princip!
0 Nominace Nahlásit |
Podle mne o tom zákazníci vědí už dlouho,
ale ne každému se to chce u pokladny řešit.
Je-li rozdíl malý, mávnou nad tím rukou.
0 Nominace Nahlásit |
Zřejmě jak který. Já to třeba vím, ale nikdy jsem neuplatnil. Nekontroluji účtenky v obchodě. Je to moje chyba, tak se s tím nedá nic dělat. Každý si rád přilepší.
0 Nominace Nahlásit |
Asi to tak je a má to logiku. Jen bych příště použil spíše citaci ze zákona, než slint nějakýho pisálka v regionálním plátku. Noviny opravdu nejsou relevantním zdrojem.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že je to známá věc. Problém je v tom, kdy kupující na
rozdíl příjde.
Já jsem třeba v Penny koupil zlevněný ananas, který mi účtovali plnou
cenou. Po upozornění mi bez problémů rozdíl vrátili.
0 Nominace Nahlásit |
Zkušenosti mám, ale minimální. Bývám však pozorná a hlídám si to.
Stalo se mi i, že cena za zboží byla správná, ale naúčtovali mi více ks,
než jsem doopravdy zakoupila. Pokud se nejedná o pár drobných, nebojím se
ozvat. Proč taky? Jsou to mé peníze.
Jinak vím, že v drogerii DM mají v zákaznickém servisu napsáno, že
pokud zboží má na účtě a regále rozdílnou cenu, obdržíte výrobek
zdarma.
0 Nominace Nahlásit |
… takže mohu potvrdit, že slova mluvčího platí a řetězce jej
dodržují …
… to, že si někdo nezkontroluje nákup a pak nadává, je věc jiná,
i před revolucí byl všude nápis: " na pozdější reklamace nebude brán
zřetel " …
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek